n ct op met een hydraulische krik?

Peter86

Hoort erbij
9 mei 2015
26
0
0
Hallo allemaal.

Ik heb een nieuwe krik aangeschaft voor mijn winterbandenset, alleen kwam ik achter dat de krikpunten aan de zijkanten niet geschikt zijn voor een hydraulische krik. In de gebruikershandleiding wordt er wel uitgelegd waar je moet krikken, maar de foto's vind ik net te onduidelijk. Ik ben bang dat ik straks op de verkeerde punt ga krikken en schade veroorzaak. Wie kan me beter uitleggen (dan in de handleiding) waar ik precies moet krikken?

Peter
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik zou gewoon de standaard krikpunten onder de dorpels nemen en eventueel een blokje hardhout tussen dorpel en krikschotel doen, De "garagekrik" punten zou ik liever niet gebruiken, hier til je of de hele voor- of achter-zijde mee op. De meeste doe-het-zelf hydraulische krikjes komen niet hoog genoeg of worden dan instabiel.
 

Peter86

Hoort erbij
9 mei 2015
26
0
0
Ik zou gewoon de standaard krikpunten onder de dorpels nemen en eventueel een blokje hardhout tussen dorpel en krikschotel doen, De "garagekrik" punten zou ik liever niet gebruiken, hier til je of de hele voor- of achter-zijde mee op. De meeste doe-het-zelf hydraulische krikjes komen niet hoog genoeg of worden dan instabiel.

Ik kies bewust niet voor de punten onder de dorpels omdat ik bang ben deze te verbuigen met de garage krik. Anders zou ik toch met de meegeleverde krik mn oude moeten opkrikken
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik heb er niet zo'n moeite mee om mijn auto op de originele krikpunten op te krikken, deze zijn verstevigd en dus speciaal om daar te krikken. Maar als je dat niet durft zou ik het wisselen van de wielen dan ook maar overlaten aan de garage.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Mijn bandenspecialist zet bij de bandenwissel al jaren de krik onder de chassisbalk. Die verbuigt niet zomaar :p Je moet alleen de krikstempel zorgvuldig plaatsen, zodat je niet de (overhangende) onderrand van de carrosserie gaat belasten, want dan zou het weleens mis kunnen gaan..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, voorzichtig mee zijn. Dit wil je ook niet....

http://www.ct200hforum.com/forum/lex...-location.html
CT jack point.jpg
 

Peter86

Hoort erbij
9 mei 2015
26
0
0
Heel lastig hoor.. heb alle gereedschap in huis om het zelf uit te voeren. Bij mijn oude BMW waren de krikpunten een stuk steviger dan de CT.

Het is nu nog net niet koud genoeg om de banden te verwisselen, tijd om snel een blok hout te bewerken zodat hij goed over de krikpunten tussen de wielen past.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Ja, voorzichtig mee zijn. Dit wil je ook niet....

Even voor de goede orde:
Wat deze foto laat zien is het centrale krikpunt aan de voorzijde van de auto (d.w.z. in het midden onder de motor), en niet een van de krikpunten onder de chassisbalk.
Overigens wordt naar aanleiding van deze foto door een aantal personen op het US forum (m.i. terecht) gesuggereerd dat deze beschadiging niet ontstaan zal zijn door normaal gebruik van een (hydraulische) krik ...