In eerste instantie, wees er zeker van dat de auto dealer onderhouden is. Er bestaan wat TSIB's voor deze auto en je kunt de desbetreffende dealer ter plekke bellen voor details onderhoudshistorie, doe dat ook!
Met 1 telefoontje naar- en met info van de dealer, heb ik rond de 1700 euro kunnen aftroggelen op de koopprijs...
Maak een uitgebreide proefrit en 'ervaar' de auto (liefs vanaf koude start) en neem echt je tijd ervoor! Rij vooral ook een stuk op de snelweg. Hoe loopt de motor bij stationair, trekt de auto naar een kant bij stuur los, trilt er iets bij het remmen, schakelt de bak 'soepel' op- en neer, hoor je ergens piep- of kraakgeluiden? Rij over hobbels, hoe (na)veert het? Neem een kijkje onder de motorkap en check oliepeil, hoe ziet de olie eruit? Hoeveel eigenaren heeft de auto gehad?
Visuele inspectie, velgen, klauwen, uitlaat! Let op alle elektrische zaken (werking lampjes, verlichting, ramen, stoelen, etc.). Open alle deuren, kofferbak, kijk naar de rubbers, etc. Dat kun je dus niet in 5 minuten ervaren.
Het moeilijkste, laat je niet inpakken door verkoopgel*l, of door de schoonheid van de auto... Het zijn net vrouwen, haha. Is de verkoper terughoudend of alles moet snel, laat maar staan...
Veel dealers zullen graag de auto voor je willen inspecteren (kost iets , maar dan heb je veel), laat dat proces liefst een deel uitmaken van de koopprocedure.
Nou, lijkt mij dat je wat aanknopingspunten hebt
Succes met de aanschaf en laat iets weten als je trotse eigenaar bent!