marcofr stelt zich voor

marcofr

Hoort erbij
5 jun 2013
41
0
0
Goedendag,

Mijn naam is Marco Franssen, woon in Kerkrade (zuid Limburg) en heb gisteren in Zeeland een goud/zilver kleurige Lexus IS200 gekocht van bwj 2000. Uiteraard heb ik gekozen voor een automaat. Ik ben zeer schakel moe geworden en heb geen zin meer om te schakelen :)

De auto zelf heeft wel wat aandacht nodig, maar de terugweg naar huis was iig al een genot. En wat een mooi vol muziek geluid !!
Foto's moet ik nog maken. Eerst effe een grote poetsbeurt geven, en alles er uit schroeven wat er niet meer in moet.
De oude eigenaar was vindingrijk met een navigatie scherm en gsm houder.
Daarna kijken wat er aan het dash gerepareerd / vervangen / gefolied moet worden.
Ook moet er optisch wat andacht aan geschonken worden. Een krasje hier, en klein deukje daar.
Een volledige spuitbeurt zal er mogelijk aankomen. (Ik heb vrienden in dit vak) dus de keuze is dan qua kosten sneller gemaakt.
De originele velgen gaan iig volgende week al naar de spuiterij. Die worden dan mischien antraciet.
Maar dat moet ik nog effe overleggen ...... ligt er aan wat we met het dak van de auto gaan doen.
Een doffe koplamp oppoets set is al besteld, en een nieuw matten setje is al onderweg.

Het is dus onze bedoeling deze auto mooi maar redelijk origineel te houden. Mischien een hoogglans zwart dak en een kleine verlaging. Verder vind ik deze auto gewoon mooi zoals die is.
Verder ga ik hier wat rond snuffelen om mischien toch nog wat extra inspiratie op te doen qua styling.

Gr,
Marco
 
Welkom op het forum Marco en proficiat met de aanwinst!

Er staat behoorlijk wat op touw zo te lezen, hopelijk zie je t.z.t. kans wat plaatjes te posten van je auto ;)
 
Bedankt allen.

vandaag maar gelijk begonnen met de grote opruiming:

uitdaging: oude gedateerde navigatie met scherm en oude carkit uitbouwen !!

2013-06-05192331_zpsfb40efe7.jpg


2013-06-05192402_zpseab22948.jpg


2013-06-05193311_zps88dd2c50.jpg


het meeste zit weer netjes en werkend terug op de plek. morgen weer een dag.

dit zat er dus allemaal in:

2013-06-05201935_zps276c3f2a.jpg


de navigatie heeft zijn eind bestemming gevonden ....... de Kliko.

weet iemand of deze stijlen te spuiten zijn ? of is dit glas of zoiets ??

2013-06-05215348_zps8bd28a78.jpg



dit is trouwens mijn IS200:

2013-06-05215402_zpsc8cc742b.jpg


geen duidelijke foto, maar dat hoeft ook nu niet. ik heb voor de auto een afspraak gemaakt bij de spuiterij voor Maandag a.s. de hele auto word door een stel vrienden daar onder handen genomen. het blijft gewoon bij de originele kleur. gewoon, omdat ik die mooi vind. maar ik wil wel een glans zwart dak. ik heb er foto's van gezien, en dat bevalt me zeer. lijkt op een groot glas dak. ook moeten de velgen er aan geloven !! die worden ook verfrist met een nieuwe laklaag. maar dan in het antraciet grijs.

update volgt.
 
Welkom hier Marco, daar gaan nog wel een paar uurtjes inzitten, maar daar komt wel wat moois voor terug, succes daarmee, en veel plezier hier.
 
Veel plezier met de auto! En natuurlijk welkom op het forum!
 
De auto is vandaag afgegeven bij de spuiterij. De kleur blijft origineel. Alleen het dak, deur stijlen en spiegels worden Toyota hoogglans zwart. En de velgen glans antraciet.
Ook heb ik net nog een setje heldere mist achterlichten besteld.
Alleen jammer dat die mogelijk pas over 3 weken arriveren.
Daarna nog de achterruit folie?n.

