Mijn eerste bevindingen

Johnis300h

Nieuw hier
7 sep 2013
15
0
0
Sinds 27-12-2013 ben ik in het bezit van mijn IS300 H Luxury line. Tot die tijd heb ik een ct200h gehad, met volle tevredenheid. Nu stap je over op een klasse hoger, dan verwacht je ook een klasse hoger. Echter, ik ervaar enkele minpuntjes. Geheugenfunctie stoel, niet goed. Moet 2 x op de toets drukken voor een volledig juiste instelling. Bij het achteruitrijden gaan de spiegels omhoog ipv omlaag. Navigatiesysteem blijft hangen. Muziek gaat spontaan harder spelen bij een constante snelheid op de autoweg. Respons van het audiosysteem is traag. Heb soms de neiging om een 2de keer te drukken. Ik heb (mijn auto) op 21-02-2014 mijn eerste 15000 beurt. Heb dit dus alles met de dealer besproken. Hij was hiervan op de hoogte. Er komt een software update. Gaat 20 minuten extra in beslag nemen. Ik weet niet of er meer rijders zijn met gelijkwaardige ervaringen. Ik zou dus even met de dealer contact opnemen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bedankt voor je bevindingen. Vervelend, maar je ontkomt er denk ik niet aan dat er in het begin wat kinderziektes de kop op kunnen steken. Denk bv aan de CT200 waar de deurgreep los kwam:)

Gelukkig wordt het herkend en opgelost door de dealer.
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Ik heb vooral het idee dat ze een beetje bezuinigd hebben op de processor van het nav / mediasysteem. Die reageert inderdaad erg traag op input. Ik lees wel op clublexus dat er intussen al een software update is die wellicht e.e.a. verbeterd.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Hmm ik kom uit een Benz maar ben onder de indruk van de rekensnelheid. Als je op berekenen klikt heb je binnen 2 tellen de route begeleiding. Bij de invoer is het idd niet supersnel maar dat ligt niet aan de processor denk ik. Die test je pas goed als hij moet rekenen op een route over lange afstand. Dat doet hij snel.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
klopt wat je zegt. de rekensnelheid ligt vrij hoog. het lijkt wel of de display te traag is. een oude plasma reageerde ook vertraagd op snelle beelden.
 

Twan1970

Nieuw hier
30 jul 2013
10
0
1
Ik heb nu inmiddels zo?n 3000km gereden met mijn priv? is300h first edition. Er zijn inderdaad wel aantal onhebbelijkheden naar boven gekomen die ik niet vind passen bij een auto uit deze prijs klasse. Hiervoor heb ik 4,5 jaar in een Avensis gereden, dat was toch wel een hele goede auto.
Het begon al bij het feit dat auto aflevert werd met krassen in de lak. Dat was dus geen transport schade maar gewoon veroorzaakt door het slecht schoonmaken voor poetsen. De auto is twee maal terug gemoeten voor een polijst beurt. L
Het navigatie systeem is inderdaad vrij traag lijkt soms vast te lopen en komt dan ineens weer tot leven tijdens invoer.
Naar het schijnt zijn er ook wat problemen met het verliezen van je telefoon contacten, ik heb hier nog geen last van gehad. Al deze problemen zouden opgelost zijn met laatste FW update. Op het Engelse Lexus forum lees je daar meer over. http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/topic/84484-audio-nav-frustration/ . Binnenkort is een afspraak bij dealer maken voor een FW update.
Wat mij verder opvalt, is het gebrom van de benzine motor tussen de 70-100km/h . Het lijkt er op dat de CVT in een te hoge versnelling staat waardoor de benzine motor een te laag toerental draait en dat doet hij ook 1100-1300 tpm. Als je met de flipper terug gaat van 6-5 draait de motor 2000tpm en is het gebrom verdwenen. Dit gebrom doet wel afbreuk aan het comfort. Onze Auris Hybrid kent dit probleem ook, maar daar is het veel minder nadrukkelijk aanwezig, dat zal denk ik te maken hebben met de kleine motor inhoud en de emissie eisen.
Verder vind ik wel dat de achterruit snel beslaat en het duurt vrij lang voordat het verdwijnt, daar had ik in mijn Avensis en Auris totaal geen last van.
Waar deze IS300h ook niet van houdt is drempels, met name bij korte hoge drempels schuurt hij met buikje over de grond, dit bij snelheden van <1km/h.
Het verbruik is zoals verwacht hoger dan opgegeven. Ik zit nu tussen 1:15-1:16 km/l, gemeten aan de pomp. Board computer is 1km/l optimistischer. Onze Auris doet gemiddeld 1:17 ? 1:18 km/l aan de pomp (alleen maar snelweg). Dus in dat opzicht valt het verbruik wel mee.
Verder is het een heerlijke, stille en vooral rustgevende auto om in te rijden met een prima stereo en genoeg vermogen als het nodig is. Ik ben nog steeds blij met de Lexus maar had er wel meer van verwacht zeker gezien het prijsverschil van 14000euro t.o.v. de Avensis.
 

Twan1970

Nieuw hier
30 jul 2013
10
0
1

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
1100-1300 tpm
Dat lijkt vrij laag. Volgens de literatuur zou een HSD het meest in z'n element zijn tussen 1500-2000tpm. Lijkt iets wat softwarematig op te lossen moet zijn. In ieder geval even melden bij de dealer.

Waar deze IS300h ook niet van houdt is drempels, met name bij korte hoge drempels schuurt hij met buikje over de grond, dit bij snelheden van <1km/h.
Of je dat nu de IS300h kunt aanrekenen... Lijkt meer te liggen aan de vaak idioot hoge drempels of 'inslijtkuilen' na zo'n drempel. Ik kan in mijn straat met een GS300 (niet verlaagd) met geen mogelijkheid 'normaal' over een drempel zonder geschraap... laat staan de duitse vrindjes van de buren. Misschien wat schuiner er tegenaan rijden.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Ik vind dat ik juist vlot over de drempels kan. In m'n alfa 166 was het veel erger. Het klopt dat er een paar kleine dingetjes zijn, maar ik rij zo graag met de wagen dat er al bijna 7000 km op staan en ik heb hem pas sinds 7/1. Maar als je gewend bent om italiaans te rijden, kan je naar't schijnt veel makkelijker leven met kleine foutjes. Zolang je maar plezier beleeft aan je auto.