Mijn NX 450H+ is geluidloos gestolen.

Huubj

Nieuw hier
22 apr 2025
11
9
3
Mijn NX 450H+ luxury, nieuw aangeschaft afgelopen maart, is vorige week zondag gestolen. Zaterdagavond had ik vlak voor middernacht de laadstekker afgekoppeld en rond 1:30 uur is de auto nagenoeg geluidloos gestolen. De auto stond onder het slaapkamerraam en heeft alarmklasse 3, maar dat is nu niet afgegaan. Beide autosleutels lagen in huis op minstens 12 meter afstand. De deurbelcamera van de buren heeft enkel een zachte tik geregistreerd en op de oprit heb ik een afgebroken auto-onderdeeltje, lengte 4 cm, Lexus NX onderdeel.jpeg gevonden, zie foto. Op de Lexus app zie ik dat de auto na vertrek ca. 200 meter heeft gereden en toen is de data-overdracht gestopt. Fijne auto maar helaas. De verzekeringsexpert zei dat bij dit type auto een koplamp wordt verwijderd en daar vervolgens een apparaatje via de stekkerverbinding wordt gekoppeld. Enige betrouwbare diefstalbeveiliging is volgens hem de Bearlock.

Damn dat is goed balen!

Zelfde methode dus als bij de Toyota C-HR en de RAV4.
Ik dacht dat Toyota er nu wel wat op gevonden had maar blijkbaar niet.

Hoop dat de verzekering je gunstig gezind is.

Zo dat is balen zeg! Wel vreemd dat er na 200 meter geen gegevens meer binnenkwamen, zouden ze de accu hebben losgekoppeld? Ik had overigens hier gelezen dat de PHEV RAV4 niet gevoelig zou zijn voor CAN bus injectie, dus dat zou ik ook voor de NX verwachten.

Jarno

Laatst bewerkt:
Dat is wel erg balen en dan druk ik mij netjes uit. Ai, wat een drama zoiets. Sterke met de afwikkeling.

Dat is balen, ik lees geinteresseerd mee omdat ik ook een NX 450h+ heb. Ik dacht dat dit een issue was bij de RAV4 van voor 2023, dus ben zeer verbaasd als dit ook op dezelfde wijze gedaan zou zijn bij een NX uit 2025.

Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat de bad guys inmiddels ook nieuwere auto's, met aangepaste beveiliging, mee kunnen nemen.
Beveiliging blijft altijd een kat-en-muisspel tussen bedrijven/ontwikkelaars en het dievengilde.
Analoge beveiliging zoals een bearlock zijn wat dat betreft niet te hacken.

Op het UK Lexus forum is een topic over de NX én RX 450h+ die via de achterklep gestolen kunnen worden: