Lexus op het Brusselse autosalon 2025

2 okt 2021
238
168
43
Deze week een bezoek gebracht aan het autosalon te Brussel. Ik ben werkelijk teleurgesteld over de manier waarop Lexus daar als premium merk vertegenwoordigd/behandeld wordt. Er stonden welgeteld 3 wagens : een RZ300e, een LBX en een RX450H basisuitrusting. Commercieel een dikke buis. He is me al eerder opgevallen dat Lexus in België zeer weinig publiciteit maakt waardoor ik me afvraag of ze wel nieuwe klanten willen aantrekken.

Lexus en Toyota verkopen zichzelf wel. Extreem dure standprijzen zeker, alhoewel TMC toch echt wel goed draait volgens Copilot:

Toyota Motor Corporation heeft een succesvol 2024 gehad! Hun financiële resultaten voor het fiscale jaar eindigend op 31 maart 2024 laten aanzienlijke groei zien in verschillende belangrijke gebieden:

- **Verkoopinkomsten**: Gestegen met 21,4% tot 45 biljoen yen.
- **Bedrijfsinkomsten**: Gestegen met 96,4% tot 5,35 biljoen yen.
- **Nettowinst**: Gestegen met 103,4% tot 5,07 biljoen yen.
- **Totale activa**: Gegroeid tot 90 biljoen yen.
- **Aandelenvermogen**: Gestegen tot 35 biljoen yen.

Deze indrukwekkende cijfers geven aan dat Toyota een zeer succesvol jaar had, met aanzienlijke groei in zowel omzet als winstgevendheid.

Dan is de beperkte aandacht in Brussel wel opvallend.

Een autoimporteur wil auto's verkopen. Om dat te kunnen zul je uiteraard in contact moeten komen met mensen die het voornemen hebben dat ook binnen afzienbare tijd te doen. Slechts een klein deel van de bezoekers van een autotentoonstelling valt in die categorie. Het heeft weinig zin om aandacht te besteden aan "alleen kijkers" of aan mensen die het leuk vinden om eens achter hert stuur van een auto te zitten die ruim buiten hun budget valt of die ze toch nooit zullen willen aanschaffen.

De kans dat je op een autoshow mensen tegen komt die inderdaad binnen korte tijd iets willen kopen en daarbij jouw merk overwegen is dus redelijk klein en de selectie daarvan uit het grote publiek niet altijd eenvoudig. Om die reden haken steeds meer inporteurs af omdat de kosten van deelname met een behoorlijke stand aanzienlijk meer kost dan de daardoor binnen gehaalde opbrengst.

Er zijn andere en goedkopere manieren om met potentiele klanten in contact te komen. Je tijd verdoen met een babbel met iemand, die in geen jaren ooit iets zal kopen, is zonde van je tijd.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Bobusa
Een gerichte push-advertentie tussen YouTube-filmpjes is goedkoper en je bereikt je doelgroep.
0.000001% (of zoiets) van de bevolking gaat naar de beurs.