Lexus NX300h of Toyota RAV4

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

John79

Nieuw hier
25 aug 2024
5
2
3
Hallo Lexus liefhebbers,

Mijn naam is John en we overwegen om van Toyota over te stappen naar Lexus. We rijden nu zowel Prius als Passat en willen terug naar 1 auto. We hebben de RAV4, NX en RX bekeken. De RX is voor ons te groot en ook te kostbaar en de RAV4 en NX sluiten prima aan bij wat we wensen.

We kijken naar de wat meer luxe uitvoeringen van beide auto’s met lage kms (<50.000km) en vooralsnog komen we uit op een RAV4 (2019-2020) of een NX (2015-2016).

Gevoelsmatig zouden we voor de Lexus gaan (mooier design, luxer interieur), rationeel voor de RAV4 (nieuwer en veelal met trekhaak en Carplay), al zijn dit zaken die we achteraf kunnen inbouwen.

Misschien heeft een van jullie ook voor dezelfde afweging gestaan en we zijn benieuwd naar jullie ervaringen en overwegingen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
John
 
  • Leuk
Waarderingen: BertIS250C
Goedemorgen John. Ik heb eind 2021 ook getwijfeld tussen een nieuwe RAV4 of tweedehands NX300h. Omdat de NX van begin 2021 was (demo wagen) en het een F-Sport uitvoering was, dus zeer degelijk uitgerust. Technisch gezien was de RAV4 even goed maar ik verkoos toch de luxueuzere en stijlvollere NX.
 
  • Leuk
Waarderingen: John79
Bedankt voor de snelle reactie! Heb je ook een NX uit eerdere jaren overwogen? Bijv. 2015 of 2016? De 2021 NX versie zal tov 2015 wel 1 of 2x geupdate zijn (waaronder Carplay)?
 
Ik heb niet een RAV overwogen toen ik mijn NX kocht, wel heb ik een 2021 RAV uitvoerig gereden en man man man, wat ben ik blij dat ik NX rij. De RAV is een mooie auto en ik wil deze absoluut niet afkraken maar de NX rijdt stiller, comfortabeler, soepeler etc etc etc etc........ De RAV is spartaanser, maakt meer lawaai, motor loopt rumoeriger, ik vond hem zelfs lomp om te hanteren. Ondanks dat het blok "hetzelfde" is zit er toch verschil in, geen idee welk maar het NX blok is anders van karakter.
Carplay heb ik achteraf in laten bouwen en werkt prima dus dat hoeft geen dealbreaker te zijn.

Ik zou het wel weten....... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno en John79
Ik heb niet een RAV overwogen toen ik mijn NX kocht, wel heb ik een 2021 RAV uitvoerig gereden en man man man, wat ben ik blij dat ik NX rij. De RAV is een mooie auto en ik wil deze absoluut niet afkraken maar de NX rijdt stiller, comfortabeler, soepeler etc etc etc etc........ De RAV is spartaanser, maakt meer lawaai, motor loopt rumoeriger, ik vond hem zelfs lomp om te hanteren. Ondanks dat het blok "hetzelfde" is zit er toch verschil in, geen idee welk maar het NX blok is anders van karakter.
Carplay heb ik achteraf in laten bouwen en werkt prima dus dat hoeft geen dealbreaker te zijn.

Ik zou het wel weten....... ;)
dank je wel voor je reactie!

Uit welk jaar is jouw NX als ik vragen mag?

Als de keuze zou vallen tussen een NX en een RAV4 uit hetzelfde bouwjaar voor hetzelfde budget dan is de keuze snel gemaakt 😉

De keuze waar we nu voor staan is een NX uit 2015-2016 vs een RAV4 uit 2019-2020. We slapen er nog een nachtje over!
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09
Mijn NX is van augustus 2017, net vóór de facelift modellen op de markt kwamen, die zijn namelijk ongeveer van november 2017.....

Haha ja, dat snap ik, een RAV en een NX van hetzelfde bouwjaar voor hetzelfde geld ga je niet vinden, alle waar naar zijn geld zeggen ze dan hè ;)

Ik zou echt voor geen goud mijn 2017 NX willen verruilen voor een veel jongere RAV, serieus. Ga eens uitgebreid rijden met allebei, begin met de RAV en dan de NX, ik weet nu de uitkomst al :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: John79 en Timo_87
Ik heb meerdere Toyota's (proef)gereden en stapte daarna zeer tevreden weer in m'n IS250. Veel jongere auto's konden niet tippen aan die auto. Maar dat is mijn mening, mijn persoonlijke voorkeur. Ik ken er ook wat die zweren bij een 3-serie. En die vinden een 3-serie (G20) een comfortabele auto. Ik heb daarom toch maar eens een proefritje gemaakt in een G20 (320i) zonder M-Sport onderstel en vond het zelf niet bij mij passen. Ik stapte daarna heel graag weer in m'n IS250.

Maar ik denk de uitkomst net als mijn buurman hierboven al te weten (ook omdat ik een paar maanden geleden in een nieuwe RAV PHEV gereden heb ;))
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en John79
Mijn NX is van augustus 2017, net vóór de facelift modellen op de markt kwamen, die zijn namelijk ongeveer van november 2017.....

Haha ja, dat snap ik, een RAV en een NX van hetzelfde bouwjaar voor hetzelfde geld ga je niet vinden, alle waar naar zijn geld zeggen ze dan hè ;)

Ik zou echt voor geen goud mijn 2017 NX willen verruilen voor een veel jongere RAV, serieus. Ga eens uitgebreid rijden met allebei, begin met de RAV en dan de NX, ik weet nu de uitkomst al :cool:
Dank je wel, gaan we doen!
 
Ik heb meerdere Toyota's (proef)gereden en stapte daarna zeer tevreden weer in m'n IS250. Veel jongere auto's konden niet tippen aan die auto. Maar dat is mijn mening, mijn persoonlijke voorkeur. Ik ken er ook wat die zweren bij een 3-serie. En die vinden een 3-serie (G20) een comfortabele auto. Ik heb daarom toch maar eens een proefritje gemaakt in een G20 (320i) zonder M-Sport onderstel en vond het zelf niet bij mij passen. Ik stapte daarna heel graag weer in m'n IS250.

Maar ik denk de uitkomst net als mijn buurman hierboven al te weten (ook omdat ik een paar maanden geleden in een nieuwe RAV PHEV gereden heb ;))
Dank je wel, we gaan proefrijden in beide auto’s!