Lexusforum stickers

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Onlangs heb ik op de meeting de felbegeerde Lexusforum sticker in ontvangst mogen nemen :rulez:

Nu is mijn vraag; bestaan er ook gelijke stickers, die je achter je raam kunt plakken, ipv erop? En dan bedoel ik uiteraard dat je de afbeelding nog kunt zien en lezen ;)

grt,

Mike
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Mike ;)

Dit hebben we expres niet gedaan omdat veel mensen hun ramen getint hebben. De stickers die wij uitdeelden hebben een weersbestendige coating.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Duidelijk, TX

(en aan de andere forumleden; stelletje gangsta's!)
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Is er een topic met LexusForum-merchandise?
Heb al langs zien komen: stickers (zonder foto), kentekenplaathouders, maar kan ze maar moeilijk terugvinden.
Zouden eigenlijk bij de MarketPlace moeten staan of zo? Met foto's, uiteraard.
;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi j2jedi,

De kentekenplaten gaan weg bij een 5 euro donatie aan de stichting. De stickers bij 2 euro donatie . Dit doen we vooral op meetings.

Aangezien Lexusforum een stichting is mogen we niet verkopen. Maar goed, het merchandise verhaal, we zijn bezig om polos en t-shirts te gaan uitzoeken. probleem zijn de liquide midellen (mooi woord blijft dat ;) ), want die zijn er amper.

Volgende meeting, zijn deze stickers en houders er bij, mocht je niet willen wachten tot die tijd, dan kan je hem ook afhalen in ??n van de volgende plaatsen:
- Alkmaar
- Den Bosch
- Dordrecht
- Groningen
- Lelystad

Laat dat ook nou net zijn waar bepaalde teamleden wonen ;)
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Hube zei:
...Aangezien Lexusforum een stichting is mogen we niet verkopen...
Hoe doet bijvoorbeeld een kerk dat dan bij een kerkkrant? Een stichting mag toch wel promotiemateriaal weggeven tegen een kostendekkende vergoeding? Zolang de inkomsten worden gebruikt voor financiering van de onkosten van die stichting is er niets aan de hand, volgens mij. Dus bijvoorbeeld ook het innen van jaargeld voor financiering van een standplaats op een meeting. Zolang er maar geen winst wordt gemaakt, toch?

Anyway, thanks voor de info.
Misschien een sticky maken van de items te verkrijgen door donatie aan de stichting.
;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De stichting is in tegenstelling tot de BV en de NV beperkt belastingplichtig. Dit houdt in dat zij slechts aan vennootschapsbelasting is onderworpen voorzover zij een onderneming drijft, en dan nog alleen maar voor het ondernemingsgedeelte.
Een stichting zonder 'ondernemingsactiviteiten' hoeft geen vennootschapsbelasting te betalen.
Als wij merchandising gaan verkopen, zullen we de vennootschapsbelasting moeten gaan betalen. Aangezien de schulden van de stichting (op dit moment) zal dat in het begin niet zo erg zijn, maar later zou dat nog wel eens een probleem kunnen worden.

De beste manier hier om heen is door merchandising weg te geven bij een bepaalde minimum donatie.