Maten remschijven

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Heren,

Donderdag is bij de dealer gebleken dat mijn remmen aan vervangingen toe zijn. Nou ben ik eens opzoek gegaan naar nieuwe schijven en blokken, maar nou kwam ik bij de achter schijven 2 verschillende diameters tegen. En volgens mij was de dikte ook verschillend. Kunnen jullie mij vertellen welke maat schijven er onder moeten? Het gaat ook een is250 sport aut. van 2006
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik zie remschijfdikte van 10 mm en van 18 mm
En een diameter van 291 mm en van 310 mm
Je kunt natuurlijk op iedere willekeurige onderdelen site je autogegevens invoeren en vergelijken.
Het lijkt me dat zowel links als recht gelijk aan elkaar zijn.
Succes.
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Ik ben er volgens mij achter dat de schijven achter een diameter van 291mm hebben en 10mm dik zijn(massive schijven). Nou zit ik weer met het volgende punt, en dat is of ik nou blokken moet bestellen met slijtage'aansluiting' of gewoon de normale. Als ik vandaag optijd wakker ben (nachtdienst:) ) dan ga ik misschien toch maar eens de wielen er af halen voor de zekerheid...
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Als je nu een slijtage ' aansluiting' hebt zou ik zeker blokken 'met' bestellen, nu duurt het wel weer heel erg lang voordat de achter remblokken weer aan vervanging toe zijn, maar waarom zou je geen slijtindicator willen ? De prijs zal het niet kunnen zijn
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Nee dat is het niet. Als ik ze wil bestellen staat er bij, zonder waarschuwingscontact. En als die wel op mijn auto zit moet ik dat weer door gaan verbinden
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Het is een los onderdeel wat je in het daar voor betreffende uitsparring in de blokken schuif

Bedoelen ze dan dat deze niet meegeleverd worden of dat het "sleufje"niet in de blokken zit,
Het is eigenlijk een kwestie van de bestaande uit de oude blokken schuiven en bij de nieuwe erin,
je hoeft niets door te verbinden of zo
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Maandag even gekeken en er loopt geen draad richting de remblokken dus ik heb zonder besteld. Het zijn TRW schijven icm Ferodo blokken geworden:)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha ja waarschijnlijk heb je de auto niet eens meer als de achterblokken aan vervanging toe zijn.