Lexus is250 einddemper weghalen

Imme250

Nieuw hier
17 sep 2020
4
0
1
Hallo,
ik ben Imme, sinds deze week lid van dit forum omdat ik vorige week
een Lexus IS250 automaat excutive van 2006 heb gekocht.

ik was even benieuwd of er mensen met een is250 rondrijden zonder einddempers of met sportdempers. En hoe
dit dan klinkt. Voornamelijk op de snelweg met constante snelheid. Gaat hij heel erg dreunen of valt dat mee door de lage toeren?

Groetjes
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Welkom Imme. Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Zjelko. Je hebt met de IS250 voor een auto gekozen, die is voorzien van een zijdezacht lopend, vrijwel trillingsvrij V6-blok en verder is volgepakt met geluidsisolatie om rijgeluiden te minimaliseren. Er zijn zat (ook nieuwe) auto's in dit segment die met een brommende 4-cil in het vooronder dit niveau niet weten te evenaren. De IS250 is een heerlijk reisvoertuig dat elke gemaakte reis als te kort laat ervaren...

Voordat je de zaag in je auto gaat zetten die je nog maar net een week geleden hebt aangeschaft, zou ik je willen adviseren om jezelf eerst eens de kans te gunnen om de fijne rijkwaliteiten van je IS250 op de snelweg te ontdekken en te leren waarderen, alvorens deze om zeep te gaan helpen. Dat kan je eventueel altijd nog (laten) doen. Het is maar een goedbedoelde tip...;)
 

Imme250

Nieuw hier
17 sep 2020
4
0
1
Ok? bedankt voor jullie mening. Ik zal mijn petje zeker opzetten en de neonlichten aanzetten. Gaat mij vooral om wat meer geluid omdat ik dat mooi vind. En het moet niet te panjo worden, daarom wil ik graag weten of het te doen is op de snelweg, en of men hier ervaring mee heeft. Ik vind persoonlijk de auto te stil.

Zijn er misschien mensen die wat aan hun uitlaat hebben gedaan? Zou graag willen weten hoe dat dan is op de snelweg.
 
13 jun 2019
177
53
28
Mag ik even wat kwijt? Ik ervaar dat het vooral het laatste jaar heel erg mode is om je auto veel, heel veel herrie te laten maken. Niet alleen bij het keihard optrekken, maar het "mooiste"is dat de uitlaat gaat knallen wanneer je moet afremmen voor een langzame medeweggebruiker en natuurlijk voor iedere verkeersdrempel. Vaak Duitse auto's met van die DSG bakken (liefst 10 versnellingen zodat ze voortdurend opschakelen. Ze rijden daar rondjes mee van niks naar nergens. Ik vind het verschrikkelijk. Neem dit vooral niet persoonlijk op en geniet van je prachtige IS, maar ik kon het even niet laten.
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Welkom Imme. Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Zjelko. Je hebt met de IS250 voor een auto gekozen, die is voorzien van een zijdezacht lopend, vrijwel trillingsvrij V6-blok en verder is volgepakt met geluidsisolatie om rijgeluiden te minimaliseren. Er zijn zat (ook nieuwe) auto's in dit segment die met een brommende 4-cil in het vooronder dit niveau niet weten te evenaren. De IS250 is een heerlijk reisvoertuig dat elke gemaakte reis als te kort laat ervaren...

Voordat je de zaag in je auto gaat zetten die je nog maar net een week geleden hebt aangeschaft, zou ik je willen adviseren om jezelf eerst eens de kans te gunnen om de fijne rijkwaliteiten van je IS250 op de snelweg te ontdekken en te leren waarderen, alvorens deze om zeep te gaan helpen. Dat kan je eventueel altijd nog (laten) doen. Het is maar een goedbedoelde tip...;)

Top ! Dat heb je mooi verwoord. Precies hetzelfde vind ik ook. Mijn laatste (lange) reis naar Tsjechi?.....wat een genot was dat dan ! Boterzacht, fluisterstil, mega comfortabel....wat wil ik meer ?
Niet te vergelijken met mijn MB. Wat een lawaai hok is dat dan. 2,5 liter V6.....ze zijn aan het uitsterven, helaas. Maar wij hebben er nog ??n.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xenon

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Hallo,
Gaat hij heel erg dreunen of valt dat mee door de lage toeren?

