- 21 jan 2014
- 250
- 17
- 0
Mijn naam is Erik en ik ben fotograaf. De uit de hand gelopen fotografie hobby leidde tot een klein bedrijfje, RACEFOTOS.NL.
Na een aantal Alfa's 156s, een Saab 9000 en 2 BMW's en een Lancia Lybra 2,0 werd het tijd voor weer wat anders. De auto's die ik koop moeten persoonlijkheid en uitstraling hebben. Deze keer had ik mijn zinnen gezet op een BMW 325i of 330i Station uit 2004/2005. Het aanbod van mooie complete auto's in Nederland is laag dus ben ik ook een aantal auto's in Duitsland wezen bekijken. Tijdens 1 van deze trips stond er ook een IS300 Sportcross bij de betreffende handelaar. Nieuwsgierig geworden er daar een stukje mee gereden, lang niet gek....
Thuis mijn huiswerk gedaan en ontdekt dat de Lexussen in NL net zo compleet zijn als in Duitsland, zolang je geen Business uitvoering koopt, en dat de prijzen vrijwel gelijk zijn tussen hier en daar en de import dus niet loont. Na te hebben gereden met een IS200 overtuigt van de rijkwaliteiten maar teleurgesteld in het rijgemak (lees comfort door vermogen) Het moest dus een IS300 worden. Na een vergeefse rit naar Surhuisterveen, de handelaar had de auto al verkocht ondanks zijn toezegging dat ik de eerste was die mocht rijden na het poetsen en de verse APK. Door naar Hoogeveen waar een zwarte IS300 sportcross met 168.000km en NAP stond. Via VWE.NL wist ik als dat deze 2002 auto sinds mei 2012 daar stond en sinds Nov 2012 geen APK meer had.
Blijkbaar was de interesse bij de handelaar weg wat liefdeloos stond de IS in een rij ergens achter het bedrijf. 1 band leeg en zonder stroom. Startaccu erop en starten maar. Binnen een 3 tal seconde werd de auto tot leven gewekt. De geadverteerde executive was het niet wat er zit geen boordcomputer en navigatiesysteem in. Dat was de eerste ? 500 van de prijs af. na de proefrit alles eens op een rijtje gezet en de Lybra met nog 4 maanden APK en de zekerheid dat de volgende APK niet halen zou worden werd ingenomen.
Komende vrijdag, 24 januari, ga ik mijn nieuwe speeltje ophalen. Voorzien van verse APK en met achterlating van ? 4500,-
Er zijn een paar verbeterpuntjes zoals het verhelpen van wat kleine schuur en schaafplekjes, verder laat ik mij verrassen door de auto de komende periode. Bij vragen zal ik mij zeker tot jullie, ervaringsdeskundigen, wenden.
Met groet,
Erik
Na een aantal Alfa's 156s, een Saab 9000 en 2 BMW's en een Lancia Lybra 2,0 werd het tijd voor weer wat anders. De auto's die ik koop moeten persoonlijkheid en uitstraling hebben. Deze keer had ik mijn zinnen gezet op een BMW 325i of 330i Station uit 2004/2005. Het aanbod van mooie complete auto's in Nederland is laag dus ben ik ook een aantal auto's in Duitsland wezen bekijken. Tijdens 1 van deze trips stond er ook een IS300 Sportcross bij de betreffende handelaar. Nieuwsgierig geworden er daar een stukje mee gereden, lang niet gek....
Thuis mijn huiswerk gedaan en ontdekt dat de Lexussen in NL net zo compleet zijn als in Duitsland, zolang je geen Business uitvoering koopt, en dat de prijzen vrijwel gelijk zijn tussen hier en daar en de import dus niet loont. Na te hebben gereden met een IS200 overtuigt van de rijkwaliteiten maar teleurgesteld in het rijgemak (lees comfort door vermogen) Het moest dus een IS300 worden. Na een vergeefse rit naar Surhuisterveen, de handelaar had de auto al verkocht ondanks zijn toezegging dat ik de eerste was die mocht rijden na het poetsen en de verse APK. Door naar Hoogeveen waar een zwarte IS300 sportcross met 168.000km en NAP stond. Via VWE.NL wist ik als dat deze 2002 auto sinds mei 2012 daar stond en sinds Nov 2012 geen APK meer had.
Blijkbaar was de interesse bij de handelaar weg wat liefdeloos stond de IS in een rij ergens achter het bedrijf. 1 band leeg en zonder stroom. Startaccu erop en starten maar. Binnen een 3 tal seconde werd de auto tot leven gewekt. De geadverteerde executive was het niet wat er zit geen boordcomputer en navigatiesysteem in. Dat was de eerste ? 500 van de prijs af. na de proefrit alles eens op een rijtje gezet en de Lybra met nog 4 maanden APK en de zekerheid dat de volgende APK niet halen zou worden werd ingenomen.
Komende vrijdag, 24 januari, ga ik mijn nieuwe speeltje ophalen. Voorzien van verse APK en met achterlating van ? 4500,-
Er zijn een paar verbeterpuntjes zoals het verhelpen van wat kleine schuur en schaafplekjes, verder laat ik mij verrassen door de auto de komende periode. Bij vragen zal ik mij zeker tot jullie, ervaringsdeskundigen, wenden.
Met groet,
Erik