motor houd in bij het optrekken.

Reza

Nieuw hier
3 mei 2012
11
0
1
Hebben jullie enig idee wat er aan de hand ,als mijn auto inhoud vanaf de 1000 toeren en bij het overschakelen?
Het lijkt wel of hij vermogen verliest.Ik heb namelijk een 6 bak schakel.Ik heb in een lexus leen auto gereden automaat en die leek wel supersnel.Mijn auto voelt nu aan alsof de motor te klein is en minder pk's heeft.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De automaat is sinds 2009 aanzienlijk veranderd, dus daar zou het verschil in kunnen zitten. Maar hoe bedoel je aanzienlijk inhouden?
 

Reza

Nieuw hier
3 mei 2012
11
0
1
Kan kloppen de automaat was ook zuiniger vanaf dat jaartal (leenauto was van 2010) Mijn schakelbak geeft 565 range approx ongeveer en de automaat 670 !!

De automaat lijkt veel sneller op te trekken,en bij mijn auto moet ik het pedaal erg diep intrappen en de koppelingspedaal iets langer vasthouden om schokken te voorkomen .En dit is een nieuwe koppeling wat er nu op zit van 2 weken oud. Morgen krijgt de auto een compleet grote beurt :bougies,olieen en filters.Ben benieuwd of het rijden uberhaupt veranderd,wat me erg stug lijkt.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
dat van schokken komt wel vaker voor.. Alor had het ook hierover toen hij nog een schakelbak had. dat inhouden kan van alles zijn... luchtmassameter die vies/defect is, bougies, bougiekabels, ontsteking...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het lijkt wel een beetje op dit topic (gs430): viewtopic.php?f=54&p=52399#p52399

Ben benieuwd of het rijden uberhaupt veranderd,wat me erg stug lijkt.
Het sterk inhouden kan toch wel wijzen op b.v. een verkeerde verhouding lucht/benzine mengsel, wat ook hoger verbruik kan verklaren, alsmede de zaken die mlcoolj aangeeft.

De dealer kan in principe dit soort waarden uitlezen en of ze binnen specs vallen. Grote kans dat na onderhoud e.e.a. beter oppakt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Wij kunnen helaas moeilijk oordelen over het inhouden, want hiervoor hebben wij wat meer informatie voor nodig. MAar de automaat van Lexus is gewoon SUPER, zelfs nu na meer dan 2 ton is die soepel. De schakel gaat wat minder soepel, dus dat kan wel kloppen, maar het verbruik is terug te zien in de prestaties, want als je goed gebruik maakt van de schakelbak, dan is deze zeker sneller dan de automaat. De bak verhoudingen zijn gewoon beter van de Schakel.

MAar vergeet niet dat de is250 motor van toeren maken houdt, onderin is deze wat zwakker.
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Heb zelf ook een schakel en ik moet zeggen het gaat niet altijd even soepel maar met een beetje oefening gaat het best,en toch iets meer rij beleving dan een automaat(mijn mening)......
Klopt dat de motor onderin zwak is ,maar hoger in de toeren gaat het lekker....
Heb laatst een leenauto gehad een is250 van 2012,maar met automaat en dat rijdt super relexus.... :D ,
Maar had wel het idee dat de mijne een stuk sneller was,komt misschien door de JOE-Z intake en de f-sport luchtfilter en de M2 uitlaat,dit alles geeft wel wat meer sound en dus iets meer beleving........ kan ook wel zijn dat het tussen de oren zit :neutral: .....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Schakel is sneller doordat de schakel bak verhoudingen korter zijn dan de automaat, wat je ook terugziet in het verbruik :)