Zo nu en dan heb ik dat ook (GS300), en bij 1 specifiek pompstation altijd. Het hoeft overigens niet perse een defect of verstopping te zijn. Ooit een Toyo Avensis gehad (nieuw), met hetzelfde euvel bij 1ste keer tanken.
Kort gezegd, in de 'tuit' van het tankpistool zit een 2e buis, welke verbonden is met een sensor of mechanisme. Wanneer dat mechanisme registreert dat er geen lucht meer wordt meegezogen via het pijpje (bij volle tank), slaat de pomp af. Helaas werkt dit mechanisme niet altijd even goed/nauwkeurig en kan per benzinepomp verschillend 'afgesteld' staan.
Met name kun je hier ook last van hebben als na de vulopening een bocht bestaat. Tankpistool registreert dan wellicht een te hoge tegendruk en slaat af. Misschien heeft het ook te maken met de druk van de pomp, maar dat is een wilde gok.
Als genoemd, oplossing is vaak het tankpistool draaien, op z'n kop, niet te ver erin steken, of minder snel tanken (knijpen), waardoor het pijpje in de tuit beter lucht kan aanzuigen. Als dat niet werkt dan hoop ik dat KWP iets kan vinden, sowieso wel interessant.