ls400 automaatolie vervangen

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
Hey mannen, (volgens mij nog geen vrouwen hier? )

Mijn ls is ondertussen wel eens aan vervanging van de automaat olie toe, dat schijnt om de 150000 km te moeten gebeuren, wat er al dubbel op zit, en mijn bak wilt nog wel eens een storing doorgeven wat volgens mij met de olie te maken heeft. Ik meen dat ik daar voor Toyota T-IV ATF voor moet hebben, en dan 8,3 L. Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee? Ik heb al wel een handige handleiding gevonden: http://www.lexls.com/tutorials/transmission/transflush.html
Ik kreeg alleen een vrouwe aan de lijn toen ik de olie wou bestellen, en die vond het apart dat ik er 8,3 L voor nodig had, dat kon ze niet geloven. Dus ik denk vraag nog maar even aan de profs of ik gelijk heb :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat omvat het hele systeem.

er gaat origineel T-II in, maar die hebben ze niet meer. volgens mij hebben ze T-IV ook niet meer heer. de Lexus heeft wel een Equavalent ter beschikking, ik meen dat het gewoon een merk olie was, mobil 1 ofzo,

Heb zelf nog 12 liter T-IV staan, maar wil dat eerdaags zelf gaan consumeren. Helaas
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
thnx jelmer, hopen dat ik nog ergens iets kan krijgen, bij de brezan moesten ze het wel bestellen, verwacht dat ze het dan ook hebben... mobil 1 is toch motorolie?
 

Bijlagen

  • lexusoilgrade.jpg
    lexusoilgrade.jpg
    121,7 KB · Weergaven: 47

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
Ah thnx :D Mobil ATF 3309 is het officieel, via de brezan kan ik voor 22,- per liter de T-IV krijgen, bij http://www.oil-center.de kost de ATF 3309 10,49 per L. Zelfde goedje met zonder toyota logo :) Heb nog niet kunnen vinden of dat ook gewoon in Nederland te koop is, morgen maar ff bellen.

Trouwens, Lexus en Toyota onderdelen zullen wel wat duurder worden nu.
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
Dat is idd best buy nu, doe je netjes :D en als je eenmaal lexus rijd is haast een vergeten woord natuurlijk.. zou ik haast zeggen :x