Motorstoring IS 220d

Niels

Nieuw hier
2 okt 2010
4
0
0
Afgelopen week is mijn Lexus IS 220d (bw jr 2006, km 106.000) voor het eerst kuren gaan vertonen.

Het motormanagement lampje ging branden icm check vcs. in eerste instantie was er geen storing opgeslagen en heeft de dealer de egr klep gereinigd (113 euro). Echter de eerste rit die ik hierna maakte weer storing.

Eind van het verhaal, na ruim een week is de conclusie, dat de egr klep, katalysator, roetfilter en vijfde injector vervangen moeten worden (kosten 2500 euro ex btw.) De dealer heeft een garantieaanvraag voor coulance gedaan bij de importeur, maar hierover nog geen uitsluitsel.

Uiteraard vind ik dat je dit niet van een Lexus mag verwachten zeker niet met de km stand, die mijn auto heeft gereden. Heb juist een Lexus gekocht vanwege zijn betrouwbaarheid, weet inmiddels wel beter.

Ben benieuwd of er meer leden zijn, die dergelijke ervaringen hebben en wat de garantie/ coulance was die de importeur heeft betracht. Heb trouwens op engels lexus forum gelezen dat lexus daar op het roetfilter een garantie geeft van 6 jr of 100.000 miles,weet iemand of dit internationaal geldt ?

Niels,

Jammer dat we dat moeten aanhoren van je dat je problemen hebt :(

Ik zou eerst echt afwachten wat de importeur gaat doen met je klacht... Ik ben er mee eens dat dit niet mag gebeuren. Ik hoop dat je positief antwoord kan krijgenvan de importeur! hou ons even op de hoogte!

Alan

Enkele maanden geleden had ik ook het check vsc lampje dat aanging in mijn is220d, en de wagen ging in een "safety modus"
Heb dit opgezocht op het net en vele verhalen over grote kosten gelezen..
Ik heb dan de batterij 10 minuten afgekoppeld en terug aangekoppeld, alles was weer in orde en daarna nooit meer problemen gehad (hout vasthouden)..

Auto rijdt inmiddels weer probleemloos, importeur en dealer hebben coulance toegepast, waardoor ik uiteindelijk 1/3 heb moeten betalen. Factuur gehad van ong 1000 euro, nog steeds een hoop geld maar op zich redelijke opstelling van dealer/importeur.