LPG

Wolfe

Nieuw hier
14 aug 2011
9
0
0
Hallo allemaal.

Ik ben recent (trotse-) eigenaar geworden van een Lexus IS200 automaat (buisiness uitv., bwj 06/2005 met slechts 11000 km op de teller). Zijn er hier forumleden die ervaring hebben met het plaatsen van LPG in dit type wagen? Graag jullie mening.
Oh ja, mankeer ook nog een gebruikershandleiding, heb reeds ge?nformeerd bij Lexus Antwerpen maar dreigt een werk van lange adem te worden. Betaling geen punt (misschien makkelijker te verkrijgen in Nederland?)
Alvast dank voor de reply's bij voorbaat.

Hartelijke groeten uit Belgi?,
Wolfe
 

Wolfe

Nieuw hier
14 aug 2011
9
0
0
Heb weer contact opgenomen met Lexus Antwerpen, nu inschrijvingsbewijs van de wagen moeten doormailen (ttz, chassisnummer moest doorgegeven worden).
Heeft inmiddels reeds aardig wat telefoontjes heen- en weer gekost, en dat voor een simpele vraag voor een gebruikershandleiding, je houdt het niet voor mogelijk! Lexus Belgi? is niet gelijk aan Lexus Nederland, zou je zo denken.
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, keep you all posted...
 

Wolfe

Nieuw hier
14 aug 2011
9
0
0
Oef, het is gelukt, heb m'n handleiding (ook een antwoord op mijn LPG-bedenking: best niet doen, klepzittingen schijnen er niet echt geschikt voor te zijn). Have fun in Hillegom, voor mij net iets t? veraf (zo'n 320 km h/t).

Greetz, Wolfe
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Bij een IS200 zou je het nog kunnen proberen, een automaat rijdt toch al niet vlot en dan is de kans dat er een te sportieve rijder in rijdt relatief klein (= risico op verbranden kleppen).
Een prins met flashlube moet goed kunnen werken maar of het heel lang meegaat?

Een IS300 of een rijder met een zware voet kan gas in een lexus beter heel snel vergeten, kans op een lang motorleven is praktisch nul....
 

Mr. Lexus

Hoort erbij
16 okt 2011
43
0
0
Gas is wat een Lexus betreft echt om op te koken! Abonnement (zelfs met een gematigde rijstijl) op ellende al was het maar omdat, als ze dit al redden, elke 30.000 km de kleppen gesteld (veel werk!) dienen te worden. Met harde klepzittingen, flash lube, etc. Toch vaak bij ca. 1,5 ton koprevisie noodzakelijk. Normaal 1e controlle op klepspeling bij 90.000 km. (op gehoor) en 99,9% gaat door voor de volgende ronde!
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
de is 200/300 heeft toch hydraulische kleppen? die moet je niet stellen dacht ik, alleen hoogtoerige motoren hebben geen hydraulische kleppen, zoals honda s2000 ed.
Collega heeft in zen honda accord 2.0 vtec ook lpg, iedereen raad t af, maar tot nu toe (50.000 km) geen probleem.
zorgen dat de kleppen extra smering krijgen, zit in appart vatje, niet te hoog in toeren jagen op lpg (6000 tpm) en dat zou perfect moeten gaan.
er zijn er nog met lpg in hun is 200 /300 zonder problemen :hi:
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Mijn IS300 heeft bijna 80000 km op LPG, rijdt nog altijd super !!
Uiteraard zit er een flashlube kleppensmering op, die goed onderhouden wordt.
Ik weet een GS met 250000 km op gas, ook een 2JZ-GE blok dus, en de kleppen moeten nu pas gesteld worden.

Dus, Lexus gaat perfect op LPG :rulez:
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Niemand zegt dat het niet kan maar het is redelijk complex en het is af te raden als de berijder meer wil dan als een rijdende wegversperring door het leven te gaan.
Het is verre van optimaal (maar dat geldt voor elke combinatie van lichtmetaal en een brandstof die het blok thermisch zwaar belast).
Horrorverhalen komen vaak voor uit onoordeelkundig inbouwen en veel Autobahn gebruik (daar kunnen ze dus niet meer tegen). Voor het overige is het een keuze als zou ik voor iets degelijkers gaan als het gas zou worden.