newbee....even voorstellen

quadcamsix

Nieuw hier
10 dec 2012
5
0
0
Nou ja.... niet precies helemaal nieuw, maar wel nieuw op dit forum, even voorstellen dus...
Ik ben John uit Rotterdam, 46 jaar oud en sinds oktober 2010 in het bezit van een IS300SC uit 2001.
Eigenlijk ben ik mijn hele leven al "toyotafiel"en dat is gekomen omdat ik in mijn jongere jaren te veel het nadeel van de zgn. "premiummerken" heb ondervonden. Deze IS is mijn "daily" voor de hobby heb ik nog 4 toyota's.... een Celica RA61 uit 1983, een MR2 uit 1985, met een 1.6 ltr supercharger, een MR2 uit 1991, met een 3,4ltr supercharged V6 (momenteel "uit de vaart" voor een behoorlijke "update") en een 1989 MR2 voor de verkoop....de Mr2's rij ik in clubverband (toyota mr2 club nederland en toyota automobielclub nederland.)
Ik heb weinig aan mijn IS "verbouwd"ik heb verleden jaar de velgen laten poedrcoaten, die waren in behoorlijk slechte staat, ik heb er ook blauwe LED dashboardverlichting in gemaakt, oh ja ook een parrotje er in gedaan. Ik heb nog een set TRD verlagingsveren liggen maar die zitten nog in de doos wegens tijdgebrek. Ook heb ik een interface om een achteruitrijcamera op de navi aan te sluiten, moet nog even puzzelen hoe e.e.a. te realiseren....wellicht dat ik op het forum nog tips en tricks vind hiervoor, of wellicht nog andere "inspiratie" voor lexi.....

J:Dhn / Quadc@msix
 
Hoi John,

Welkom op het forum :) Klasse al die MR-en, de celica en de Lexus. Ik denk dat je je lol op kan in het forum!
 
Hallo John,
Welkom op het forum en veel plezier met de IS300SC, ja je hebt nog wel keuze om in te sturen, ik moet het dagelijks met mijn Caddy doen, maar in de vrije tijd is het de Lexus, maar wat een verschil, en een genot, maar veel plezier hier.
 
Mooi wagenpark !
De IS300 is idd een superwagen, 'k heb er ook ??ntje gehad ;)

Heb jij destijds naar GB geweest om de V6 swap te laten doen op de SW20 ?
 
Hey welkom en een mooie verzameling autos heb je daar.

Volgens mij heb ik de Mr2 3.4 supercharged weleens in het echt bewonderd. Dat moet die witte zijn met een bolle motorkap en een rode supercharger is het niet? Erg indrukwekkend!!

Maar wat is een IS300 SC is dat ook een supercharged?
 
hehehe bedankt voor het warme welkom..... sja de witte 3.4 V6 SC heb ik er zelf in gelepeld en ik ben (naar ik weet) nog steeds de enigste in europa met deze setup in een MR2. Momenteel staat hij er weer naast, na een 5 jaars "roadtest"... er gaat een verbeterde versie in, want alhoewel ik 5 jaar nagenoeg probleemloos met deze motor heb gereden waren er toch behoorlijk wat dingen voor verbetering vatbaar,met name het vermogen en max. toerental, maar daarover meer in een later topic hier (en op www.mr2.nl) , ook zal tegelijkertijd de carrosserie een "update" ondergaan in de vorm van een EVO-F widebody.....

Mijn IS heeft geen supercharger(SC=sportcross) ik weet niet of er ?berhaupt iets dergelijks is voor deze motor, wel weet ik dat men er wel eens een 3.0 twinturbo uit een supra in hangt, maar ik weet niet of mijn automaat dat wel zo lekker vindt.... een supercharger of compressor er op zou wel heel apart zijn, maar voorlopig heb ik even genoeg "projecten" om mezelf mee bezig te houden, en laat ik mijn IS vooralsnog motorisch origineel , wel heb ik nog een setje TRD verlagingsveren liggen, en ook nog een interface om een backupcamera via het navigatiescherm te laten werken (heeft iemand hier dat al eens gedaan??).... maar ja..... tijd h??

foto's van het wagenpark volgen nog

J:Dhn / Quadc@msix
 
Hoi John en welkom,
volgens mij krijg jij je tijd wel om met je projecten. Ik overweeg toevallig ook om een turbokitje aan te schaffen voor mijn IS 300 sportcross en heb ook mijn twijfels of automaat en diff het uithouden. PKs kun je nooit genoeg hebben, maar ik heb geen zin om leeg te lopen omdat succesievelijk alles in de aandrijflijn in de poeier loopt. Een ander punt is dat de charme van het 6 cylinderlijnblok zijn souplesse is en het zou zonde zijn om die karakteristiek om zeep te hellpen. Ik ben zelf iemand die normaliter begint met remmen , onderstel en betrouwbaarheid als ik een klantenauto moet prepareren. Wat onderstel en remmen betreft kan de IS 300 wel wat hebben. Ik zou graag van andere leden horen hoe zij er over denken of misschien heeft iemand al een dergelijke conversie uitgevoerd.
Ik moet eens wat hulp inschakelen om fotos van mijn projekten te maken en deze op het forum te zetten. Mijn Triumph TR3 uit 1956 wordt opgefrist om weer het circuit op te gaan en ik heb nog een TR4, originele California black plate car van 1e eigenaar uit 1962 met 92000 mijl op de teller. De IS 200 van mijn dochter staat in de verkoop en ik overweeg aanschaf van een 2e IS 300 Sportcross. Voor mij is het een toekomstige klassieker.
Voor het bedrijf rijd ik een gechipte transit turbodiesel; superbetrouwbaar en best snel, maar ik overweeg deze te vervangen door een blikvanger die wat meer bij mijn historische garage past; ben in onderhandeling over een 1955 chevy belair handyman (stationcar) en een 1958 Studebaker Scottsman (stationcar). Maar zoals je zegt: tijd he..
En daar komt nog bij: geld he, want je moet bij grote projekten toch veel voorfinancieren. groeten, RedBaron
 
Zo, dat is een indrukwekkende intro! We willen natuurlijik graag fotos zien...
Welkom hier en veel plezier met je Lexus!
:hi: