motor loopt op 5cilinders.

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Zo als de titel al aan geeft loopt mijn is200 met 180000km op de teller maar op 5cylinders
Maaaaar......... dit is alleen als ik een stukje heb gereden dus de auto een beetje warm is en dan blijft die slecht lopen.
Als hij echt koud is loopt die normaal en dat blijft ook totdat ik de motor uitzet en als ik hem weer aanzet loopt hij weer op 5cylinders. Rara hoe kan dat.....
Net was hij koud, dus ik een stuk rijden, niks aan de hand, ik de autobaan op. ff naar de 200 en een heel stuk 160kmh en hij liep als een zonnetje. Ik de motor weer uitgezet en gelijk weer gestart..........niks aan de hand............ik wacht 10min. en het was weer op 5cylinders.
Ik heb nieuwe bougies erin gezet en nieuwe boubines en nieuwe olie,haha.

Weet iemand wat het mischien zou kunnen zijn??
Het enigste wat ik nu nog kan bedenken dat het de injectoren zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Mvg nick
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Als je lampje gaat knipperen is er een code, met een code weet je zo wat er mis is. Even uit laten lezen dus...

Let wel op dat je niet teveel rijdt op 5 cilinders want dit is erg slecht voor de kat.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
dat je lampje gaat knipperen geeft inderdaad ook aan dat er een storing is maar ook niet geheel onbelangrijk in dit geval (knipperend mm lampje) dat er directe schade kan onstaan aan de katalysator zoals koen al aangeeft.
in jouw geval enkel nog naar de toyota dealer rijden en heb daar laten totdat het is opgelost!
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
khwong26 zei:
toevallig niet een bougie laten vallen waardoor de electrode afstand niet goed staat?

Haha nee was het maar zo simpel. Eerst begon hij ook slecht te lopen en toen heb ik boigies gewisseld en bobines weer daarna.
Ik zal maandag eens ff naar de garege rijden. Kijken wat de computer zegt.
Bedankt voor jullie reacties
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
:neutral: ik ben vandaag bij de toyota garage geweest en de auto uitlaten lezen, dit kwam eruit:
Foto-AFGBUAFW.jpg

dit was de eerste keer uitlezen. zoals je dus ziet zijn er op 3 cilinders mis-fires

Foto-8VVRE3WS.jpg


en dit was na het resetten van de computer
dus misfire op cilinder5 en hij loopt te arm op bank 2

mijn conclusie was dus: injector 5 niet goed :neutral: deze heb ik thuis ff nagemeten en ik meten geen weerstand.
op de andere injectoren had ik +/- 25ohm en bij cilinder 5 had ik overload dus open verbinding.
nu moet ik deze gaan vervangen en hopen dat het dus opgelost is :cool:
de spoel van de injector zal wel iets uitzetten als deze warm word en daarom dus niet in spuiten.
en als hij dus koud is :cold: wel werken.
weet iemand hier een toyota partnummer van?
dan kan ik hem namelijk via via weer bij een toyota dealer bestellen met korting maar hij moest wel partnummers hebben.
ik heb ergens gelezen dat dit de zelfde zijn als van een toyota mr2 en mr-s kan, dat kloppen?

mvg nick
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik heb vanmiddag lexus eindhoven gebeld en die hadden ze niet op voorraad maar toen vroeg ik wat ze gingen kosten...............................?216.- ex btw :-O ze zeiden dat ze eigenlijk nog nooit mee hadden gemaakt dat er een injector kapot was :roll:
Dus ik heb net autosloop van deijnen gebeld en die draaiden er wel ff 1 uit een motor :rulez: voor een schokkend bedrag van ?35.- :mrgreen:
deonderdag ga ik hem ff ophalen.
bedankt voor jullie info en en ml bedankt voor de nummers :worship:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Niet vergeten de o-ring wel te vervangen... Koop die maar bij de stealership want een normale wordt gevreten en krijg je een lekkage...
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik heb dus donderdag mij verstuiver gehaald. Er zit zelfs 3maanden garantie op en dat voor een sloop :worship:
Ik heb hem net erin gezet en hij loopt weer als een zonnetje :D
Probleem opgelost dus.