Lexus LBX

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Nanne
  • Startdatum Startdatum

Nanne

Nieuw hier
9 sep 2024
4
7
3
Hallo allemaal.
Mijn naam is Nanne en woon in het mooie Friesland.
Al zo'n 30 jaar rijd ik "Japans". Verschillende Mazda's en Toyota's en dit tot volle tevredenheid. Op dit moment rijd ik een Toyota Corolla Cross 2.0 Launch Edition uit 2023.
Ook het merk Lexus heeft mijn interesse altijd gehad en denk stiekem aan de aanschaf van een Lexus LBX.
Ik had gehoopt op dit forum iets over de LBX te kunnen lezen. Gebruikerservaringen, bijzonderheden e.d..
Helaas heb ik (nog) niks kunnen vinden of ik moet het over hoofd hebben gezien.
Ik hoop nog veel leuke en interessante informatie te lezen op dit forum.
 
Welkom op het forum. De LBX is ongetwijfeld een mooie keuze. Heb je al eens proefgereden?
 
Je zult merken dat op dit forum meer over oudere Lexussen gesproken wordt dan over de nieuwere. Niet erg natuurlijk maar ik had zelf ook gehoopt op meer actieve topics over nieuwere auto's/modellen. Misschien zijn er gewoon te weinig Lexussen in Nederland daarvoor.

Qua auto is de LBX wel wat kleiner dan de Corolla Cross denk ik. Ikzelf zou dit niet zo gauw doen, ruimte in de LBX viel mij tegen. Wij gingen ook kijken voor een LBX maar kwamen uit op een NX :)
 
Laatst bewerkt:
Leuk autootje, even binnen gekeken toen ik bij de dealer was. Voor ons als gezin sowieso geen optie, de achterbank is niet bruikbaar voor 2 grote mensen.
Ziet er wel serieus mooi uit. Ik zou zeggen, rij naar de dichtstbijzijnde dealer en ga even kijken.
Hij is minder rap als je huidige auto, maar wel een luxer gevoel als je binnen zit. Wat ik al zei, zag er goed uit in de showroom.
 
Je zult merken dat op dit forum meer over oudere Lexussen gesproken wordt dan over de nieuwere. Niet erg natuurlijk maar ik had zelf ook gehoopt op meer actieve topics over nieuwere auto's/modellen. Misschien zijn er gewoon te weinig Lexussen in Nederland daarvoor.

Qua auto is de LBX wel wat kleiner dan de Corolla Cross denk ik. Ikzelf zou dit niet zo gauw doen, ruimte in de LBX viel mij tegen. Wij gingen ook kijken voor een LBX maar kwamen uit op een NX :)
Klopt, qua ruimte is het inleveren. Maar ik heb bijna nooit iemand op de achterbank en die enkele keer dat er wel iemand zit is het maar een beetje inschikken. 95% van de ritten zit ik alleen in de auto.
Maar ben er ook nog niet uit hoor 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno
Welkom op het forum. De LBX is ongetwijfeld een mooie keuze. Heb je al eens proefgereden?
Ja in maart bij de introductie. Het was mijn eerste ervaring met een Lexus. Qua menustructuur van het multimediasysteem en dashboard vergelijkbaar met mijn huidige Toyota alleen alles net een tandje luxer en mooiere materialen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno
Voor een Lexus zou ik binnen een dag wel weer willen inruilen. Niks ten nadele van de Toyota natuurlijk. 😁. Maar een Lexus is wel extra fraai 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Welkom op het forum ! Had een LBX meegekregen nadat ik de auto had gebracht voor onderhoud.

Vond hem wel lekker rijden maar miste toch wel de luxe vergeleken met de NX. En is inderdaad wel een stuk kleiner dan ik had verwacht. En als je toch wat luxer wilt, dan misschien naar de NX kijken want vond de materiaal gebruik in de LBX wel tegenvallen.

Maar zeker wel even handig om naar de dealer te gaan om proef te rijden. :)
 
Ik had gehoopt op dit forum iets over de LBX te kunnen lezen. Gebruikerservaringen, bijzonderheden e.d..
Helaas heb ik (nog) niks kunnen vinden of ik moet het over hoofd hebben gezien.
Ik hoop nog veel leuke en interessante informatie te lezen op dit forum.
De LBX is nog betrekkelijk nieuw en er zullen dus nog zeker niet zo veel zijn verkocht. En die mensen die er al wel een hebben, zullen niet onmiddellijk op dit forum belanden. Bij een forum kom je meestal pas terecht als je speciale vragen hebt of tegen problemen aanloopt.

Voor de forumleden geldt vaak dat ze hun auto's niet nieuw hebben aangeschaft, maar gewacht hebben op het beschikbaar komen van een "ervaren" exemplaar. Ervaringen van "nieuw" rijders kun je meer verwachten van leasechauffeurs. Veel "leaserijders" zijn vaak meer geinteresseerd in de fiscale aspecten van het rijden dan in technische of gebruikszaken. Na verloop van tijd komen ze wel met allerlei ervaringen, maar je zult waarschijnlijk wat geduld moeten hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nanne en ChrisLas