Lexus IS 200 (2000) parkeersensoren zachter zetten

Is200_2000

Nieuw hier
24 jun 2022
1
0
1
Hoi,

Ik heb laatst een IS 200 gekocht en mensen vinden dat de parkeer sensor te luid is(vooral achterin maar ook voorin), en in de handleiding van de auto kon ik niks over de parkeer sensoren vinden. En op internet ook niet echt iets.

Dus mijn vraag is weet iemand toevallig hoe je hem zachter kan zetten?
 
Laatst bewerkt:

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Ik heb ooit een achterbumper voor mijn IS200 gekocht omdat in de mijne een scheur/deuk zat. Deze bumper was echter voorzien van parkeersensoren. Ik heb begrepen dat het lastig is om het volume aan te passen, anders dan de luidspreker verder te " verstoppen". Zover ik weet zit die luidspreker achter de tellerklok. Ik keek hoe simpel het systeem is die je enkel hoeft te monteren, parkeersensor unit aan de + van het achterlicht en massa van carrosserie hoef te bevestigen en de bedrading door het interieur te leiden. Al met al denk ik dat mijn set weliswaar van Toyota is maar niet origineel geleverd op de IS200. Eerst maar eens op zoek gaan waar de luidsprekers van de parkeersensoren zich bevinden.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Ik kan me vergissen, maar hebben ze (japanners in het algemeen) wel originele parkeersensoren? Volgens mij zijn ze daar pas heel laat mee van start gegaan.

Met andere woorden, mijn vermoeden is dat het een achteraf inbouw setje is. Dat is bij mijn LS ook.

Dus ik zou afgaan op het geluid, en kijken wat je tegen komt. Desnoods een stukje tape over de speaker als het niet in te stellen is.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik kan me vergissen, maar hebben ze (japanners in het algemeen) wel originele parkeersensoren? Volgens mij zijn ze daar pas heel laat mee van start gegaan.

Met andere woorden, mijn vermoeden is dat het een achteraf inbouw setje is. Dat is bij mijn LS ook.

Dus ik zou afgaan op het geluid, en kijken wat je tegen komt. Desnoods een stukje tape over de speaker als het niet in te stellen is.
Ik had in m'n 98 Avensis al originele parkeersensoren
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Origineel of door Toyota ingebouwd? Toen ik bij subaru informeerde voor onderdelen voor een BRZ, kwam ik er achter dat het niet af fabriek was maar dat ze wel bij de dealer inbouwde. Dus daar komt de veronderstelling vandaanen ik heb een sterk vermoeden dat het bij die avensis niet anders was.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Origineel of door Toyota ingebouwd? Toen ik bij subaru informeerde voor onderdelen voor een BRZ, kwam ik er achter dat het niet af fabriek was maar dat ze wel bij de dealer inbouwde. Dus daar komt de veronderstelling vandaanen ik heb een sterk vermoeden dat het bij die avensis niet anders was.
Laat ik het zo zeggen,

Alle aftermarket die ik kan vinden zijn plat, grijs of zwart, van een eigen materiaalsoort, en vaak met 4 stuks.

De sensoren die mijn Avensis had, waren niet plat, maar hadden een soort corosseriering vormige uitstulping, welke gemaakt was van exact hetzelfde materiaal als het zwarte deel van de bumper. (Dat sinaasappelschilachtige ribbelachtige met microscopische bobbeltjes spul) hoe moet ik dat noemen?

En waren behalve hetzelfde materiaal natuurlijk ook dezelfde kleur, en geen universeel zwart,grijs of meegespoten.

Bovendien waren de sensoren niet met z'n 4en, maar met z'n 2en.

Met name de uiterlijke kenmerken geven mij niet het idee dat het achteraf ingebouwd is.

Maar het kan šŸ™‚

Edit: ze zijn nauwelijks nog te koop, maar bij wƔt er nog te koop staat, zie ik ze alleen zitten bij de "sol" uitvoering, welke breder uitgerust was dan de Luna en Terra varianten.
 
Laatst bewerkt: