Lexus IS200 importeren

Kevin

Nieuw hier
22 apr 2015
7
0
0
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over het importeren van een Lexus IS200 uit Belgi?.
Weet iemand hoe duur dit ongeveer is?

Alvast bedankt!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hangt ervanaf wat voor opties erop zitten... kijk op deze site in de tips and tricks van de is200 daar staan de stappen dat je moet nemen om tot een prijs te komen...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
als je dan nog niks hebt gevonden of je komt er niet uit wil ik je wel helpen, maar het voorbeeld in de tips and tricks is ook van een belgische is200...
 

Kevin

Nieuw hier
22 apr 2015
7
0
0
Jaa ik heb ongeveer iets gevonden. Als ik zon BPM Calculator gebruik kom ik uit rond de 1500 a 1600 euro maar dat kan best wel verschillen van het werkelijke bedrag toch? En welke kosten komen er verder nog bij?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Tegenwoordig wordt de bpm co2 uitstoot berekend als ik me niet vergis, tot voor kort kon je nog uit andere methodes kiezen, dus dat geld kan best kloppen... extra kosten? hmmm... invoerkosten en keuren bij rdw, nummerplaten, evt. vervoer van de auto, dat was het dacht ik zo...
 

Kevin

Nieuw hier
22 apr 2015
7
0
0
Hmm okee. En klopt het dat particulieren ook verplicht zijn om een CarPass (ongeveer hetzelfde idee als de NAP) te overhandigen bij de verkoop? Of is dat alleen bij bedrijven
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Tegenwoordig wordt de bpm co2 uitstoot berekend als ik me niet vergis, tot voor kort kon je nog uit andere methodes kiezen, dus dat geld kan best kloppen... extra kosten? hmmm... invoerkosten en keuren bij rdw, nummerplaten, evt. vervoer van de auto, dat was het dacht ik zo...

Dit klopt niet helemaal, je mag altijd de historische BPM gebruiken,
d.w.z. de BPM bepaling/regeling die in het bouwjaar van de auto werd toegepast

De BPM berekeningen van Autoweek kloppen 100 %
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator

Kosten RDW, Indentificatie, 58,50
Inschrijven kenteken register 39.00
Tenaamstelling in kentekenreg. 9.83
----------
Totaal 107,33 euro + APK en Kentekenplaten



APK laten keuren, kan je direct bij de RDW laten doen, maar als er iets is moet je weer terug naar de RDW en opnieuw In de rij, is makkelijker als je dat bij je "eigen" APK garage laat doen.
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ok, want die heb ik ook gebruikt en dan kom ik in de bedragen wat Kevin ook noemt... maar historische BPM is volgens mij altijd goedkoper dan co2 uitstoot voor een is200
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Momenteel ben ik ervarings-deskundige:) net een auto ingevoerd uit Duitsland en als je hulp nodig heb,
of als ik je kan helpen met transport dan hoor ik dat graag.

Koop in ieder geval geen transport-kenteken want deze zijn niet geldig in Nederland,
zolang er geen rest BPM betaald is mag je niet met de auto in Nederland rijden, dit geldt als een fiscaal-misdrijf met
(als je aangehouden wordt) naheffingen en boetes

De enige uitzondering is een 1 dags kenteken van de RDW en deze mag enkel gebruikt worden in Nederland op de dag dat je met de auto naar de RDW gaat en geldt voor de kortste weg heen en weer naar het RDW station.
Dit kenteken van de RDW kan je online aanvragen.
 
Laatst bewerkt:

Kevin

Nieuw hier
22 apr 2015
7
0
0
Bedankt voor jullie reactie! Zodra ik weer een vraag heb zal ik die stellen haha :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
O ja inderdaad Henny heeft het pas gedaan ja... Wel stom van die transportkenteken.. dat wordt dus een auto ambulance regelen of stiekum toch naar huis rijden...
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Als je hem zelf tot de Nederlandse grens wilt rijden ontkom je niet aan een exportkenteken (rood vlakje met einddatum). Stukje rijden in Nederland is dan inderdaad feitelijk illegaal (ontduiken van BPM en wegenbelasting en zo). Ik woon in het grensgebied en heb diverse auto's ingevoerd en ben meerdere malen aangehouden met exportkentekens: heeft nooit tot een boete of veroordeling geleid. Dus als je niet te ver van de grens woont ...
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
En je punt is als TS keurig netjes een vraag over importeren stelt ? Hem/haar in twijfel trekken over de noodzaak en jij weet het beter ? :thumbsdown:

@ GWS, Teleurgesteld dat Nederland het songfestival niet gewonnen heeft ?

@ mvraamdonkIS300,Lijkt mij een normale vraag, Waarom importeren,
bij mij was het een kwestie van niet het juiste aanbod in NL
en niet te vergeten de lagere prijs

en ja de "auto van je dromen "zal maar ( net ) over de grens staan, dan heb je geen keus, dan moet je wel importeren
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik wil niemand in twijfel trekken.
En ik weet het al helemaal niet beter.
Was benieuwd om wat voor een Lexus het ging.
Misschien had ik de vraag anders kunnen stellen.
Sorry als het je ge?rriteerd heeft GWS :thumbsup:
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zonder dat ik weerleg wat Henny heeft aangegeven mbt transportkenteken, mijn ervaringen met zelf importeren binnen de EU.
Dit heb ik nu twee keer gedaan en in beide gevallen aangegeven dat ik de auto met eigen WA-verzekering terug wilde rijden naar Nederland.
Zoals het mij is uitgelegd moest ik de auto kopen en op mijn naam zetten in het land van aankoop. Het bestaande kenteken wordt dan een export kenteken, welke geldig is tot aan huis of max.7 dagen. Dat heb ik nu twee keer gedaan (1x Engeland, 1x Ierland), ben ook beide keren door de politie aangehouden en mocht zonder ebige vorm van waarschuwing naar huis rijden. Wel de melding gehad dat ik naar huis moest en niet nog gaan rondrijden, want dat laatste is illegaal.
Kan zijn dat de regels sinds eind 2011 zijn gewijzigd.