Morgen ga ik mijn IS300 Sportcross halen

21 jan 2014
250
17
0
Mijn naam is Erik en ik ben fotograaf. De uit de hand gelopen fotografie hobby leidde tot een klein bedrijfje, RACEFOTOS.NL.

Na een aantal Alfa's 156s, een Saab 9000 en 2 BMW's en een Lancia Lybra 2,0 werd het tijd voor weer wat anders. De auto's die ik koop moeten persoonlijkheid en uitstraling hebben. Deze keer had ik mijn zinnen gezet op een BMW 325i of 330i Station uit 2004/2005. Het aanbod van mooie complete auto's in Nederland is laag dus ben ik ook een aantal auto's in Duitsland wezen bekijken. Tijdens 1 van deze trips stond er ook een IS300 Sportcross bij de betreffende handelaar. Nieuwsgierig geworden er daar een stukje mee gereden, lang niet gek....

Thuis mijn huiswerk gedaan en ontdekt dat de Lexussen in NL net zo compleet zijn als in Duitsland, zolang je geen Business uitvoering koopt, en dat de prijzen vrijwel gelijk zijn tussen hier en daar en de import dus niet loont. Na te hebben gereden met een IS200 overtuigt van de rijkwaliteiten maar teleurgesteld in het rijgemak (lees comfort door vermogen) Het moest dus een IS300 worden. Na een vergeefse rit naar Surhuisterveen, de handelaar had de auto al verkocht ondanks zijn toezegging dat ik de eerste was die mocht rijden na het poetsen en de verse APK. Door naar Hoogeveen waar een zwarte IS300 sportcross met 168.000km en NAP stond. Via VWE.NL wist ik als dat deze 2002 auto sinds mei 2012 daar stond en sinds Nov 2012 geen APK meer had.
Blijkbaar was de interesse bij de handelaar weg wat liefdeloos stond de IS in een rij ergens achter het bedrijf. 1 band leeg en zonder stroom. Startaccu erop en starten maar. Binnen een 3 tal seconde werd de auto tot leven gewekt. De geadverteerde executive was het niet wat er zit geen boordcomputer en navigatiesysteem in. Dat was de eerste ? 500 van de prijs af. na de proefrit alles eens op een rijtje gezet en de Lybra met nog 4 maanden APK en de zekerheid dat de volgende APK niet halen zou worden werd ingenomen.

Komende vrijdag, 24 januari, ga ik mijn nieuwe speeltje ophalen. Voorzien van verse APK en met achterlating van ? 4500,-

Er zijn een paar verbeterpuntjes zoals het verhelpen van wat kleine schuur en schaafplekjes, verder laat ik mij verrassen door de auto de komende periode. Bij vragen zal ik mij zeker tot jullie, ervaringsdeskundigen, wenden.

Met groet,

Erik
 

Bijlagen

  • photo1513.jpg
    photo1513.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 58
  • photo1645.jpg
    photo1645.jpg
    130,4 KB · Weergaven: 46
  • photo1646.jpg
    photo1646.jpg
    152,1 KB · Weergaven: 49
  • photo1647.jpg
    photo1647.jpg
    119,8 KB · Weergaven: 51
Welkom! Mooie auto en zo te zien aan het tijdstip van dit bericht kun je er niet van slapen? :-D
 
Welkom! Er is ineens een spontane wildgroei aan sportcrossjes hier op het forum! Hoop dat de auto je bevalt en veel veilige kilometers toegewenst!
 
"Blijkbaar was de interesse bij de handelaar weg wat liefdeloos stond de IS in een rij ergens achter het bedrijf. 1 band leeg en zonder stroom."
Dat lijkt wel het begin van een mooi sprookje, je hebt talent! :-D

Proficiat met de aanwinst, zo te lezen is de SC in goede handen.
 
Welkom! Er is ineens een spontane wildgroei aan sportcrossjes hier op het forum! Hoop dat de auto je bevalt en veel veilige kilometers toegewenst!

Komt misschien nog wel 1 erbij Mlcoolj haha,ben ook wel gecharmeerd van een IS 300 SC,wie weet.:worship:
 
Veel plezier met je SportCross.. Hoop ook dat al de Sportcrossjes naar een meeting komen :D :razz:
 
En nog een SC rijder erbij, leuk! Volgende meeting onze eigen SC hoek :)
 
Leuke openingspost, veel plezier met je IS. Ik hoop op korte termijn er ook ??n aan te schaffen (geen SC).
 
