Lexus RZ 500e President Line besteld!

Bobusa

Stamgast
12 okt 2008
1.317
1.233
113
Ja jongens en meisjes, het is zover... Ik heb de knoop doorgehakt en een RZ 500e President Line besteld bij Lexus Zwolle. De LS 600h heb ik ingeruild, en die zal ik zeker missen😢. Het is uiteindelijk een rationele keuze geworden, na alle afwegingen die ik in deze draad heb gedeeld. Toch kijk ik uit naar een prachtige RZ 500e in Sonic Copper Metallic met Hazel Ultra Suede interieur.

Opties:
  • De 20" velgenset laat ik vervangen door 18" van de Luxury Line, waarmee ik naar verwachting 6 tot 8% meer actieradius haal dankzij minder rolweerstand en betere aerodynamica. Bovendien geeft dit meer comfort en bescherming voor de velgen, en kunnen de banden worden geroteerd. De 20" velgen van de President zijn immers gestaggerd, met bredere achter- en smallere voorbanden.
  • Verder komt er een dimbaar, warmtewerend panoramisch dak,
  • En een afneembare trekhaak
En wat plaatjes van hoe hij er ongeveer uit zal zien (van Lexus.com, omdat ik daar de 18" in combinatie met deze kleuren kon vinden):

1772789719058.png

1772789742094.png

1772789755525.png

1772789873072.png

Gefeliciteerd!
Interessante overstap, al snap ik je zeker wel.
De kleurencombi is erg mooi, sjiek. 🥰

Je LS zal je zeker gaan missen! :confused:
De kaarten voor de volgende mooiste Lexus verkiezing worden weer opnieuw geschud 😆

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
Het viel me op dat er witte biezen op de stoelen zitten, terwijl dat in eerdere jaren antraciet was. Is dit nieuw, of heb je dit apart aangeklikt?

Of iemand pikt de LS op en wint de verkiezing alsnog haha
Is de winst en roem gegarandeerd?

@Bobusa gefeliciteerd! Wanneer wordt hij geleverd en kunnen we de echte plaatjes zien? Sonic Copper is mijn favoriet op dit moment. Als ik een nieuwe auto bestel dan wil ik ook graag sonic Copper metallic en licht bruine bekleding. Maar ja, ik wacht op de nieuwe generatie RX of ik ga naar een NX. De RZ lijkt mij ook gaaf, maar ik heb last van range anxiety en ik wil niet laden op lange tochten. Ik rij regelmatig 450+ km op een dag.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa

@Bobusa gefeliciteerd! Wanneer wordt hij geleverd en kunnen we de echte plaatjes zien? Sonic Copper is mijn favoriet op dit moment. Als ik een nieuwe auto bestel dan wil ik ook graag sonic Copper metallic en licht bruine bekleding. Maar ja, ik wacht op de nieuwe generatie RX of ik ga naar een NX. De RZ lijkt mij ook gaaf, maar ik heb last van range anxiety en ik wil niet laden op lange tochten. Ik rij regelmatig 450+ km op een dag.
Nee die van mij wint het deze keer. Een nieuwe deelnemer die er met de eer vandoor gaat :p

Zelfs de RZ350e haalt gemiddeld krap aan 400 km, dus dat is inderdaad iets om over na te denken.

Wow.
Geweldige samenstelling @Bobusa
  • De 20" velgenset laat ik vervangen door 18" van de Luxury Line, waarmee ik naar verwachting 6 tot 8% meer actieradius haal dankzij minder rolweerstand en betere aerodynamica. Bovendien geeft dit meer comfort en bescherming voor de velgen, en kunnen de banden worden geroteerd. De 20" velgen van de President zijn immers gestaggerd, met bredere achter- en smallere voorbanden.

Kijk dat is rationeel nadenken.... 25jarige jonge honden willen "hoe grote hoe beter wielen"
Maar als we comfort / rijeigenschappen en actieradius belangrijker vinden dan is dit de juiste keuze.

Gefeliciteerd alvast met dit mooi vooruitzicht, enig idee hoelang de levertijd is?

• Leuk
Waarderingen: quattrootje en Bobusa
Het viel me op dat er witte biezen op de stoelen zitten, terwijl dat in eerdere jaren antraciet was. Is dit nieuw, of heb je dit apart aangeklikt?
Dat is inderdaad nieuw voor 2026. En nee, er zijn maar 3 interieurkleuren combis voor de President. Getwijfeld tussen orage (blauw achtig grijs) of deze kleur omdat we dat wel erg wit vonden. Maar vinden het toch veel mooier.

• Leuk
Waarderingen: NielsWK

Snap ik helemaal. We gaan het zien, misschien valt het mee of tegen. We rijden ook vaak lange afstanden. In juni gaan we naar Wenen en daarna naar het noorden van Denemarken, nog met de LS. Daarna gaan we echt ervaren hoe het is. Bijvoorbeeld op de reis naar Denemarken, zo’n 700 km, stoppen we met de LS ook elke 2 à 3 uur. Het enige verschil is dat we zorgen voor een eetgelegenheid bij het laadstation of dat we picknicken 😉

Wow.
Geweldige samenstelling @Bobusa

Kijk dat is rationeel nadenken.... 25jarige jonge honden willen "hoe grote hoe beter wielen"
Maar als we comfort / rijeigenschappen en actieradius belangrijker vinden dan is dit de juiste keuze.

Gefeliciteerd alvast met dit mooi vooruitzicht, enig idee hoelang de levertijd is?
Levering juli/augustus. Dat wordt een lange 3 maanden 😱

Gefeliciteerd!
Interessante overstap, al snap ik je zeker wel.
De kleurencombi is erg mooi, sjiek. 🥰

Je LS zal je zeker gaan missen! :confused:
De kaarten voor de volgende mooiste Lexus verkiezing worden weer opnieuw geschud 😆
De LS zal weer op de markt komen en dat biedt kansen voor andere forumleden om die 1ste prijs te pakken! Of ik zou natuurlijk mee kunnen doen met de RZ dan is er natuurlijk geen houden meer aan :ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: quattrootje
Ja, ik probeer mijn vrouw over te halen deze te kopen (en in die kleur!) en de CT in te ruilen. Maar helaas, ze zei de CT gaat nooit meer weg! :ROFLMAO:
Wij kwamen aanrijden, en mijn wederhelft zei al gelijk dat ze het een fantastische kleur vond. We zijn snel uitgestapt en naar binnen gegaan. Het koopgevaar is geweken voor nu!

• Haha
Gefeliciteerd Bobusa, wat een smaakvolle kleurcombinatie hebben jullie uitgekozen.

Ik moest wel even slikken bij het lezen dat de LS weg gaat maar dat zal voor jou niet anders zijn.

Sterkte met afwachten... alhoewel... met de LS tot dat moment is te doen op zich :cool:

• Leuk