Mistlampen

13 jun 2019
179
54
28
De mistlampen van mijn IS300h doen het wel maar geven geen bruikbare lichtopbrengst. Ik dacht dat dat normaal was. Ook de mistlampen van mijn voorgaande Priussen zaten er alleen voor de sier. Maar nu heb ik ook een Auris uit 2007 voor het grovere verhuiswerk (heerlijk karretje overigens). Als ik daar de mistlampen van aanzet geven die een serieuze verlichting van het wegdek. Daarom de vraag voordat ik zelf ga morrelen of de garage aan het werk zet: is er iets bij te stellen aan de mistlampen?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
Mistlampen horen niet te veel licht te geven en laag onder de mist door te schijnen anders verblind je jezelf door het weerkaatsen tegen de mist, net als grootlicht. Dus ik denk dat de Auris juist fout was. Mijn vorige Lexi gaven ook maar matig licht, ik gebruikte ze nooit, alleen maar vervelend voor de medeweggebruikers. (Zeker mistachterlichten)

Overigens heeft de mijne geen mistlampen meer aan de voorzijde, Lexus heeft dat zo te zien bij alle modellen laten vallen.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
Mijn mistlampen zijn wit led net als de koplampen. Ik doe ze altijd aan voor extra coolnessfactor.
Maar hoe is de lichtopbrengst? Crappy, breed en niet ver voor de auto?
Overigens wist ik niet dat jij 20 jaar oud, een petje en een Astra, BMW of Golf van 22 jaar oud had. Dat zijn toch de typische -altijd met mistlampen aan rijders want dat is stoer.- :ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: robtp09

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Maar hoe is de lichtopbrengst? Crappy, breed en niet ver voor de auto?
Overigens wist ik niet dat jij 20 jaar oud, een petje en een Astra, BMW of Golf van 22 jaar oud had. Dat zijn toch de typische -altijd met mistlampen aan rijders want dat is stoer.- :ROFLMAO:
Geen idee, ik heb ze nog nooit aangehad terwijl het donker was.