GPS-10 zei:
Als een topic gesloten is, kun je altijd de desbetreffende moderator aanspreken over motivatie hiertoe, of aangeven dat je iets wilt toevoegen. Ik heb daar geen enkel probleem mee, just ask.
Kan, maar doet niemand. Als je even gauw een reactie wilt plaatsen ga je niet: PM sturen aan de moderator, wachten totdat deze dat gelezen heeft, wachten totdat deze het topic heropend, je ontvangt een PM, eerst deze lezen en dan weer opnieuw naar het topic gaan om een reactie te plaatsen. Dan denk je: laat maar zitten. Zo werkt de mens nu eenmaal.
Veel is al gezegd, maar toch..
Op een gegeven moment verzanden topics vaak in 'veel van hetzelfde' of staan maanden stil. Dan wordt gekeken naar een mogelijk uitkomst en/of afsluiting, met als primair doel info concreet te houden en 'topic-vervuiling' te voorkomen.
Ik zie het niet als een probleem als topics stil staan. Wat is het probleem daar eigenlijk van? Als er dan w?l weer een keer iets relevants te melden is met betrekking tot hetzelfde onderwerp kan daarin gewoon gereageerd worden zonder daarvoor een nieuw topic aan te hoeven maken. Ik vind het gebruiken van een oud topic daarvoor handiger dan het maken van een nieuw topic. Zo kun je ook makkelijker ergens op terugkomen dat bijvoorbeeld eerder gezegd is.
Topics, waarbij bijvoorbeeld iets een vast gegeven is, zoals b.v. een 12 uurs klokje, lijken ook niet echt vatbaar voor zinvolle discussies in tijd en al helemaal niet als dat op 'bashen' merk uitloopt.
Bij zoiets duidelijks misschien niet, maar ik denk ook niet dat veel mensen daar nog veel reacties na plaatsen eigenlijk. Een dicht topic staat vaak zo onvriendelijk
Topics met daarin mogelijk denigrerende opmerkingen, of een bepaalde negatieve toonzetting, lopen ook wat sneller kans afgesloten te worden, alsmede topics die buiten objectieve waarneming gaan en waarbij vooral persoonlijke frustraties geventileerd worden.
Zoiets moet eigenlijk los staan van het onderwerp in het topic. Dat moet, zoals gezegd, worden weggemodereerd als dit tegen de beleidsregels in gaat.
[quote:sudq71qi]Ook als een onderwerp niet geheel on topic is wil dit niet zeggen dat het niet binnen de discussie past en wordt er wel erg snel een opmerking over gemaakt.
Tja, voor de 1 relevant, een andere forumgebruiker ergert zich er mateloos aan. Dat zou je ook als 'pedant' kunnen beschouwen. Het is de intentie dat onderwerpen zoveel mogelijk 'to-the-point' blijven en/of 'topic-kaping' voorkomen wordt. Een keer off-topic is geen punt, maar wanneer dat vaker optreedt zal de suggestie gedaan worden een nieuw topic hiervoor te openen.
Kortom, e.e.a. is een afweging, gebaseerd op meerdere factoren, maar staat altijd open voor verbetering of behoefte forum.
Zet anders een aantal topics neer die je heropent wilt zien worden...?[/quote:sudq71qi]
Persoonlijk stoor ik me er niet aan als er een keer een opmerking wordt gemaakt die niet helemaal on topic is, maar wel binnen de discussie kan passen. Ik vind het t? strak modereren storender dan een keer een offtopic opmerking tussendoor.
Ik wil jullie hier echt niet mee aanvallen hoor. Verder vind ik dat jullie zeer goed bezig zijn. :rulez: Het was ook echt iets dat me pas sinds een week ongeveer opviel. Ben zelf ook wel eens moderator geweest op forums en ik weet hoe lastig het soms kan zijn om in te schatten hoe iets bedoeld is, maar zolang er geen klachten komen of het niet tegen de forumregels in is, moet je het ook niet t? zwaar willen modereren. Als gewoon iedereen elkaar in zijn of haar waarde laat, is er volgens mij niets aan de hand.