Lexus service op zijn Frans

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
Goede middag,
ik heb vandaag veel uren, bovendien voor niets, in mijn fraaie GS 450 H doorgebracht. Had oorspronkelijk afspraak voor het in werking brengen van de connected services en had gevraagd of ze de kaart konden updaten. Eergisteren liet de wagen mij voor mijn eigen huis staan, met een heftig knipperend dashbord, koplampen en reeksen van foutmeldingen in de display. De depannage via de Lexus alarmlijn laten komen en net bij aankomst bleek de auto weer te starten.
Nog een jaar onder garantie, dus niets aan de hand zou je denken.
Afspraak gemaakt bij Lexus Biarritz, die geen officiele dealer bleek te zijn, maar Toyota Plus. Dqt merk je na twee uur rijden -(
De monteur had nog nooit een GS van binnen gezien en sloot de auto op de analyse apparatuur aan. Reeksen foutmeldingen en missende connecties van van alles en nog wat. Hij noch ik hadden ooit zoiets gezien. Hij vond geen enkele mogelijkheid om te bekijken of de software van de auto en de kaart up to date waren en de connected services waren onbekend terrein.
Van alles geprobeerd onder toezicht op afstand van de customer content manager, die de monteur na anderhalf uur van de klus haalde.
Te ingewikkeld, ik moest een nieuwe afspraak maken.... en
Kort en goed: ik ben zeer teleurgesteld het parkeerterrein qfgereden, daarbij een bocht wat kort nemend en schade makend aan de dorpel onder het voorportier.eventueel vervangend vervoer meekrijgen, een Yaris oid.
Morgen bellen met een echte dealer (Bordeaux), hen mijn problemen voorleggend en gebruik makend van de Jockey service, de franse naam voor red carpet.

Voeg hierbij dat we hier gisteravond erg zwaar weer en onweer hebben gehad, waarbij veel bomen op het terrein blijken te zijn omgewaaid: ik heb het echt naar mijn zin -)
 

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
@ Alor: ik liet mijn Toyotas en Lexus indien mogelijk in NL onderhouden en ben altijd zeer te spreken geweest over de professionaliteit. De afgelopen twee jaar niet en hoop dat de situatie in NL niet ineens en zoveel gewijzigd is. En er zijn natuurlijk dealers en concessionaires -).
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
En is inmiddels de oorzaak van het op tilt raken van de pr?sident bekend?

Heb zelf n.l. de "poor mans" version ook van 9-2013, vandaar.
 
Laatst bewerkt:

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
Met excuses voor nooit reageren op G. Jans vraag:
de oorzaak van de vervelende storing was waarschijnlijk een te lage spanning van de startaccu na een half uurtje klojen om de auto aan het lexusportal te krijgen. Bij een andere Lexusdealer is de auto twee dagen te gast geweest, o.a. om alles up to date te krijgen incl. nieuwe kaarten, die verre van up to date zijn.
Ben over de spraakaansturing verre van tevreden, het werkt matig en dat ligt niet aan mijn Franse uitspraak -).
Ik kreeg als vervangen vervoer een SC mee, een echte 500 mee. Ik woon 150 km van de dealer vandaan en kan slechts thuiskomen via fraaie departementale wegen. Echt smullen met zoveel luxe peekaas onder de billen !
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
No Title

Mooi hoor zo'n oude SC 500 😜
 

Bijlagen

  • photo5213.jpeg
    photo5213.jpeg
    63,1 KB · Weergaven: 34

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
No problem,
en goed te lezen dat het een kleinigheid betrof want het liet zich lezen als zijnde een serieus probleem.
 

traxx

Nieuw hier
19 jun 2016
3
0
0
Gaat lekker..
Garage vinden in het buiteland is helaas meestal een hoop gekut, al was het enkel om de communicatieproblemen. :(