lexus is200 versnellingsbak probleem

mikke1886

Nieuw hier
30 aug 2011
2
0
0
hallo,
ik heb een probleem met mijn lexus de versnellingsbak maakt een zoemend geluid tijdens het rijden .
ook als ik de koppeling loslaat in vrijloop hoor je de vernellingsbak beginnen draaien.verder schakeld
de versnellingsbak goed behalve als er rijdend van tweede naar eerste geschakeld word gaat dit moeilijk
en gaat er een trilling door de auto(aandrijflijn).wat is onveer de prijs van een reviesie of zij er simpele oplossingen?

greats
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Klinkt als priesaslager voor het zoemende geluid en een slechte synchroonring voor het belabberd schakelen.. Die trilling zouden rubbers kunnen zijn, maar dat is zoeken.

Flink zoeken in ieder geval...
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
de prise aslager zit in de motor (vliegwiel) en dus moeten de motor en bak dan worden gescheiden en dat is een best werkje!
cardan as los, baksteun los, motor met bak laten kantelen, alle bouten en moeren los maken, drukgoep en aanverwante arikelen los, bak van de motor, prise as uit de motor trekken, nieuwe erin en alles weer terug monteren.
nee, niks voor een beginnende sleutelaar... (niet dat ik weet of jij dat bent!!)


dus als antwoord op je vraag... ja de prise aslager is te vervangen zonder de versnellingsbak open te maken... :)
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Volgens mij heeft een lid van dit leuke forum, een prima wisselbak voor redelijk geld, te koop staan. Een wisselbak is een complex ding, ruilen is in sommige gevallen veel voordeliger dan sleutelen aan zo'n ding want als er wat mee is, kom je vaak nog meer tegen. Ideetje misschien? Groetjes, Bernard Roerink