Navigatie/DVD

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik heb van de week mijn IS220D gekregen en ben daarom nieuw op dit forum. Ik zit met 2 dingen waar ik niets over terug kan vinden in de gebruiksaanwijzing. Misschien dat iemand me dit kan vertellen.

vraag 1: Kan het zijn dat de DVD speler alleen maar PAL dvd's kan afspelen wanneer er een NTSC in zit dan gaat hij haperen.

Vraag 2: In mijn vorige auto kreeg ik bij het opgeven van een alternatieve route duidelijk te zien hoeveel extra minuten en km deze was en hoe de nieuwe route gaat lopen. Ik krijg nu alleen de melding alternatieve route ja-nee. Niet zo handig als je 20 minuten moet omrijden voor een file van 2 km.

Bedankt voor jullie reactie
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Arie zei:
Ik heb van de week mijn IS220D gekregen en ben daarom nieuw op dit forum. Ik zit met 2 dingen waar ik niets over terug kan vinden in de gebruiksaanwijzing. Misschien dat iemand me dit kan vertellen.

vraag 1: Kan het zijn dat de DVD speler alleen maar PAL dvd's kan afspelen wanneer er een NTSC in zit dan gaat hij haperen.

Vraag 2: In mijn vorige auto kreeg ik bij het opgeven van een alternatieve route duidelijk te zien hoeveel extra minuten en km deze was en hoe de nieuwe route gaat lopen. Ik krijg nu alleen de melding alternatieve route ja-nee. Niet zo handig als je 20 minuten moet omrijden voor een file van 2 km.

Bedankt voor jullie reactie

1. Ik weet moet dit even vragen aan de dealer, want ik zit namelijk met hetzelfde probleem dat een aantal DVDs willen niet afspelen op het systeem.

2. Helaas is dat niet mogelijk. Ik zou de optie welke jij noemt ook erg handig vinden. Je kan het altijd accepteren en dan het routevoorbeeld opvragen. Daarmee zie je vanzelf wel hoeveel deze om is. Een ding is zeker, accepteerd geen reroutings rond amsterdam, deze zijn vaak erger dan afwachten op de snelweg.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Hube zei:
Arie zei:
Ik heb van de week mijn IS220D gekregen en ben daarom nieuw op dit forum. Ik zit met 2 dingen waar ik niets over terug kan vinden in de gebruiksaanwijzing. Misschien dat iemand me dit kan vertellen.

vraag 1: Kan het zijn dat de DVD speler alleen maar PAL dvd's kan afspelen wanneer er een NTSC in zit dan gaat hij haperen.

Vraag 2: In mijn vorige auto kreeg ik bij het opgeven van een alternatieve route duidelijk te zien hoeveel extra minuten en km deze was en hoe de nieuwe route gaat lopen. Ik krijg nu alleen de melding alternatieve route ja-nee. Niet zo handig als je 20 minuten moet omrijden voor een file van 2 km.

Bedankt voor jullie reactie

1. Ik weet moet dit even vragen aan de dealer, want ik zit namelijk met hetzelfde probleem dat een aantal DVDs willen niet afspelen op het systeem.

2. Helaas is dat niet mogelijk. Ik zou de optie welke jij noemt ook erg handig vinden. Je kan het altijd accepteren en dan het routevoorbeeld opvragen. Daarmee zie je vanzelf wel hoeveel deze om is. Een ding is zeker, accepteerd geen reroutings rond amsterdam, deze zijn vaak erger dan afwachten op de snelweg.

Geen enkele NTSC dvd doet het. Dus dat zal wel het probleem zijn. Dat heb je tegenwoordig als je ze download :oops:

Ik moet zeggen dat mijn vorige auto (Renault Laguna) een nog beter Navi systeem heeft. Tijdens een proefrit kan je nooit kijken wat nu beter is daarvoor heb je meer tijd nodig en ik mis nu ook wel dingetjes die ik vroeger direct onder mijn I Drive knop had zitten.

Bedankt voor de tip om de saftey eraf te halen. Ik brand namelijk DVD's met daarop mp3 tjes (incl menu) en die kan ik dus wel afspelen maar kan niet in de folder structuur en aangezien er ongeveer 30 cd opstaan is dat wel handig. Heb vandaag geprobeerd de overide functie in te schalen door te drukken op Menu/volume en dan linksboven, linksonder,linksboven, linksonder te drukken en dan overide ingedrukt te houden tot hij piept maar ik denk niet dat dit meer werkt op de 2009 versie.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De override functie werkt alleen op de 2006 voor zover ik weet.

Dan wordt het inderdaad zoeker naar PAL dvd's. Ik heb namelijk de nodige muziek video DVD's, welke geen van alle werken.

Betreffende het nav systeem, tja, ik weet niet welke software in de laguna gebruikt wordt dus kan ik de vergelijking ook niet maken. Wel is deze HMI in Lexus stukken beter dan de vorige versie (in mijn vorige IS200). Maar goed, alles is wennen.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Die hebben ze er bij de dealer ingebouwd, schakel je deze om dan kan je tijdens het rijden je navigatie bedienen, dvd kijken maar het allerbelangrijkste (daarom wou ik die erin hebben)je telefoon bedienen op het beeldscherm.

dit heet de navigatie override.....
 

Wannes

Hoort erbij
27 dec 2010
25
0
0
Hallo
Hoe sluit je deze knop onder het dashbord aan en op welke draden is deze bevestigd. Voor mij zou deze alleen dienen omdat ik veel muziekdvd's draai.