Lexus IS200 TTE Supercharger

dlibric

Nieuw hier
9 sep 2020
2
0
0
Beste lezer,

Ik ben nieuw op dit forum, en weet niet of dit topic hier hoort, dus alvast mijn excuses moest ik fout zitten!

Ik ben al een lange tijd opzoek naar een IS200 en kwam tegen een IS200 met TTE supercharger kit.
De auto heeft 165k gelopen en heeft een onderhoudsboekje, samen met garantie. (en is geel)

Nu vraag ik mij af, is het een goede keuze om zo'n lexus te kopen met een supercharger erop?
Tast dat de levensduur van de motor aan? Want ik weet wel dat Lexus deze kits begon te verkopen in 2000 voor de IS200..

Dankjewel!
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Het origineel geleverd door Toyota, ik denk zelf niet dat het de levensduur aantast ook al omdat er gewoon garantie opzat en 200PK nog steeds binnen alle marges valt voor dit blok.
165000 is zowiezo niet veel voor een Lexus, als hij gewoon zijn beurten gehad heeft kan ie zeker nog een keer 165000 mee.
Het hangt ook wel een beetje af van de prijs.
 

dlibric

Nieuw hier
9 sep 2020
2
0
0
Hey, de vraagprijs is 4000 euro.
En volgens mij wel sinds er een onderhoudsboekje bij zit, maar ik moet eerst zeker en vast eens gaan kijken..

Zijn er enige anderheden dat ik op moet letten met een supercharger? Vroegere olieverversingen of dergelijke?
Ik ben zelf niet al te bekend met enige super- of turbocharged motoren, vooral met N/A.