Mijn 1e Lexus

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
Ik doe ook gelijk even een voorstelberichtje nadat ik mij gisteravond dit bij dit forum heb aangesloten.
Na jarenlang een trouwe Toyota aanhanger te zijn geweest is het moment aangebroken om dit merk te verlaten voor de ... tja, wat is het, "dochter" Lexus?

Mijn laatste Toyota is een Prius 2 uit 2006, nieuw gekocht en destijds al BPM vrij. Ik heb geen last van snelheidskriebels of nekharen die overeind gaan staan bij het zien van een uiterlijk... het was de afgelopen 5 jaar fantastisch rijden met voldoende souplesse, fun en vooral zuinig. Het feit dat de auto goed uitgerust was en zelfs met voice control voor een groot deel gecontroleerd kon worden trok mij destijds over de streep. Nu ben ik blij dat ik niet net even eerder naar het nieuwe model ben overgestapt. Ik had de folder voor de nieuwe Prius net een week of twee in huis toen ik van de CT200h vernam. Dan wordt het moeilijk, niet voldoende feiten beschikbaar om echt tot een keuze te kunnen komen. Tot 1 maart, de folder was binnen, de prijzen en uitrusting bekend en tja, een eerste blik op de auto zelf in Amsterdam was voldoende... Een telefoontje naar de oude bekende bij de Toyota dealer leerde mij dat de inruil op de Prius niet overdreven verkeerd is en dat was de druppel. Een dag later ben ik teruggegaan en tot mijn verbazing bleek het model dat ik zelf in gedachte had in de juiste kleur op 25 maart binnen te komen, hoezo levertijd? En zo ben ik ergens begin april de trotse eigenaar van een Dark opal Business line CT200h... Nu alleen wat duidelijke foto's zien te vinden van deze kleur want veel verder dan de foto's van de auto bij Louwman in Amsterdam ben ik niet gekomen en ben ondertussen wel rete nieuwschierig hoe deze kleur er in de zon uitziet.

Nu dus nog een paar weken wachten en dan ervaren hoe men bij Toyota in de afgelopen jaren het toch al verfijnde stukje techniek van de Prius heeft weten te verbeteren en hoe lexus dit op zijn beurt weer heeft weten te integreren in deze prachtige auto.

Groet,

larry
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier Larry! Lexus Groningen heeft zo'n kleurexemplaar als testauto als ik me niet vergis.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum.
Succes met wachten, en alvast veel plezier met je CT