Lexus IS200 en een CT200H

Robin van den Hoven

Nieuw hier
30 apr 2015
14
0
0
Hallo,

Heb al een tijdje een Lexus IS200 uit 2001 auto heb ik gekocht in Juni 2014 van een monteur bij een Toyota dealer in Zevenbergen.
Had hiervoor een Mercedes C32 AMG uit 2002 deze had ik een jaar en was net terug van de spuiter auto was net helemaal af wat dingen vervangen en netjes laten spuiten maar helaas iets te fanatiek door de bocht en er was niks meer van de mooie AMG over.
Dus daarna opzoek gegaan naar een auto die wel redelijk luxe en kwalitatief goed moest zijn maar niet te duur omdat ik net mijn Mercedes kapot had gereden.
Daarbij uitgekomen op een Lexus is200 uit 2001 de auto heeft oorspronkelijk altijd in Belgie gereden en in onderhoud geweest bij de Lexus dealer in Antwerpen volgens de boekjes en papieren en in 2010 is de auto op een Nederlands kenteken gekomen.
Auto had bij aankoop +- 180.000 km gelopen.
Ik heb voor dit merk gekozen omdat me vader al 3 jaar in een CT200H rijdt en nog nooit een probleem heeft gehad enkel een deurrubber wat kapot was.
De Lexus die ik heb gekocht zag er nog goed uit alle onderhoudspapieren en importpapieren zaten er netjes bij en hij zag er voor de rest erg goed uit van binnen en buiten.
Auto was technisch in orde en de Monteur had er zelf nog wat dingen op gemaakt en beter gemaakt.
Auto heeft bijvoorbeeld spiegels die automatisch inklappen bij het sluiten van de deur.
Er zit al een orgineel navigatie systeem in maar er zit ook een Pioneer scherm ingebouwd voor DVD CD maar daar zit ook een achteruitrij camera op.
De koplampen waren ook al voorzien van mooie 6000K Xenon lampen.
Remblokken zijn vervangen bij aankoop en voor de rest werkte alles nog zoals het hoort bij deze auto.
Velgen waren net Mat zwart gepoedercoat wel de orginele 17 inch lexus velgen.
Voor de rest was de auto nog compleet orgineel.

Auto's die ik hiervoor heb gehad.
Mercedes C32 AMG.
MG ZR 160.
Peugeot 205.


Rij de auto nu bijna een jaar wat heb ik eraan gedaan.
Afgelopen winter het een en ander aangepast en vervangen.
Kenteken plaathouder en kentekenplaat vervangen bij de voorbumper deze was bij aankoop al een beetje beschadigd.
Onderhoudsbeurt laten doen compleet nieuwe olie erin filters vervangen nieuwe K&N inlegfilter erin.
Had een zo goed als nieuwe trekhaak gekocht deze eronder laten maken.
2 mistlampen voor vervangen deze waren helemaal wazig en verrot vervangen door 2 nieuwe mistlampen van de facelift modellen die van beter kwaliteit zijn gelijk voorzien van Led lampjes zodat de look hetzelfde is als met xenon.
2 voorbanden waren bijna op kwam een mooie set tegen van Pirelli P zero nero banden deze alle 4 gekocht zodat de auto mooi op 4 nieuwe Pirelli banden staat.
Ruitenwissers vervangen voor de luxere flatblade wissers van Valeo orginele antenne vervangen door een wat kortere antenne gewoon in het zwart.
De kentekenlampje achter was kapot alle 2 vervangen voor mooie Led exemplaren voor een wittere look ook gelijk maar witte Led lampjes gekocht voor het dimlicht.
Wat me wel stoorde was het ontbreken van een middenarmsteun de facelift modellen hadden dit wel.
Afgelopen winter dus maar aan het zoeken sloperijen gebeld internet afgezocht en toen ik het bijna had opgegeven belde een sloperij terug dat in een lexus is200 nog een orgineel wit leder armsteun zat precies dezelfde kleur als mijn interieur en kreeg hem voor een prikkie mee.
Thuis goed schoongemaakt en daarna de armsteun gemonteerd wel even wat werk maar het is het zeker waard past er mooi in ziet er precies hetzelfde uit als in de orginele facelift modellen.
In Januari gelijk de auto laten keuren zonder enige aanmerking kwam hij door de keuring.
Heb nu inmiddels al 12.000 km met de auto teller staat nu dus op 192.000 maar hij loopt en rijdt nog als een nieuwe schakelen doet hij ook nog subliem auto heeft in 12.000km geen druppel olie verbruikt ondanks ik afentoe wel eens gas geef.
Ik blijf de auto nog wel een tijdje rijden het verbruik is niet super maar dat wist ik al voordat ik hem kocht vergeleken met mijn Mercedes rijdt ie erg zuinig ik rij gemiddeld 1/10/11.
Heb afgelopen winter een prachtige nieuwe lexus velgenset met banden kunnen kopen 17 inch zal dit in het topic van Marketplace zijn antraciet metallic velgen die nagenoeg hetzelfde zijn als de spaak velgen die je vaak ziet op een lexus is250 deze velgen passen op alle Lexus is.

Hieronder een foto van de auto met de aanhanger erachter.
Ook een foto van de middenarmsteun.
Zal snel wat meer foto's maken van de achterkant en de binnenkant.


2uhnyjd.jpg


2gtdkba.jpg


15ee8ew.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van harte welkom op het forum Robin van den Hoven.
Mooie IS200 trouwens dat monster waar die naast staat is ook niet verkeerd.
Jammer van de Mercedes AMG
 
Welkom! Goed bezig! Heel veel fijne KMs met de auto! Als je 13 juni tijd hebt, dan hebben we de jaarmeeting!