Modeljaar 2012?

Antropos

Nieuw hier
15 jul 2011
18
0
0
Velen van ons hebben een verwachte leverdatum van november 2011 of later; de huidige prognoses lopen tot eerste kwartaal 2012 geloof ik. Dat zou betekenen dat al die mensen (mijzelf incluis) mogelijk modeljaar 2012 geleverd krijgen. Weet iemand al of dat modeljaar (op details) gaat afwijken van modeljaar 2011?
 

Antropos

Nieuw hier
15 jul 2011
18
0
0
Robbert zei:
November 2011 is niet het eerste kwartaal van 2012, toch!!

Robbert-Jan

Dat schrijf ik toch ook niet? Er zijn mensen met leverdatum november 2011, er zijn mensen met leverdatum december 2011 en er zijn mensen met leverdatum eerste kwartaal 2012... er is een mogelijkheid dat al die mensen modeljaar 2012 uitgeleverd krijgen, aangezien modeljaar 2012 bij veel merken in het laatste kwartaal van 2011 begint.
 

Antropos

Nieuw hier
15 jul 2011
18
0
0
Hjalmar zei:
Lijkt me niet hoor! Ik denk dat er ieder 3 jaar een nieuw type auto uitkomt.

Ja, een nieuw model/type; en het zal inderdaad nog wel drie jaar duren voordat de CT daaraan toe is. Maar je hebt elk jaar een "modeljaar". Dat heeft niks te maken met facelifts of nieuwe modellen, maar kan ook kleine technische verbeteringen inhouden. Voorbeeldje: de Cadillac CTS krijgt voor modeljaar 2012 een iets lichtere V6 motor. Dat "modeljaar 2012" kan echter al vanaf nu worden besteld en wordt in de herfst al uitgeleverd ook al leven we nog in 2011.

Ik vroeg me simpelweg af of Lexus misschien naar aanleiding van de eerste ervaringen voor modeljaar 2012 wat technische verbeteringen zou doorvoeren. Zo las ik hier op het forum dat diverse mensen opmerkten dat een of andere handgreep aan de passagierskant spontaan afbrak. Het zou kunnen dat Lexus voor modeljaar 2012 inmiddels een andere bevestiging voor deze handgreep in de pijplijn heeft. Kortom, geen facelift en al helemaal geen nieuw model, zelfs geen nieuwe specificaties/configuraties... maar misschien wel wat kinderziektes die opgelost worden?
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Volgens mij worden kinderziektes in het algemeen continu aangepast.

Het heeft voor een fabrikant ook geen zin, om bijvoorbeeld 1 jaar te wachten met doorvoeren in 1x, want dat kost hun extra veel geld.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Lince zei:
Volgens mij worden kinderziektes in het algemeen continu aangepast.

Het heeft voor een fabrikant ook geen zin, om bijvoorbeeld 1 jaar te wachten met doorvoeren in 1x, want dat kost hun extra veel geld.

Kinderziektes worden inderdaad meestal direct aangepakt, wat grotere min punten of design fouten worden echt pas bij de facelift veranderd. Anders kost het teveel om het fabricage proces aan te passen.

(bijv. de klachten over een weerspiegelend dashboard van een Auris is nu bij de facelift pas aangepast, zelfde bij Prius 2)




gr. koen
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik denk ook wel dat ze kleine aanpassingen zullen doen om bepaalde kinderziektes te corrigeren, maar wat ik mij wel afvraag of ze bijvoorbeeld de banden keuze zullen aanpassen (zie klachten elders op dit forum), want Lexus heeft natuurlijk contracten lopen met bandenleveranciers. Minder harde banden lijken mij ook welkom.


Robbert-Jan
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Bij veel automerken (BMW, Audi, Ford, volgens mij ook Lexus) gaat de volgende regel op:

- 2 jaar na introductie een facelift
- 4 jaar na introductie een compleet nieuw model.

In sommige gevallen worden bepaalde wijzigingen eerder doorgevoerd die noodzakelijk zijn om de uitstraling van het merk ook door te voeren in de huidige range (bijvoorbeeld DRL's bij VW). Echter zie ik dit soort wijzigingen nog niet in de planning voor de CT.

Dus in mijn optiek zal MY2012 identiek zijn aan MY2011, op natuurlijk de 'bugfixes' na.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik twijfel zwaar dat begin 2012 al een facelift zal komen voor de CT. Motorisch al helemaal niet. Als ze een motorische verandering hadden willen aanbrengen, hadden ze in eerste instantie al iets anders dan de Prius erin geplaatst.

Plus nog de auto's die voor een facelift zijn besteld worden geleverd zoals ze besteld waren, pre-facelift dus.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Maistah zei:
Plus nog de auto's die voor een facelift zijn besteld worden geleverd zoals ze besteld waren, pre-facelift dus.

Niet in alle gevallen. Mijn collega had de Audi A3 8P Pre-facelift besteld in Februari 2008. Echter ging de A3 in Mei 2008 over in het facelift model met dagrij leds, etc. Op een gegeven moment kreeg mijn collega de brief dat zijn bestelling 3 maanden langer ging duren (boven op de 3 maanden dat hij al aan het wachten was). Uiteindelijk kreeg hij het facelift model. De brief was puur ter informatie. Ik denk dat als hij het er niet eens mee zou zijn geweest alleen bij de dealer/importeur had kunnen klagen.
 

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
Een heuse facelift niet maar men zal zeker gelijk beginnen betere klemmetjes te gebruiken voor een handgreep, verbeterde firmware voor bluetooth integratie etc...
Men maakt namelijk geen vrienden door problemen te blijven produceren en bij een klacht te roepen ?h, daar hebben we een oplossing voor...".
Men zal wel de wishlist op blijven bouwen met info uit sites als deze om dan na een jaar of 2 met verbeteringen te komen.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Wat jij zegt is eerder al opgemerkt, kinderziektes pakken ze vrijwel direct aan. Zoals die handgreep, dat kost je naam als je dat blijft produceren/leveren. Echt grote dingen als een verkeerde afwerk materiaal/structuur keus van bijv. dashboard wordt bij een face lift aangepakt.

Bij Toyota zijn de overgangen: Face lift na 3 jaar, nieuw model na 6 jaar.





gr. koen