Ls400 1995 stationair probleem

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Ls400.1995

Nieuw hier
5 aug 2024
8
0
1
Hallo allemaal,

Ik heb een ls400 uit 1995 waarvan de motor heel raar stationair loopt. De ene keer als ik hem start gaat het toerental op en neer van 300 naar 1500. De andere keer blijft hij stationair lopen maar dan veels te laag (300) en heel soms loopt hij weer veels te hard stationair. Soms zit er ook geen starten in. Zelf ben ik geen automonteur maar probeer ik samen met mijn schoonvader (wel monteur) mijn auto te herstellen. We hebben al veel problemen buiten gesloten. Is er iemand die dit probleem herkend en mij kan helpen?

🤞🏼🤞🏼
 
Ik heb destijds met mijn LS uit 1995 ook problemen gehad met een te laag toerental; zo erg darde motor uitviel wanneer ik een afslag pakte bij snelwegen… niet handig.

Bij mij is toen eerst gasklephuis vervangen onder garantie in Arnhem. Hielp niks.
Toen zei mijn eigen monteur in Groningen dat het kon liggen aan verouderde transmissie olie. Deze olie in de versnellingsbak laten vervangen en het probleem was opgelost.

Misschien heb je er wat aan.
 
Dankjewel voor
Ik heb destijds met mijn LS uit 1995 ook problemen gehad met een te laag toerental; zo erg darde motor uitviel wanneer ik een afslag pakte bij snelwegen… niet handig.

Bij mij is toen eerst gasklephuis vervangen onder garantie in Arnhem. Hielp niks.
Toen zei mijn eigen monteur in Groningen dat het kon liggen aan verouderde transmissie olie. Deze olie in de versnellingsbak laten vervangen en het probleem was opgelost.

Misschien heb je er wat aan.
dankjewel voor je reactie! Ga dit proberen wanneer we weer bij de auto zijn.

Thnx
 
Kan veel zijn, idd een stappenmotor/klep, een luchtmassameter, een lambdasonde die verkeerde waarden doorgeeft, een lekke uitlaat/inlaat waardoor de mengselmetingen niet meer kloppen. Of simpelweg een accu die op zijn eind loopt, waardoor bij stationair de boordspanning niet meer voldoende is (kan ook door defecte dynamo en/of spanningsregelaar komen), dan kan een auto ook heel aparte kuren vertonen. Lastig vanaf afstand te helpen :-(
Klinkt als een stationairklep
 
Kan veel zijn, idd een stappenmotor/klep, een luchtmassameter, een lambdasonde die verkeerde waarden doorgeeft, een lekke uitlaat/inlaat waardoor de mengselmetingen niet meer kloppen. Of simpelweg een accu die op zijn eind loopt, waardoor bij stationair de boordspanning niet meer voldoende is (kan ook door defecte dynamo en/of spanningsregelaar komen), dan kan een auto ook heel aparte kuren vertonen. Lastig vanaf afstand te helpen :-(
Dankjewel voor je reactie! Ik ga er even mee aan de slag. Laat jullie wat weten als ik er weer een dagje aan gewerkt heb!
 
Stationair probleempje is opgelost. Volgende probleem is mijn airco unit. Hier is een nieuwe voor besteld maar geeft exact het zelfde probleem als de vorige. Het "front" lampje blijft maar knipperen en ik krijg geen zicht op het schermpje. Op de foto zie je welk lampje ik bedoel deze knipperd dus. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
 

Bijlagen

  • IMG_4650.jpeg
    IMG_4650.jpeg
    2 MB · Weergaven: 29
Airco: geen idee, je hebt de unit al van spanning gehad (stekker eraf) en weer erop?

Wel benieuwd: wat was het stationaire probleem nu??
Wat betreft de airco is dit al geprobeerd maar had geen nut helaas...

Het stationaire probleem was zoals mijn schoonvader verwoorden:
Dit voorste regel motor op inlaat spruitstuk schoongemaakt. Aande zijkant van spruitstuk is voor uitlaatgas terug het inlaatspruitstuk terug voeren dat is voor het nox omlaag te krijgen. (Zie foto)

Iemand nog enig idee voor de airco unit? Kan ik hem niet ergens resetten of iets dergelijks?
 

Bijlagen

  • 1a5df5d3-64ef-4f70-be5b-a101004b7c9c.jpeg
    1a5df5d3-64ef-4f70-be5b-a101004b7c9c.jpeg
    235 KB · Weergaven: 19