LPG / LPi

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
Hoi,

Er is al eea over geschreven op het forum, maar ik ben benieuwd of er nieuwe informatie voorhanden is. De vragen:

- zijn er mensen die hun IS200 al lange tijd op LPG/LPi hebben lopen zonder noemenswaardige problemen?
- zijn er mensen die vanuit expertise en/of ervaring kunnen adviseren over welke van volgende systemen (Vialle LPi of Prins VSI) het meest geschikt is voor de IS200?

Jullie wijze input met belangstelling tegemoet ziend :)
 
21 jan 2014
250
17
0
Een kennis van mij kocht een nieuwe IS200 in 1999 of 2000. Hij heeft 3 jaar lopen tobben met zijn IS op LPG. De installatie werd toen nieuw af importeur verzorgt. De auto heeft af en toe redelijk gelopen. Verbruik 1 op 6 op lange stukken.

Problemen:
Slecht starten bij temp boven de 25 grdn. Bij vorst werd gestart op benzine maar het overschakelen naar LPG gaf problemen en regelmatog backfire. De cilinderkop moest bij 130.000km gereviseerd worden ivm ingeslagen kleppen.

Voor zo ver ik weet heeft eea te maken met de opbouw van het spruitstuk en de massatraagheid van het mengsel in het spruitstuk. Het mengels komt slecht bij de laatste cilinders waardoor backfire regelmatig voor komt. De importeur zou na de 3e auto een negatief advies gegeven hebben.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Toch zijn er ook succesverhalen met LPG op een IS200. Volgens mij was er ook iemand op dit forum die al probleemloos vele kilometers had gemaakt. Misschien ligt het aan het gebruikte systeem?
 

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
Hoi,

Het gebruikte systeem en vooral de expertise van de installateur schijnt er nogal toe te doen. Ik heb er de laatste week 4 gesproken en de adviezen vari?ren van 'zeker niet doen' tot 'gaat zeer goed en flashlube is niet absoluut niet nodig'. Als leek kun je daar werkelijk niets mee, anders dan terugvallen op de praktijkervaringen van gebruikers.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
ben zelf geen voorstander van lpg in een toyota/lexus maar als je het doet moet je het goed laten doen.
ga eens naar een bekende inbouwer bijvoorbeeld lean mesman die weet waar ie over praat en hoe gas ingebouwd dient te worden.
vialle is een goed merk en als je een toyota/lexus op gas gaat rijden zorg ervoor dat er flashlube opzit anders kun je binnen een 100.000 km een koprevisie verwachten.
er zijn verhalen van lexussen op lpg die een hoge kilometerstand hebben maar dat zijn allemaal systemen met flashlube.
vandaag nog een ls430 in de werkplaats gehad op lpg die al 294.000 km erop had zitten.
het kan dus wel!

succes
 

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
ben zelf geen voorstander van lpg in een toyota/lexus maar als je het doet moet je het goed laten doen.
ga eens naar een bekende inbouwer bijvoorbeeld lean mesman die weet waar ie over praat en hoe gas ingebouwd dient te worden.
vialle is een goed merk en als je een toyota/lexus op gas gaat rijden zorg ervoor dat er flashlube opzit anders kun je binnen een 100.000 km een koprevisie verwachten.
er zijn verhalen van lexussen op lpg die een hoge kilometerstand hebben maar dat zijn allemaal systemen met flashlube.
vandaag nog een ls430 in de werkplaats gehad op lpg die al 294.000 km erop had zitten.
het kan dus wel!

succes


Hoi,

Jij bent duidelijk een professional. Zou je kort kunnen aangeven waarom je geen voorstander bent van lpg in een Toyota/Lexus?
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
waarom ik geen voorstander ben van een Toyota op lpg is eigenlijk vanwege het feit dat de importeur en begin 2000 de stekker uit getrokken heeft.
in het verleden werd er lpg ingebouwd bij Louwman al voordat de auto naar de dealer ging.
wegens problemen met klepzittingen die al bij 60.000 op waren waardoor de kleppen dan al uitgesteld waren hebben ze er de stekker uitgetrokken.
er is zelfs een servicebulletin geweest waar instond dat de garantie zou vervallen zodra er gas werd ingebouwd.

