Mijn eerste Lexus

gert-jan

Nieuw hier
26 okt 2011
6
0
1
Eindelijk is het er dan toch van gekomen... Het rijden in een Lexus. Jaren van gedroomd, maar om praktische redenen diverse Volvo's (V70 & XC90) gereden. Volvo's zijn prima gezinsauto's; veel ruimte voor de familie ?n de bagage, met name bij kampeervakanties. Mijn laatste auto, een XC90, had ik bij mijn laatste werkgever achtergelaten en ik mocht dus weer op zoek naar een andere auto. Voorwaarde was dat er een flinke bagageruimte in moest zitten en dat de auto minimaal 1600 kg. moest kunnen trekken i.v.m. een caravan van goed 7 meter (incl. dissel). Uiteraard werd bij mijn zoektocht ook naar een Lexus gekeken. Een vriend had mij even voorgerekend wat een occasion limousine priv? kost ten opzichte van een grote middenklasser in de bijtelling en ik was om. Voor mij dus een limousine klasse! Mijn oog viel op een LS430 van 2002 met net 137000 km. op de teller ?n... een trekhaak. Naar mijn bescheiden mening is de LS430 niet de mooiste auto maar de recensies van berijders/bezitters op o.a. de Autoweek-website zeiden mij genoeg. BMW, Mercedes en Audi geven toch aardig wat problemen als de kilometerstand rond de 200.000 komt. Bij Lexus lees ik daar niets over. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik moest en zou er een keer mee gaan rijden. Mijn auto stond bij Lexus Van Dorst te koop. Toen ik de auto voor het eerst in het echt van binnen zag, vielen de luxe, de prachtige afwerking en enorme bagageruimte direct op. Daarna volgde een proefrit.... WOW!!! Wat een geweldige auto. Ik dacht dat ik met voornoemde Volvo's wel wat gewend was, maar dit is ECHT een andere klasse. De rust, de souplesse en altijd voldoende vermogen onder het pedaal (zonder dat dit overigens uitnodigt tot ordinair 'scheuren') maken dit een bijzondere limousine. Cruisen is wat je met deze auto doet. Het is, zoals ik ergens op internet las, een huiskamer op wielen of een vliegend tapijt.

Mijn eigen LS staat nu voor de deur, ik ben zo trots als een pauw en het rijden is een waar genot. De trekhaak heb ik afgelopen zomer uitgeprobeerd met de caravan erachter. Ok?, het kan eigenlijk niet..... maar het rijdt super. En.. by the way, mijn niet al te kleine caravan lijkt ineens toch wel een stuk kleiner achter een LS430 dan achter een XC90. De LS430 is mooi in verhouding en lijkt dan niet zo groot tot je het ergens voor of naast zet (de foto heb ik er maar niet bij gedaan, ik weet niet of jullie het aankunnen ;-) )
Kortom, ik heb nog nooit zoveel plezier in autorijden gehad. En het is leuk om te horen dat deze auto nog stiller is dan een benzine MB S-klasse van net 5 jaar oud :).
 

Bijlagen

  • Mijn LS430 (1).jpg
    Mijn LS430 (1).jpg
    92,3 KB · Weergaven: 31
  • Mijn LS430 (2).jpg
    Mijn LS430 (2).jpg
    82,6 KB · Weergaven: 31

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hoi! Welkom hier en gefeliciteerd met je eerste (en ook direct hele dikke) Lexus

Een vliegend tapijt is wat mij betreft helemaal de term voor deze auto's! Veel rijplezier.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
...is de LS430 niet de mooiste auto...

Ware schoonheid zit inderdaad van binnen :p Hoewel ik het zelf een erg mooie auto vind.

Welkom op het forum en bedankt voor je toelichting; er wordt hier nog wel eens wat over volvo geroepen, dat is dan bij deze verleden tijd, haha.

Succes en gefeliciteerd met de auto!
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, en nog veel plezier met je LS.
Geniet van deze geweldige auto.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier! leuk verhaal! foto's kunnen we altijd aan en vinden we altijd leuk dus laat ze maar komen!! :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom hier! en we kunnen hier wel wat hebben hooor!! :) dus je mag gerust foto's gaan posten die jij wilt!

Maar de LS is zeker een hele fijne stille auto! ik vergeet in ieder geval mijn proefrit in de LS ook nooit meer! :D
 

gert-jan

Nieuw hier
26 okt 2011
6
0
1
Re: Mijn eerste Lexus (met caravan)

Hier is dan toch. De foto van mijn LS430 met caravan (Knaus 550TK). Totale lengte goed 12 meter. Achter mijn vorige auto's leek de caravan altijd veel groter of de auto kleiner...
:)
 

Bijlagen

  • Mijn LS430 met caravan..jpg
    Mijn LS430 met caravan..jpg
    107,8 KB · Weergaven: 31

gert-jan

Nieuw hier
26 okt 2011
6
0
1
Mijn eerste Lexus - Extra's

Mijn eerste Lexus - Extra's

Ik was nog vergeten te melden dat ik bij aanschaf ook nog twee extra's in heb laten bouwen. E?n daarvan is een VAIS Technology VML High-End Digital Audio Player (http://www.multimedialinq.com/dev/vml.php). Dit apparaat speelt digitale muziekbestanden van je iPOD, mediaspeler, USB Flash drive of (USB) harddisk af. Groot voordeel is dat de VML het FLAC (Free Lossless Audio Codec) formaat ondersteund. Dit bestandsformaat is gelijk aan CD kwaliteit. Dit in tegenstelling tot MP3 waar altijd kwaliteitsverlies optreedt. De VML i.c.m. met een Mark Levinson installatie maakt je auto tot een actuele rijdende concertzaal. Ik heb aan de VML een USB harddisk van 320 Gb aangesloten met voeding via de USB interface. Deze harddisk m.b.v. Windows 7 opgedeeld in 4 partities. Per partitie kun je 99 CD's opslaan, oftewel heeeeel veeeel uren luisterplezier.
Ik moet nog wel even opbiechten dat ik regelmatig zonder muziek rijdt om dan te genieten van de heerlijke rust in de LS. In andere auto's zet(te) ik al heel snel de muziek aan om maar van de vervelende omgevingsgeluiden af te zijn. Maar dat ter zijde.
 

Bijlagen

  • LS430 - Vaistech VML (2).jpg
    LS430 - Vaistech VML (2).jpg
    23,2 KB · Weergaven: 31
  • LS430 - Vaistech VML (1).jpg
    LS430 - Vaistech VML (1).jpg
    62,1 KB · Weergaven: 34
  • VML-ad.jpg
    VML-ad.jpg
    105,5 KB · Weergaven: 35

gert-jan

Nieuw hier
26 okt 2011
6
0
1
Mijn eerste Lexus - Extra's

Mijn eerste Lexus - Extra's

De andere extra was een Parrot MKi9200 met voice dialing, die overigens echt werkt.
 

Bijlagen

  • LS430 - Parrot (2).jpg
    LS430 - Parrot (2).jpg
    57,7 KB · Weergaven: 31
  • LS430 - Parrot (1).jpg
    LS430 - Parrot (1).jpg
    52,8 KB · Weergaven: 31

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Van Volvo V70 naar Lexus LS430; dat is precies de weg die ik een half jaar geleden met veel plezier ben ingegaan!

Helaas ben ik nog niet zo voortvarend geweest met inbouw van Vais technology en parrot, die ook bij mij op het verlanglijstje staan. Maar voor de rest dus zeer herkenbaar. Zelfs de kleur is hetzelfde!