Lexus Link + (Eigenlijk: digitale link met je auto in het algemeen)

Namssam

Hoort erbij
15 jan 2024
72
77
18
Beste groep,

Opm: Geen digibeet maar wel 50plusser :unsure:

Sinds maart 2024 in bezit van de CT200h en rij er met veel plezier in.
Buiten het connecten van de Bluetooth (auto <--> telefoon) heb ik me nog niet echt bezig gehouden met andere "links"

Lexus Link +
Ik heb getracht de Lexus Link + app te gebruiken maar na het aanmaken van een account vraag ie om je voertuig toe te voegen.
-Scan QR code
-VIN nummer invoeren
Moet dit beide gebeuren of is 1 van de 2 voldoende?

Ik zou niet weten waar ik een QR code moet vinden, dus begon ik maar met de VIN.
Maar als ik het VIN nummer ingeef, komt de app met de melding: "Niet in staat om het VIN nummer te vinden"

Infoscherm in de auto
Je moet aangemeld zijn om bv Benzine prijzen te zien
Is AANGEMELD ZIJN ingelogd met de Lexus Link + app, of moet ik me elders registreren, aanmelden, account aanmaken?

www.lexus.nl
Hier heb ik ook een account aangemaakt.
Deze site ziet wel mijn auto, met kenteken en ook VIN nummer.
Heeft dit enige connectie met mijn auto en of de Lexus Link + app?

Sorry voor de noob questions, en uiteraard rijd de auto ook prima zonder die digitale apps en sites maar toch wil ik een poging wagen om het allemaal werkend te krijgen.

Gebruik je voor de app dezelfde inloggegevens als voor de website?
Volgens mij zijn die twee aan elkaar gelinkt.

LexusChat.jpg

Ingelogd op de Lexus.nl site is mijn VIN nummer en auto wel te zien.
Maar volgens de Chatbox (Marlojein is geen bot maar een echte vlees en bloed human volgens mij) zit er geen DCM module in dus gaat de Lexus Link + app niet werken.
Lijkt me raar toch?

Ik zou toch op 1 of andere manier met de auto een connectie moeten kunnen maken?
Anders is het onzin dat ie zegt: "U moet ingelogt zijn" op het infotainment scherm.

Kan best eens kloppen.
Mijn auto is modeljaar 2008 en doet bar weinig met de app.
Find my Lexus en dan houdt het wel op…..

Die inlogmelding heb ik niet, btw.
Denk dat dat een andere oorzaak heeft.
Mijn inloggegevens heb ik in de auto gezet en die maakt via de telefoon contact met het internet.

Probleem daarbij was dat mijn inlognaam en wachtwoord te lang waren, dus kon ik eerst een nieuw account aanmaken bij Lexus.nl.

Heb je bij beide ook wel hetzelfde LexusID (bij Persoonlijke Informatie).

Ik heb op de Lexus.nl site wel een ID gevonden 'lad71318'
Maar in de Lexus Link + app vind ik onder Persoonlijke informatie wel mijn naam, email adres Tel nummer en Profielnaam.
Maar nergens een veld waar ik een LexusID kan zien of invullen

Aha, bij de Lexus Link + app zie je dat inderdaad niet.
Bij oudere Lexus Link (zonder +) zie dat wel staan.
Vandaar.

Is het (kort door de bocht) niet zo dat de Link + app alleen werkt met auto's die een eigen SIM kaartje hebben (altijd online zijn) ?
(die hebben in het media systeem een QR code die je met de app kunt scannen)

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Dirk_S
Klopt, soort van, daar is de DCM module voor. En die zorgt meteen ook voor accu-problemen bij wat Toyota- en Lexusmodellen.

Zelf geen ervaring mee maar genoeg over gelezen op het Toyota hybride forum. Die DCM module wordt ervan verdacht stroom te blijven lurken uit de 12V accu (logisch ook want DCM = is Data Communicatie Module) waardoor die met een dag of 6 leeg raakt en de auto niks meer wil. Accu's worden door de dealers vervangen voor andere, ik denk zwaardere, en dat verhelpt het probleem. Er zijn dealers die aan klanten aangeven een aantal functies die verband houden met de DCM module uit te zetten als ze verwachten de auto langer stil te zetten.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik heb begin 2024 ervaren dat de DCM de accu leeg trok van mijn NX. De lexus app wilde , vanwege een storing, geen contact maken met de auto. Terwijl de DCM wel contact bleef zoeken met de server van Lexus. Gevolg: accu leeg. Die ervaring was ook de reden voor het aanschaffen van een jumpstarter en een druppellader.

Ik heb me er nog niet in verdiept of het uit te schakelen is.
Mss de auto helemaal niet aanmelden?