Lexus GS450h rijder

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Olly
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Olly

Nieuw hier
9 aug 2024
2
13
3
Hallo allemaal!

Ik zal mijzelf ook even voorstellen. In 2008 ben ik op zaterdagen gaan werken bij een Toyota/Lexus dealer in de verkoop. Daar begon voor mij de zwak voor beide merken. Bij Toyota de kwaliteit en de denkwijze, bij Lexus komen daar nog looks en power bij.

Sinds dien heb ik altijd auto’s van de zaak gehad bij de automerken waar ik daarna voor werkte. Sinds kort ben ik gewisseld van baan en moest ik zelf weer een auto kopen.

In een opwelling heb ik op een Spaanse veiling geboden op een 2006 GS450h met een beetje werk. Toen de auto eenmaal in Nederland was aangekomen bleek er behoorlijk wat meer werk aan te zitten.

Inmiddels heeft de auto een Nederlands kenteken, heb ik het accupakket laten vervangen en heeft de auto groot onderhoud gehad en is het achterstallige onderhoud ingehaald, en wat rijdt dat weer fijn!

Ook optisch heeft de auto nogal wat te lijden gehad, en helaas zitten de meeste schadebedrijven vrij vol, maar begin november wordt de gehele auto opnieuw gespoten zodat die er ook weer netjes bij staat.

Tot nu toe was het avontuur best een domper, maar als ik er mee rij vergeet ik dat gelijk weer :)
 
Laatst bewerkt:
Wel een mooi en bijzonder verhaal. Ik ben wel benieuwd naar de foto's.

Houdt de Lexus zijn originele kleur na het spuitwerk?
 
Vanaf een paar meter oogt ze nog prima, maar zeker van dichtbij zijn de meeste delen of beschadigd, of slecht hersteld.

Voor alsnog denk ik dat ze het zilver behoud, omdat dan alleen de buitenkant hoeft, maar misschien dat ik het ook wel wat vind om hem bijvoorbeeld Island blue van Skoda te spuiten, maar dan wordt alles nog duurder dan het als is geworden, aangezien dan ook de binnenkant mee moet bij de deuren, kofferbak, etc…

Ik denk dat ik van de week een post open in “projecten” om de voortgang in te zetten :)
 

Bijlagen

  • IMG_3807.jpeg
    IMG_3807.jpeg
    7,6 MB · Weergaven: 39
  • IMG_3808.jpeg
    IMG_3808.jpeg
    8 MB · Weergaven: 40
Supertof dat je er werk van maakt om deze wagen op de weg te houden. De GS is een uitstervend ras! En dat is enorm jammer, want het is een fantastische en ondergewaardeerde wagen. EN: met originele velgen! (y)
Hou ons op de hoogte!