Je moet er inderdaad goed op letten dat hij niet gaat dreunen. Ook heb ik op YouTube vaak gezien dat bij het weghalen van de einddempers de auto heel 'schreeuwerig' gaat worden, wat ik persoonlijk niet mooi vind. Zelf heb ik de midpipe van Invidia en HKS Hi Power einddempers en deze dreunen bij zo'n 110km/h best erg. Gelukkig rij ik (ondanks het 100-limiet) meestal > 130 en dan het het geluid ook weg. Zonder midpipe (dus originele middendemper + sec cat's) had ik dit ook. Dus weg blijven van deze HKS dempers als je geen gedreun wilt ;)

Wat ik zou overwegen als je iets meer geluid wilt maar zeker geen overdreven herrie is alleen de Invidia midpipe. Ik zie ze op internet staan voor nog enigszins betaalbare prijzen en heb het idee dat hij dan alleen lawaai maakt bovenin de toeren. Zie deze YouTube video: https://www.youtube.com/watch?v=tRz6tEh_Gts

Wat betreft de mening van anderen: doe lekker wat je zelf wilt, maak en rij 'm zoals jij het wil. De mijne is soms wel iets te luid, maar zie heel duidelijk het verschil tussen mensen die dit gaaf vinden en mensen die dit helemaal niks vinden. ;)
 

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Niet te vergelijken met mijn MB. Wat een lawaai hok is dat dan.

Betreft dit een nieuwe MB? Ik kom zelf uit een W203 C-klasse (ging als een trein met de 3.0 V6 turbodiesel) die naar mijn idee beter ge?soleerd was dan mijn Lexus. Heb des tijds met de chef-werkplaats van een grote MB dealer gesproken die vertelde dat dit bij nieuwe C-klasses het probleem werd: wat is belangrijker, gewichtsbesparing of isolatie..

Als de belasting gelijk was zou het voor mij ook heel moeilijk zijn te kunnen kiezen tussen mijn vorige C-klasse of mijn huidige IS
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Betreft dit een nieuwe MB? Ik kom zelf uit een W203 C-klasse (ging als een trein met de 3.0 V6 turbodiesel) die naar mijn idee beter ge?soleerd was dan mijn Lexus. Heb des tijds met de chef-werkplaats van een grote MB dealer gesproken die vertelde dat dit bij nieuwe C-klasses het probleem werd: wat is belangrijker, gewichtsbesparing of isolatie..

Als de belasting gelijk was zou het voor mij ook heel moeilijk zijn te kunnen kiezen tussen mijn vorige C-klasse of mijn huidige IS

Hoi tvkip. Ik heb een W246 uit 2014 met de 1,6 turbo. Deze heb ik laten chiptunen. Ging van 122pk naar nu 183pk en een berg koppel erbij.
 

Rob-

Hoort erbij
18 jan 2020
67
42
18
Beste Imme
Ook ik heb een Lexus 250
Bij mij zitten er dubbel sportdempers onder.Helaas geen idee welk merk
Maar als ik normaal rijd zit er gewoon een mooi sportief geluid in, niet te overdreven. Maar wel zo lekker dat de V6 echt als een mooie V6 klinkt en hoort te klinken.
Weet niet of je naar Japfest komt, maar als je daar komt kan je het het horen en zelf een oordeel geven
 

Tom90

Nieuw hier
3 apr 2020
4
1
0
Hi,

Bij mijn Lexus IS250 uit 2006 heb ik een RVS exemplaar(uitlaat) op maat laten maken en installeren, het geluid is iets zwaarder geworden. Maar niet vervelend tijdens het rijden.
Dit omdat de originele uitlaat vanaf de voorste cats verrot waren :) Lexus vraagt hier ongeveer ?4250,- voor inclusief montage.

Hetzelfde in een RVS variant was voor ?1850 klaar...

Keuze snel gemaakt toch ;)
 

Imme250

Nieuw hier
17 sep 2020
4
0
1
Kijk! Dit zijn antwoorden waar ik blij van word. Bedankt! Ik ga er snel wat aan laten doen. En als iemand een invidia uitlaat verkoopt hoor ik het graag. Zoals tvkip in zijn eerste bericht stuurt klinkt het precies zoals ik het wil.