LS400 - 2000 update 3 maanden

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
56
22
8
Nu 3 maanden na het overnemen van de LS400 uit 2000 van Henny, en na het bewonderen van zijn nieuwe Duitse aanwinst hier een korte update.
Als ik sommige forumleden aanstaande zaterdag zie hebben jullie alvast wat achtergrondinformatie.
Na een paar weken nieuw zomerbanden besteld, die op de meegeleverde velgen pasten. Geen plannen voor velgvervangingen. De velgen van de winterbanden later dit jaar wat laten opknappen.
Henny's ervaring en advies voor Toyo's vanwege de fluisterstille prestaties - ook na langer gebruik - overgenomen en laten plaatsen en balanceren.
Het bleek dat de balanceergewichtjes op speciale plekken moesten komen om niet tegen de remschoenen van de voorwielen aan te lopen. Was geen probleem, iets meer lood nodig. De Toyo's maken hun fluisterstille loopeigenschappen tot nu toe perfect waar. Ze laten je echt genieten van het superstille cabineverblijf. Het lijkt wel een hybride😜.
De LS wordt niet gebruikt voor korte en stadsritten. Daar zijn de hybride Toyota Prii veel geschikter voor. En naar mijn werk - 6 km - kan ik ook makkelijk met de fiets.
Voor grotere afstanden is het puur genieten. Ritten naar het noorden en verre zuiden van het land, maar ook naar Hannover is het puur genieten. De limousine laat zich superlicht bedienen, alles voelt zeer vertrouwd, alles zit op de juiste plek. Als ontwerpexpert - weliswaar van andere technische systemen, heb ik zeer grote waardering voor deze Japanse creatie.
Manoeuvreren is kinderspel, je hebt geen idee dat je zo'n grote auto bestuurt. De carrosserie is zeer overzichtelijk en zonder parkeersensoren is het parkeren goed inschatten, hoewel ik niet overal zomaar parkeer.
Het benzineverbruik is zeer afhankelijk van routetype, en bij snelweg binden gehanteerde snelheid. Voorlopig is 1:10 haalbaar gebleken, maar als ik in Duitsland zou wonen zou dit zeker wat hoger liggen. Voor een 4,0 V8 gewoon heel erg goed. Een superlage CW waarde helpt hieraan mee, hoewel het model dit niet verraad: hoe Japans: ingetogen perfectie en kwaliteit.
Tot op heden nog geen andere LS in levende lijve mogen aanschouwen, maar dat is ook niet verrassend. Kijk uit naar de meeting van a.s. Zaterdag!

Pieter