Zo, de eerste week en 650 km zijn achter de rug, De eerste ervaringen zijn goed. Afgezien van de radio ontvangst en wat kapotte dashboardlampjes niets raar kunnen vinden. Okay, het rempedaal voelde wat zompig, maar na het remvloeistof verversen kan dat puntje van de lijst.

Afgelopen woensdag even bij Louwman Lexus Amersfoort op bezoek geweest. Het blijkt dat mijn auto in het Lexus systeem voorkomt met alle beurten tot de 152.000km beurt bij Lexus Amsterdam. Toen is ook de nokkenasriem vervangen, dat was in januari 2012. De huidge kilometerstand van 169.000km is dus verklaarbaar. Hun advies? ?Gewoon lekker mee gaan rijden en bij 180.000 een grote service met bougies, filters en vloeistoffen doen.? Voor andere eventueel noodzakelijke dingen maken ze een offerte. Klinkt re?el.

De komende week hebben we een paar lange ritten voor de boeg en omdat de radio ontvangst niet goed is de originele stereo gevoed met Pink Floyd en War of the World dubbel CDs en genieten van de sound.

Intussen online opzoek naar een vervangende antenne want daar wijst iedereen op.

Keep you posted!
 
Klinkt erg goed, ik kan me ook vinden in het advies van onderhoud. Wil zoiets van de week laten uitvoeren (zelf ook net een IS aangeschaft). Goed onderhoud is de basis van vele fijne kilometers.
 
Hallo Erik, welkom op het forum en heel veel plezier hier en met de SportCross, maar ik lees je bent zeer tevreden.
 
Deze week 700km gereden. Ik had de CD speler gevuld met CD's van "Het foute uur", Black Sabath (TYR) , Pink Floyd "The Wall" en "War of The Worlds" dit omdat ik nog geen tijd had gehad om het radio ontvangst probleem op te lossen.

Opweg van Zeewolde naar Bergen op Zoom genoten van de muziek en de rust die mijn SC geeft. De combinatie van vermogen, automaat en CruiseControl geven een weldaad aan rust. Aan het eind van de dag een korte rit over, volgens kenners, "Brabants slechtste weg" hield de CD speler het voor gezien. Op de parkeerplaats bij het hotel eject gedrukt. Er klonk wat geratel en verder niets.... Na ongeveer 30 seconde volgde ERR3. Balen! Na wat googelen een paar vage tips geprobeert, maar nee het werd niets.

Op de terugweg, 240km in alle rust en stilte me verwonderd over hoe stil de Lexus is. "Elluk foordehl hep su nadehl" sprak Johan C ooit.

Thuis de howto's en wat gereedschapjes erbij gepakt, Het center deel lag in nog geen 10 minuten op de keukentafel. Het dak van de CDspeler gelicht en de eerst 5 CD's kon ik er zo uit halen. De 6e, CD 2 van "War of the Worlds" zit klem onder het leesarmpje. Na een vergeefse zoektoch op Google naar kennis of een reperateur voor de speler heb geprobeerd om zonder geweld dit armpje te bewegen maar helaas.

Nu de boel maar voor nu weer terug gezet en een zoektocht gestart naar een originele Radio CD unit. Of weet hier iemand een reperateur die dit kan oplossen?
 
Ik zou het volgende nog proberen. Als je de (open) unit weer aansluit op de kabel, dus op stroom, dan kun je de arm een voorzichtig zetje geven waardoor deze weer 'los' komt. Gaat dat niet dan kun je altijd nog een reparateur zoeken.

Btw, fout uur of niet qua muziek, wel lekker bombastisch
smile.png
 
FF wat snelle plaatjes van mijn IS300 Sc

Dit is mijn IS. Sinds een paar weken in onze stal.

Na het verkopen van onze BMW 325i Coupe, oktober vorig jaar kwam er een Lancia Lybra 2.0. Deze Lancia was slechts een tijdelijke oplossing om in alle rust te kunnen zoeken naar een aparte auto voor de komende jaren. Het werd deze IS300 Sc uit 2002.

De originele radio CD speler gaat er komende week uit en er komt een Kenwood 4023 voor in de plaats.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je nieuwe topic samengevoegd met dit voorsteltopic (nieuwe pics dus in eerste post).
 
Herman, die wielen... Tja was hier een punt van gesprek/discusie. Ik vind ze wel mooi staan bij de auto. Mijn vouw vind het niks. "pooier wielen" zo duidt zij ze aan.
Inmiddels ben ik aan het rondkijken voor een set originele 16" wielen om mijn winterbanden (van de BMW) op te monteren, dus wie weet gaan ze er dan (tijdelijk) af.