Lexus UX dagrijverlichting word geel

Jelle van Beest

Nieuw hier
10 okt 2021
11
2
3
Betreft net aangeschafte UX.
Heb een UX aangeschaft uit 2019 en RX Presidentline 2017 ingeruild.
Wat mij opvalt is dat de dagrijverlichting erg geel is.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?

IMG_2384.jpeg

Ik zie dat deze UX geïmporteerd is uit Italië en dacht even dat het daarmee te maken had. Echter is wit de verplichte lichtkleur voor DRL in de EU. Andere kleuren zoals geel zijn niet toegestaan voor zover ik weet.
Helaas kan ik je dus niet helpen. En ook helaas hebben de moderne Lexii vaker last van gebreken met de dagrij verlichting. Hopelijk heb je 'm gekocht met garantie en dus terug en claimen bij de verkopende partij, want dit lijkt een serious defect te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Jelle van Beest
Dat is bij vele merken een vaak voorkomend probleem.
BMW, Audi, en bijgaande filmpje is van een Cadilac .
Daarin wordt gesproken over het probleem in het board (aansturing) ipv in de LED zelf.

Weer wat geleerd, de dagrijverlichting moet wit zijn. Maar dat betekent ook dat de auto met apk witte dagrijverlichting moet hebben gehad? Wettelijk heb je recht op een deugdelijk product als je koopt bij een garage. Je hebt bepaalde minimum verwachtingen ook bij een occar aankoop. Als de DRL niet goed is moet de garage dat oplossen lijkt mij. Je hebt neem ik aan een auto gekocht waar je in mag rijden binnen Nederland ( op kenteken gezet en gekeurd).

Laatst bewerkt:
Ik zie dat deze UX geïmporteerd is uit Italië en dacht even dat het daarmee te maken had. Echter is wit de verplichte lichtkleur voor DRL in de EU. Andere kleuren zoals geel zijn niet toegestaan voor zover ik weet.
Helaas kan ik je dus niet helpen. En ook helaas hebben de moderne Lexii vaker last van gebreken met de dagrij verlichting. Hopelijk heb je 'm gekocht met garantie en dus terug en claimen bij de verkopende partij, want dit lijkt een serious defect te zijn.

Sorry type fout van mijn kant. Ik bedoelde wit maar schreef geel. Ik heb mijn post bewerkt en het gecorrigeerd. Het is nog vroeg haha
Geen probleem ik snap het 😊👍