Limpmode? Geen vermogen ls400 1995

  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Ls400.1995

Nieuw hier
5 aug 2024
9
0
1
Ik heb een Lexus ls400 uit 1995 waar al het een en ander aan is gebeurd. Toch heeft mijn auto vrij weinig vermogen en lijkt het alsof hij in limpmode staat. Toen we de auto kochten hadden we gelijk door dat hij niet op 8 cilinders liep. We dachten dat het probleem in de injectoren zat dus hebben we deze vervangen voor imitatie injectoren. Hij bleef moeizaam op 6 cilinders lopen dus hebben we met een scope het signaal doorgemeten vanaf de ECU. Deze gaf geen signaal op cil 6 en 8. We hebben als tussenweg even gekozen om deze door te lussen van een wire die wel signaal gaf. De auto heeft toen een tijdje op 8 cilinders gelopen maar wetende dat dit niet de juiste oplossing was hebben we toch de ECU laten reviseren bij CBS. De ECU werkt en is getest op een werkende ls400. De lusjes zijn er uit en het lijkt erop dat hij nu op 8 cilinders loopt maar heb ik totaal geen vermogen. Er zitten natuurlijk imitatie injectoren in die misschien niet helemaal goed hun werk doen en de originele niet perse aan vervanging toe waren omdat het probleem in de ECU zat. Deze gaan we dus terug bouwen naar origineel. De auto gaf alleen storing 22 aan (water temp sensor). Deze is ook vervangen en de storing gewist. Helaas heeft dat ook geen nut gehad en is de auto storingvrij.

Ook hebben we de bougies, bougiekabels, distributieriem, Multi riem (timing staat goed), lambda sensoren voor, en de waterpomp vervangen. Compressie test uitgevoerd en deze was goed. De 2 voorste katalysators zijn kapot en leeg. De uitlaat zit niet verstopt. Ook is het EGR pijpje dicht gelast omdat deze gebroken was.

Ik ga volgende week zaterdag weer aan de auto sleutelen en de injectoren omwisselen.

Weet iemand wat dit probleem nog kan zijn? Alle hulp is welkom.
 
Als ik dit allemaal zo lees zou ik proberen gereviseerde (en geteste) injectoren te plaatsen of de oude alsnog laten reviseren. Heb je het volgende ook allemaal nagekeken?
  • Throttle Position Sensor – Een defecte TPS kan ervoor zorgen dat de auto in limpmode gaat. Controleer of deze correct werkt.
  • Knock Sensor en Bekabeling – Slechte knock sensor bekabeling kan de ECU in een veilige modus zetten.
  • Luchtmassameter (MAF) of MAP Sensor – Een defecte sensor kan de motorprestaties beïnvloeden.
  • ECU Capacitor Problemen – Zelfs na revisie kunnen er nog problemen zijn met lekkende condensatoren in de ECU.
  • Versnellingsbak Sensoren – Soms kan een probleem met de transmissie ervoor zorgen dat de auto in limpmode gaat.
  • Uitlaatgasrecirculatie (EGR) Systeem – Hoewel je het pijpje hebt dichtgelast, kan er nog een probleem zijn met het EGR-systeem dat invloed heeft op de prestaties.
Ik ben benieuwd, als je het oplost, wat uiteindelijk het probleem was!
 
  • Leuk
Waarderingen: Henny