daarnaast lees je vaak verhalen van met name de is die op lpg draait dat er heel wat ellende in gaat zitten (backfire, slecht lopen, ingeslagen kleppen enz enz)
tegenwoordig met de flashlube systemen is dat laatste wel getackeld.
daarnaast staat en hangt alles bij het juist inbouwen zoals ik al zei.
wij hebben inmiddels een klant met een Prius rijden en die rijd al 150.000 km probleemloos rond op lpg!
daarnaast een tijdje een GS in onderhoud gehad op lpg die ook probleemloos liep.
verder terug een paar Camry's gehad (2,4 en 3,0) die ook probleemloos op lpg liepen.
deze waren stuk voor stuk ingebouwd door lean mesman (nee heb ik geen aandelen inzitten en maak er ook geen reclame voor zijn enkel mijn bevindingen).
 

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
waarom ik geen voorstander ben van een Toyota op lpg is eigenlijk vanwege het feit dat de importeur en begin 2000 de stekker uit getrokken heeft.
in het verleden werd er lpg ingebouwd bij Louwman al voordat de auto naar de dealer ging.
wegens problemen met klepzittingen die al bij 60.000 op waren waardoor de kleppen dan al uitgesteld waren hebben ze er de stekker uitgetrokken.
er is zelfs een servicebulletin geweest waar instond dat de garantie zou vervallen zodra er gas werd ingebouwd.

daarnaast lees je vaak verhalen van met name de is die op lpg draait dat er heel wat ellende in gaat zitten (backfire, slecht lopen, ingeslagen kleppen enz enz)
tegenwoordig met de flashlube systemen is dat laatste wel getackeld.
daarnaast staat en hangt alles bij het juist inbouwen zoals ik al zei.
wij hebben inmiddels een klant met een Prius rijden en die rijd al 150.000 km probleemloos rond op lpg!
daarnaast een tijdje een GS in onderhoud gehad op lpg die ook probleemloos liep.
verder terug een paar Camry's gehad (2,4 en 3,0) die ook probleemloos op lpg liepen.
deze waren stuk voor stuk ingebouwd door lean mesman (nee heb ik geen aandelen inzitten en maak er ook geen reclame voor zijn enkel mijn bevindingen).


Helder. Ik geloof niet dat ik enig risico wil lopen om met hogere onderhoudskosten het voordeel van LPG te verspelen. Dan kan de IS beter gewoon op benzine blijven rijden.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
heeft ook veel te maken met het onderhoud en de gebruiker. Toen ik nog bij chevrolet werkte gelijktijdig 4 auto's met lpg verkocht (allemaal evanda 2.0 benzine automaat)
2 reden altijd warm rijden op benzine en bij ieder onderhoud reinigingsproducten in de tanks nooit geen problemen
1 altijd rijden en starten op lpg,regelmatig koppakking stuk alsook geen onderhoud van de lpg
1 altijd rijden en starten op lpg,onderhoud van de lpg,die had ook last van de koppakking maar hield het veel langer uit dan de andere

ik ben nog steeds tegen lpg persoonlijk maar dat is mijn mening
 

Whisper1234

Nieuw hier
23 jul 2014
8
0
0
ik rij een 2001 is200 met LPI, staat nu op 184000km en nog nooit een misse slag gehad. 1x dat hij niet op gas ging. motor uit gezet, opnieuw gestart en probleem nooit weer gehad. vind ik niet noemenswaardig.

Verbruik is 1:9.4. Eigenlijk elke tank het zelfde. (rij veel het zelfde, woonwerk..) je moet er alleen wel mee om kunnen gaan. optijd schakelen. en zeker niet voor de gein in de toeren begrenzer gaan hangen. en bij stoplicht sprintjes oid zet ik hem altijd ffe op benzine.