Namss' Red CT200h

Namssam

Hoort erbij
15 jan 2024
59
67
18
Ola, Bonjour, Hallo,

Op deze pagina ga ik een beetje bijhouden wat er met de CT gebeurd.... aanschaf 05MAR2024, RDW op 13MAR2024, kenteken ontvangen 19MAR2024

Ben absoluut niet veel van plan, enkel wat aanpassingen (persoonlijke smaak) en/of wat OEM+ updates.

Was een tijdje op zoek naar een CT200h ter vervanging van mijn Corolla uit 1999 en uiteindelijk dit rood exemplaar gevonden in Duitsland, juist over de grens bij Winterswijk.
Ook in NL langdurig rondgekeken maar de combinatie van specs/opties, bekleding en een max km stand die ik voor ogen had, (en prijs uiteraard) deed me in Duitsland belanden.
Aangezien ik geen ervaring had met importeren van auto's was dit een 'ontmaagding'
Maar, het viel allemaal erg mee, wat informeren, wat geduld en wat afspraken verder staat ie nu met NL kenteken in mijn garage.
Kosten vielen ook mee, voor minder dan €900 boven op de koopsom was ik klaar.

Plannen:
[ X ] Achterwisser verwijderen
[ . ] USB aansluiting verleggen of een extra toevoegen *
[ . ] Spatlappen monteren *
[ X ] Type plaatjes achterklep verwijderen
[ X ] Ramen achter de B-Stijl laten tinten
[ . ] Elec garage deur remote intergreren dmv een knop links-onder het stuur *
[ X ] Duitse "4" Milieu sticker verwijderen.

* Hersenspinsels, nog niet concreet.

CT200h JUL2024.jpg

.
Z861DS rear_Small.jpg

.
Z861DS int_Small.jpg

.
 
Laatst bewerkt:
Lekker ! Trouwens.. electrische garage deur opener is ook een OEM optie geweest he ? ;-)
 
Een van de mooiste combinaties! Mijn vrouw heeft dezelfde kleuren alleen interieur in beige stof/alcantara auto nieuw gekocht in 2014. Ze geniet er nog elke dag van.

Veel plezier met deze prachtige wagen!

Zelf zou ik de typeplaatjes niet verwijderen om deze origineel te houden. Wat wil je ermee bereiken?

Ik vind overigens niet getinte ruiten veel mooier staan. Geeft de auto meer flow en openheid met fijn lichtinval. Die donker getinte ruiten achter breekt de auto visueel door midden wat ikzelf niet mooi vindt.

Een optie is om de B-stijlen te laten lakken in glans zwart. Die zijn nu helaas mat gelakt wat wat mij betreft een foute keuze van Lexus was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Namssam
Type plaatjes achter en ook die taaie Duitse "4" milieu sticker van de voorruit gekregen.
Die laatste was wel een taaie klant, maar hij is er helemaal af (geen krasjes, want alles met het nageltje, stickerverwijderaar EN veel, heel veel geduld)
 
Je kan ook die oranje plastic schrap mesjes gebruiken met lijm verwijderen, die maken geen schade maar halen wel eenvoudiger de lijm weg.
 
Geschikte telefoonhouder gevonden.

CT Clip.jpg
CT Clip 2.jpg


Uit een Chinese webwinkel een kunststof clip laten komen, die precies over het alarmlicht knopje past.
Ook de ventilatieroosters kunnen gewoon gebruikt blijven.
Het dingetje hangt erg stevig, en slechts een minimaal gedeelte van de telefoon zit voor het infotainment scherm van de CT.

Kleine upgrade maar wel eentje die me plezier bezorgd.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
Recent een 75.000km beurt / visite laten uitvoeren, plus een Battery Health Check bij Lexus Eindhoven.
Als motorolie 0W laten gebruiken zoals Lexus voorschrijft.

Alles naar wens gegaan, en moet zeggen dat de vestiging in Eindhoven me heel correct en netjes voorkomt.
Ze laten een prima indruk achter, mijns inziens.

Verbruik ligt na ongeveer 9k kilometer op ongeveer 1:18

Tankbeurten.jpg
 
Dan ben je een stevige rijder? Mijn vrouw zit op 1:23 gemiddeld met haar CT uit 2014 (100k) maar die rijdt rustig.
 
Type plaatjes achter en ook die taaie Duitse "4" milieu sticker van de voorruit gekregen.
Die laatste was wel een taaie klant, maar hij is er helemaal af (geen krasjes, want alles met het nageltje, stickerverwijderaar EN veel, heel veel geduld)
In de ochtendkrant kwam ik vanmorgen deze tip tegen:

Oude tolvignetten en stickers verwijderen

De tolvignetten en stickers van de vorige vakantie zijn overbodig en kunnen er dus af. ,,Dit gaat heel gemakkelijk met terpentine of lampenolie. WD40 werkt ook. Dep met een watje op de stickerresten en laat ze even weken. Daarna kun je ze met een droge doek eraf wrijven.’’

Heb zelf echter geen idee hoe goed het werkt.
 
110km gem.jpg


Bij 110km/h - 120km/h voor langere tijd op de snelweg geeft de boordcomputer rond de 1 : 18 aan.
Geloof dat dat toch wel redelijk standaard is voor een CT uit 2018, als ik zo rond vraag.

De vrouw van @Bobusa komt beter uit de verf :-)

Als ik in de ECO stand rijd, én ik laat de wijzer niet in het "Power" gedeelte komen, kan ik een betere score halen.
Maar dan accelereer ik van 0 tot 60km/h in minuten ipv secondes, dat is geen doen vind ik.
 
Grappige is dat toen ik de CT destijds kocht, las ik overal op het www hele instructies van puls and glide, uitrollen op het streepje tussen eco en charge, zus remmen, zo remmen. Ik reed met dat ding zoals ik met iedere auto reed.. En ik haalde dezelfde en soms zelfs nog betere verbruikscijfers. Op een avond naar Frankrijk gereden en ik haalde 1:23 en dat ding jakkerde daar de heuvels op en af op de peage.

Ik denk dus dat hoe jouw vrouw rijdt Bob, inderdaad het geheim is.

Nu met de IS had ik laatst weer een verbruik aan de pomp van 1:19, nog steeds doe ik niets bijzonders.