Lock knopje bij keuze hendel

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Vandaag weer een interessant gespreksonderwerp op dit forum...

Dat bracht mij bij de volgende vraag.

Weet iemand wat precies het nut is van het "lock" knopje op de middenconsole bij de keuze hendel?
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Volgens mij voor verplaatsen van auto bij pech (motor probleem, niet starten oid). Knop indrukken en dan kan je de pook in neutraal zetten en dan auto verplaatsen
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

LexusUser

Hoort erbij
22 dec 2020
69
31
18
Je bedoeld bij de automaat ?
Daarmee kan je m door z’n standen halen zonder dat de motor hoeft te lopen en je de rem in moet houden.
( bijvoorbeeld in z’n vrij N zetten als de motor defect is )
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Bedoel je "shift lock" naast de versnellingspook van een automaat? Da's om de pook toch te kunnen bewegen als de auto niet aan staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik gebruik die knop regelmatig zodat ik met de opzetborstel van paardenhaar ook goed daar kan stofzuigen. (Een auto is een verlengstuk van je huis en moet dus ook van binnen schoon zijn imho...)
M'n auto is schoner dan m'n huis (kids)
Maar ook die reden heb ik de knop nog niet nodig gehad. 8 maanden na de showroomstaat aflevering, is er nog geen stofje te bekennen in de wagen, ik ga er dan ook aanzienlijk anders mee om dan met de vorige
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
825
1
422
63
Jep 😆. Even die knop indrukken, pookje bewegen, schoonmaken en weer terug zetten. Ik gebruik dat ook wel eens als ik de auto 5 meter naar voren of achteren wil verplaatsen. Daarvoor ga ik ‘m niet starten 😇