Na 15 jaar eindelijk even voorstellen... 😄

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Lustigson

Nieuw hier
28 dec 2010
24
27
13
Geloof het of niet: ik ben in 2010 lid geworden van Lexus Forum, heb sindsdien 4 Lexussen/Lexi gereden, maar post nu pas mijn voorstelbericht. 😊

• In april 2011 kreeg ik m'n eerste Lexus: de CT 200h in Business Line-uitvoering in Graphite Black, met achteraf congnackleurig leer ingebouwd. Geweldig fijne auto, verrassend ruim voor zo'n compact model. Vijf jaar naar volle tevredenheid in gereden.
  • Na een kort uitstapje naar een (toen al oude) BMW 330d (bouwjaar 2002) gauw weer naar een Lexus, namelijk een (toen ook niet nieuwe) IS 250 Luxury Line (bouwjaar 2007) in Cerulean Blue met beige leder. Was niet in de allerbeste staat qua lak, maar verder alles op en top. Denk zo'n 2 ½ jaar gebruikt.
  • Vervolgens in 2019 ingeruild voor een IS 300h Luxury Line (2015) in Graphite Black, met zwart leer, met zo'n beetje alle opties, behalve misschien het schuifdak. Heerlijke wagen, veilig, betrouwbaar, luxueus en ook nog een klein beetje snel (maar niet overdreven).
  • Toen dacht ik elektrisch te willen rijden. Eind 2021 een Audi Q4 e-tron besteld, maar midden in de coronapandemie met fabriekssluitingen liep de levertijd bizar op. Mocht 'm afbesteld en heb toen in januari 2022 — zonder proefrit; dat was niet zo handig — een Tesla Model 3 (bouwjaar 2019) gekocht (en dus de IS 300h daarop ingeruild).
  • Binnen 3 weken had ik spijt en binnen 5 weken was de Tesla alweer weg ten gunste van mijn huidige auto: IS 300h Luxury Line (2020) in kleur Atomic Silver met Noble Brown leder (bruin met beige accenten; had ik zelf misschien niet zo gekozen, maar oké). Opnieuw met zo'n beetje alle opties, en ook een schuifdakje. Heb er een trekhaak onder laten zetten en volgende week komt er aftermarket Apple CarPlay in (met behoud van origineel scherm en functionaliteit én Mark Levinson-audiokwaliteit).
Super blij met de auto — heb er zo'n 75.000 km mee gereden in de afgelopen 3 ½ jaar — en blij met het merk: heb met mezelf afgesproken niet meer naar andere merken te kijken. Denk er wel over om te zijner tijd een plug-in hybride (bijvoorbeeld NX 450h+) of een elektrische Lexus te rijden, maar dat mag nog even duren.

Bijlagen

• IMG_1517.jpeg
    IMG_1517.jpeg
    2,6 MB · Weergaven: 46
  • IMG_3210.jpeg
    IMG_3210.jpeg
    4,5 MB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Welkom, mooie IS!
Je zegt dat je er een trekhaak onder hebt laten zetten. Is dat aftermarket of origineel Lexus? Want ik begreep dat ie aftermarket niet te krijgen is maar wellicht heb jij een adresje? (m'n neef wil een IS300h met persé een trekhaak maar dat is nog wel een uitdaging, vandaar de vraag).

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Welkom, mooie IS!
Je zegt dat je er een trekhaak onder hebt laten zetten. Is dat aftermarket of origineel Lexus? Want ik begreep dat ie aftermarket niet te krijgen is maar wellicht heb jij een adresje? (m'n neef wil een IS300h met persé een trekhaak maar dat is nog wel een uitdaging, vandaar de vraag).
Ik heb hem bij aanschaf direct bij Lexus Den Haag laten installeren.

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Schaam je, dat wordt voor straf een extra rondje in de Lexus. ;)

Mooie wagen en veel plezier ermee, al zal dat zeker wel lukken.
Niet gedacht aan alleen een Carplay-scherm?

• Haha
Waarderingen: Lustigson
Welkom, mooie IS!
Als je een adresje hebt om hem te monteren, kan het lonen om de trekhaak bijvoorbeeld uit Duitsland te halen. Voor mij scheelde het toen €250,- exclusief inbouw omdat ik dit door een maatje heb laten doen.

Als je een adresje hebt om hem te monteren, kan het lonen om de trekhaak bijvoorbeeld uit Duitsland te halen. Voor mij scheelde het toen €250,- exclusief inbouw omdat ik dit door een maatje heb laten doen.
Dat scheelt inderdaad wel. Ik heb er volgens mij € 1.500-1.700 voor betaald bij Lexus zelf. Da's inclusief btw.

Ik ben wat huiverig voor alternatieven qua onderhoud en accessoires, omdat ik de auto zakelijk rijd. Misschien is dat onterecht, maar oké. 😄