Linker buitenspiegel beschadigd

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
857
549
93
Het is me weer gelukt. Een paar maanden geleden beschadigde ik mijn wagen door al achteruitrijdend de bumper te bekrassen aan een dissel van een caravan.
Die schade is gerepareerd, en nu reed ik achteruit vanuit de parkeerplek voor mijn huis waar ik al drtig jaar parkeer en waar ik NOOIT achteruit uit wegrij en ik ontdekte waarom ik dat ook al weer nooit doe: er staat een muurtje die je gaat raken bij achteruit wegrijden.

En ik raakte dat muurtje dus. Met de linker buitenspiegel. Een akelig krakend geluid gaf aan dat het muurtje sterker was dan de spiegel.
Resultaat: zwarte binnenkap van de spiegel versplinterd, daar zit nu een groot gat in. En de spiegel klapt niet meer in, inklapmechanisme is beschadigd.
De rest van de spiegel is in orde: spiegel zelf, richtingaanwijzer, camera, spiegelverstelling, spiegelverwarming en dodehoekdeectie.

Schade gemeld bij Lexus Zwolle. Uiteraard is de reactie: hele unit moet vervangen worden, alles of niets. Het kostenplaatje: een WHOPPING 2300 euries. Maar ja, dan heb je dus een buitenkap, binnenkap, spiegel met verwarming en automatische verstelling, camera, dodehoekdetectie. Wat het bijna allemaal prima doet.....

Nu zit ik een beetje pips door onderdelensites te bladeren. Ik zie wel een aantal linker buitenspiegels (prijs op aanvraag), maar niet de goede kleur. Dat betekent dus: spuitklusje.
Wie heeft een goed idee / goed adres / goede tip? De kleur van de wagen is Sonic Titanium (dacht ik....)

• Verdrietig
Waarderingen: robtp09
Je zou de buitenkap bij Lexus kunnen bestellen.
Enkele maanden geleden reed ik mijn rechter buitenspiegel kap kapot, werd in de juiste kleur geleverd voor ca 90 euro.
Of je bestelt bij Ali een overzetkap, die zijn er bv in zwart of carbon, iirc ca 30 euro per setje.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Je had hem waarschijnlijk ook al gevonden, ik zie een camera, dan zal de rest er ook wel aan/op zitten:

Alleen nog laten spuiten.....

• Leuk
Waarderingen: Frank2b

Mus is gereanimeerd, links was er ook.....😅

Pfffff, is nog vroeg, zal op het bouwjaar hangen.....maar hey, ik doe mijn best hè, had me verslapen terwijl ik geeneens zelf de deur uit hoef 😇

En anders bij Amayama?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Frank2b
Je zou de buitenkap bij Lexus kunnen bestellen.
Enkele maanden geleden reed ik mijn rechter buitenspiegel kap kapot, werd in de juiste kleur geleverd voor ca 90 euro.
Of je bestelt bij Ali een overzetkap, die zijn er bv in zwart of carbon, iirc ca 30 euro per setje.
Dank voor de info!
Kijk aan, losse onderdelen bestellen doet Lexus dus wél! Welke dealert deed dat?

Laatst bewerkt:

Mus is gereanimeerd, links was er ook.....😅

Pfffff, is nog vroeg, zal op het bouwjaar hangen.....maar hey, ik doe mijn best hè, had me verslapen terwijl ik geeneens zelf de deur uit hoef 😇

En anders bij Amayama?
Dank voor het zoekwerk!
Ja, ik heb deze inderdaad gezien. Ik ga de prijs gewoon opvragen! Op Amayama zie ik een complete assembly voor bijna 700 dollar, dat zijn wel geheel andere prijzen zeg!

• Leuk
Hahaha! Moet je als klant zelf aan de balie verschijnen met de onderdeelnummers ....
Er is een reden waarom ik mijn vorige auto, de GS, na de garantieperiode in onderhoud had bij een Renault-dealer! :ROFLMAO: :ROFLMAO:

• Haha
We zien wat dat 'Lekker door Lexus laten regelen' bij deze dealer teweegbrengt: men biedt direct een complete nieuwe spiegel voor 2,5 rug aan! 😆

Enne, als je bang bent voor de verkeerde onderdelen, moet je vooral gaan mailen.. Dan is direct aan de balie veel makkelijker. Online kun je via je VIN de juiste delen al vinden. In de beschrijving staat of het geschikt is voor de aanwezige opties. Op naar de magazijnman, die doet controle 2 en borgt de juiste kleur (overigens krijgt hij een melding bij een fout of vervangen onderdeelnummer). Simpeler kan bijna niet.

Je moet alleen geen problemen creëren, die er niet zijn. 😉

• Leuk
Ik stel voor dat je voortaan alleen nog maar vooruit rijdt.. :geek:
Maar shit natuurlijk. Van die 😫 momenten.

Wat wellicht kosten kan schelen, wat als je beide buitenspiegels laat wrappen in een kleur die voorkomt op je auto? Kan zwart zijn, of antraciet.
Dan maakt de kleur niet meer uit bij aanschaf.

• Leuk