Mikeman IS200 Sport

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
Ik ben helemaal nieuw op dit forum dus zal ik me even netjes voorstellen.
Mijn naam is Michael en ik kom uit het zuiden des landes, Limburg :)

Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een Lexus IS200 Sport.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Deze IS200 Sport is van bj. 2000 en heeft momenteel 134000 op de teller. Mijnsinziens niet veel voor een auto van die leeftijd. Ook uiterlijk gezien staat het er netjes bij. Her en der wat steenslag en 1 heel klein deukje (dit wordt uiteraard zsm opgelost.)

De afgelopen week heb ik de volgende dingen al aangepakt:
- Het scherm van de navigatie gaf blauw,roze en groen beeld. Dit is inmiddels verholpen.
- Alle kleine krasjes helemaal weggepoetst en de hele auto eens flink gewassen.

Omdat de auto af fabriek al zo goed als af is, heb ik (momenteel) nog maar 1 ding op mijn verlanglijstje staan en dat is een fatsoenlijke geluidsinstallatie. Geen subwoofers, versterkers en al dat soort geknutsel .... gewoon een nette installatie die in ieder geval een stuk zuiverder klinkt dan het doffe originele geluid, waar ik niet zo over te spreken ben.

Ik heb al wat gelezen hier op het forum en ben dan ook al een aantal mooie lexussen tegen gekomen :rulez: . Ik ben alleen nog geen enkele rode tegengekomen :D
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op het forum.
Veel plezier met je IS 200...
Over het geluid. Ik heb alleen nog maar de achter speakers vervangen. Best veel werk kan ik je zeggen.. Eerst moet de zitting eruit, dan 4 bouten van de leuning. De leuning moet je dan ongeveer 7 cm omhoog duwen. Dan kan je deze ook verwijderen. Dan de 2 c-stijl panelen loshalen. Dan de hoedenplank aan de voorkant iets omhoog en naar je toehalen. Dan kan je bij de boxen... Succes...
Er is 28-05-2011 een meeting, in Tilburg, bij Showoffimports. Als je wilt komen, schrijf je in...
 

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
Ik denk ook dat het grootste probleem in de achterluidsprekers zit. Ben sowieso van plan om deze te vervangen. Maar door wat? Zijn alle 6x9 luidsprekers gewoon in te bouwen zonder al teveel te moeten aanpassen?

Is het geluid er bij jou flink op vooruit gegaan?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier! Er is/was iemand hier ook met dezelfde kleur IS, volgens mij staat het in projecten ergens...
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
allereerst welkom hoiero :hi: :hi:
W1773M zei:
Welkom op het forum.
Veel plezier met je IS 200...
Over het geluid. Ik heb alleen nog maar de achter speakers vervangen. Best veel werk kan ik je zeggen.. Eerst moet de zitting eruit, dan 4 bouten van de leuning. De leuning moet je dan ongeveer 7 cm omhoog duwen. Dan kan je deze ook verwijderen. Dan de 2 c-stijl panelen loshalen. Dan de hoedenplank aan de voorkant iets omhoog en naar je toehalen. Dan kan je bij de boxen... Succes...
Er is 28-05-2011 een meeting, in Tilburg, bij Showoffimports. Als je wilt komen, schrijf je in...

ik haal eerst de c-stijlke eraf, dan haal ik de kopsteunen er uit, dan ga ik met mijn hand tussen de bovenkant van de bank en til de hoedeplank er tussenuit.je moet hem iets geforceerd er uit halen maar het buigt allemaal goed mee :D :D

@mikeman,
ik heb de DLS 1070 refrence er in zitten en met een alpine 5x50W aangestuurd,dat klinkt super :D :D
een kickbass waar je echt bang van wordt.
ik heb eerst altijd 2zware audiobahn subs in mijn vorige auto gehad en heb dus best de behoefte aan een lekker bass maar met dit setje is het al bijna voldoende. :D natuurlijk komt er wel een sub in voor de echte lage tonen.
sucses met je wagen
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Je kan niet zomaar, elke box erin zitten. Dit ligt vooral aan de magneet die eronder zit. Als deze te groot is, dan zal je of de veerstangen die de kofferklep omhoog duwen, moeten verwijderen/ iets buigen. Maar dat is lastig. Wat wel kan is verwijderen en er soort hoodscoops tussen zetten.
 

