navi

Putnik

Hoort erbij
21 feb 2018
34
19
8
Aan iedereen de vraag, hoe kan ik een route uitzetten op de ingebouwde navi van mijn nx? routae van a naar b is het punt niet. mijn vraag betreft hoe voeg ik tussenstops.Wat ik gevonden heb is dat er tussenstops eerst ingvoerd dienen te worden. Gezien het een 2018 moddel betreft is er geen module welke contact maakt met lexus link app. Of, moet ik dan in volgordes werken, eerst tussenstop 1, vervolgens 2 en dan eindbestemmeing?
MIjn dank zal groot zijn

Ik heb deze functie nooit gebruikt maar als ik mijn eigen navi goed begrijp werkt het zo:

Je wilt van a naar b naar c naar d etc.
Stel bestemming b in, stel daarna bestemming c in, -de navi vraagt nu of je de bestemming wilt vervangen of toevoegen- kies toevoegen. Stel nu bestemming d in en kies hier ook weer voor toevoegen. Etc.

Zou moeten werken.

Heb daar een poos geleden zelf ook mee zitten puzzelen.
Als ik het goed onthouden heb, kun je achteraf nog de volgorde van de bestemmingen wijzigen.
Heb ik niet geprobeerd, het leek mij handiger om direct de juiste volgorde er in te zetten.

Onderstaande bladzijde van de handleiding heb ik gebruikt.
Hoewel niet van een NX, wel van een Lexus uit hetzelfde jaartal:

1721362807563.png

• Leuk
Waarderingen: levensnevel en Johno
Wat dat betreft zijn de ingebouwde navs erg beperkt. Een leuke route uitzetten en die dan bij bijvoorbeeld rijden gaat niet. Afgezien van een paar extra tussenstops. Je zou meer mogelijkheden willen hebben daarin.

Ook al is mijn reactie erg laat, dank ik allemaal voor. Ondertussen van dealer hetzelfde uitleg gekregen. Voor mij werkt het goed genoeg. Meer beperkingen in de navi ontdekte ik in de zgn tekst naar spraak werking. Daardoor is taal switch, bij passeren van de grens verdwenen. Erg jammer.
Nu krijg ik de navi spreken in het Nederlands op de Balkan. Ook een tal van waarschuwingen bij instellen van route, is erg opgestapeld en daardoor onbegrijpelijk. Lexus zegt dat ze niets aan kunnen doen!! Heb er mijn bedenkingen erover. In mijn ogen zou beter optie zijn om navi talen to te voegen naar wens van de klant evt tegen de betaling.
Een andere voorstel van dealer was gebruik van Google maps. Aantrekkelijk, maar niet echt praktisch ivm overschrijden grens EU, en de bijbehorende erg hoge kosten telefoon daarbuiten.
Mijn idee TomTom abbo €14 p/j en gaan. dan wel met Apple carplay.

• Leuk
Waarderingen: robtp09
Ik heb eens een tijdje een Peugeot 407 SW gehad, daar riep de navigatie dame bij aankomst altijd; "U bent aangekomen" o_O:ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: Paniekje
Ook al is mijn reactie erg laat, dank ik allemaal voor. Ondertussen van dealer hetzelfde uitleg gekregen. Voor mij werkt het goed genoeg. Meer beperkingen in de navi ontdekte ik in de zgn tekst naar spraak werking. Daardoor is taal switch, bij passeren van de grens verdwenen. Erg jammer.
Nu krijg ik de navi spreken in het Nederlands op de Balkan. Ook een tal van waarschuwingen bij instellen van route, is erg opgestapeld en daardoor onbegrijpelijk. Lexus zegt dat ze niets aan kunnen doen!! Heb er mijn bedenkingen erover. In mijn ogen zou beter optie zijn om navi talen to te voegen naar wens van de klant evt tegen de betaling.
Een andere voorstel van dealer was gebruik van Google maps. Aantrekkelijk, maar niet echt praktisch ivm overschrijden grens EU, en de bijbehorende erg hoge kosten telefoon daarbuiten.
Mijn idee TomTom abbo €14 p/j en gaan. dan wel met Apple carplay.
Heb je de app Maps.me al eens geprobeerd?
Deze werkt off-line.

Dus vooraf zorgen dat de kaarten up-to-date zijn en dan afwachten of de taal zich aanpast.