Update volgt.
 
Klinkt goed, je pakt het gelijk rigoureus aan :rulez:

Ben benieuwd naar het resultaat!
 
de auto is zo ver als klaar !! ik ben net gebeld en heb al wat kiekjes via de phone gekregen.

verleden week zelf ook het een en ander gedaan. heb de koplampen gerenoveerd. waren dof en wat geel.
ik had een polijst setje gekocht via ebay engeland voor een paar euro.
gister alles voorbereid:

1-13_zps31c74a17.jpg


de koplampen waren dus erg dog en geel. op de foto zie je alleen het gele niet .... rare licht inval ....

2-12_zps05a95ea4.jpg


volgens de instructies geschuurd:

3-11_zps14637c59.jpg


en na het polijsten het eind resultaat:

4-10_zps89038a19.jpg


een hele verbetering !!

deze blanke mist licht units besteld:

achterlichtunits_zpsee0a54f3.jpg


daarna gelijk naar de auto wezen kijken ..... wat sneak peakjes:

2013-06-15153855_zpsfa8a8327.jpg


2013-06-15165213_zps2f8c5537.jpg


heb gister dus de remklauwen gerenoveerd. waren zilvergrijs geschilderd. zag niet meer mooi uit.
en door de zwarte velgen moest ik wel voor wat contrast zorgen.

morgen of dinsdag kan ik de auto gepoetst en al gaan ophalen.
 
hij is klaar, maar ben toch niet zo blij met het eind resultaat ......

door de zwarte velgen lijkt het nu een winter set-up !! en de auto staat ook best hoog op de achterpoten.
ook vind ik de zwarte spiegels niet mooi staan.

gaat dus weer terug naar de spuiter. spiegels toch in auto kleur, en de velgen worden weer zilver of auto kleur.
moet ik nog effe over nadenken.
 
redbaron zei:
Welkom medelimburger,
je bent er meteen goed in gevlogen. Kom es een bakkie doen.

moeten we idd eens doen.

ik heb een probleem !! ik vind dat de auto raar op de veren staat. achter veel hoger dan voor.
gemeten vanuit de wielkast rand: voor 4 cm, en achter 7 cm. zie foto:

2013-06-18162156_zps76cc8e34.jpg


is dat standaard bij een is200 ?

ik wil namelijk een verlagings veren set bestellen. aan de voorkant moet het niet veel lager. maar achter wel.
zeker tot 4 cm. maar door die rare hoge achterkant weet ik me nu geen raad. koop ik maar 25mm veren, dan blijft achter nog steeds zo hoog ten opzichte van voor.

als ik nou wist dat het achter normaal lager hoort te staan, dan weet ik dat er iets mis is, en heb ik aan 25mm voldoende. maar als het nou standaard zo hoog is, dan koop ik 30mm veren, en plaats deze alleen maar achter.
dan ligt de auto gelijk hoog als voor.

help !!
 
auto is al een tijdje van de spuiterij terug. hier enkele foto's:

2013-07-14162125_zps53638558.jpg


2013-07-14162158_zpseaff98aa.jpg


2013-07-14162115_zpse40c40f9.jpg


2013-07-14162311_zpsc86fbd60.jpg


verleden week nog verlaagd met 2.5cm veren. de Lex stond standaard wel h??l erg hoop op de veren.
wij (mijn vrouw en ik) vinden het eind resultaat zelf niet zo erg mooi. de velgen worden binnenkort weer opnieuw gespoten. maar dan in de auto kleur, en de spiegels worden weer auto kleur.

we vinden het nu op zich wel stoer uitzien, en horen dit ook wel vaak, maar zelf zijn we er niet zo blij mee.

ook komt het achter embleem er weer op, en maak ik het v??r embleem weer zilver, of ook auto kleur.

achter moeten spoor verbreders op. de velgen vallen nu t? ver naar binnen.