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
de Dls reference serie heb ik naar gekeken. Is inderdaad heel interessant. Focal werd mij geadviseerd bij car-audio dealer. Beiden zijn zeker goede luidsprekers, alleen icm een pioneer F920BT (wat mijn headunit wordt) begint het financieel gezien toch wel in de papieren te lopen :O

De achterluidsprekers moeten gewoon passen zoals de originele ook zitten. Het liefst behoud ik ook de lexus covers aan de bovenzijde en ik wil liever geen aanpassingen aan het kofferbakmechanisme moeten maken.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
focal heeft ook een zeer mooi klank beeld maar die hadden geen 7x10 speakers daarom heb ik dls gekozen.
met je magneet kom je eigen lijk zoiezo niet uit.vooral als je toch een lekkere bas wil hebben moet je qua speaker en magneet zo groot mogelijk gaan :) :)

je kunt/moet vulringen maken om je speaker zo hoog mogelijk te zetten.
ik heb de dls 24mm verhoogt dmv mdf ringen en dan past net je hoedeplank er over.

ik wou ook dat je aan de buitenkant niet kan zien dat je er iets aangedaan hebt,audio bedoel ik dan.

anders kijk maar ff bij projecten endan project van slippernick.
 

bas

Actief
15 jul 2010
190
0
0
:hi: welkom op het forum mooie wagen en een aparte kleur
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
welkom hier en veel plezier , jappie heeft dezelfde kleur :hi:
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Ik vind dit een heel mooie kleur voor de IS200, lekker zeldzaam :rulez:
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
zeg nou niet dat dit mikeman uit nieuwstad is>?????
Zo ja was de avensis niet meer goed????? Denk er wel aan dat de hoofdunit van het audiosysteem ook veel kan doen he.

Ps hoe is het met de celica?
 

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
@green: Dit is niet de mikeman uit nieuwstadt die jij bedoeld. Ik ben zijn buurjongen. Mike heeft de celica en de avensis nog. Ik zie dat jij er ook op vooruit gegaan bent. Volgens mij ben ik ooit bij jou geweest voor wielsloten te halen met Mike, Reuver was het toch h??

Slippernick schrijft dat de luidsprekers 7x10 zijn. Vergis ik me dan door te denken dat deze 6x9 zijn, dat is het formaat wat de caraudio dealer voorstelde?

Heeft iemand trouwens een idee waarom je deze auto zo weinig in het rood ziet? Is het echt zeldzaam dan :) .
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
yep.. velen spelen het hier in NL op safe en kopen, zwart of grijs... jouw kleur is erg zeldzaam volgens mij, net zoals de gele... die heb ik nog nooit in het echt gezien...
 

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
Heel herkenbaar wat dat op safe spelen betreft. Toen ik foto's van deze IS200 liet zien (voordat ik hem kocht) werd mij ook door iedereen gezegd: dat raak je nooit meer kwijt! Lekker belangrijk... NOT, ik vind het een mooie kleur en hoe de auto achter een paar jaar in de markt ligt, dat zien we dan wel weer.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
je hebt helemaal gelijk... heb ook nog nooit een auto gekocht die grijs of zwart is.. altijd kleuren die opvallen, vind persoonlijk dat een auto op mag vallen...
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
hey mikeman,
de orginele speakers zijn 7x10 maar daar is heel weinig keuze in :( :(
ze zullen wel zeggen dat 6x9 erin moet doen ,daar is ook meer keuze in, dat past ook maar je moet wel vul ringen maken :)
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Mikeman zei:
@green: Dit is niet de mikeman uit nieuwstadt die jij bedoeld. Ik ben zijn buurjongen. Mike heeft de celica en de avensis nog. Ik zie dat jij er ook op vooruit gegaan bent. Volgens mij ben ik ooit bij jou geweest voor wielsloten te halen met Mike, Reuver was het toch h??

Lol dragen jullie altijd de zelfde naam dan?? Maar idd oppe ruiver is het en hij is idd een keer bij me geweest.