Newbee zegt aangenaam....

Ome Joop

Nieuw hier
4 jul 2015
4
0
0
Hallo allemaal,
Zoals ik zie is het hier een goede gewoonte om je als nieuw lid even kort voor te stellen.
Wel, dat doe ik hiermee dan ook maar even. Mijn naam is Joop, ik ben 66 maar in mijn directe omgeving (van Breda) word ik eerlijk gezegd vaker gewoon opa genoemd. Ik heb dan ook 2 kleinzoons van 5 en 6 jaar, elk eentje van mijn beide dochters. Sinds 2 weken heb ik mijn blauwe RX 400h ingeruild voor een zwarte RX 450h president. Een paar jaar eerder had ik al eens een RX 300 president en ik was weg van de rust in de auto en de heerlijke zit achter het stuur. Na erg lang zoeken vond ik in Limburg dan toch nog een echt goed behandelde en onderhouden 450hP van een paar jaar oud, van 1[SUP]e[/SUP] eigenaar, welke amper van nieuw te onderscheiden was. Hoewel ik mijn 400h geweldig fijn vond rijden lokte het mooie nieuwe dashboard en de nog fijnere zit achter het stuur me om toch nog maar deze stap te nemen. Eigenlijk was ik op zoek naar een mooie CT maar ik kon daar slechts met heel veel moeite uit komen. Ik heb bij een auto ongeluk mijn ribben door m?n longen gekregen, waardoor de hoge instap en de geweldige stoelen van de RX voor mij toch een stuk aangenamer was. Vandaag gezocht naar de vraag of een update voor het navigatie systeem de moeite waard zou kunnen zijn. Ik wil geen ? 180 en 3 garage uren uitgeven als ik op het scherm z.g. door een weiland ploeg, terwijl ik op een reeds 5 jaar bestaande autobahn rijd. Door mijn matige ervaringen met de updates laat ik morgen maar weer een TomTom 6100 op een beugeltje plaatsen aan de korte post net voor het linker voorportier. Heeft iemand ervaring met de versie 2015 ? 2016 voor het 2010 model?
Ik las dat ik helaas net te laat ben voor de 2015 meeting maar ik ga wel even de foto?s ervan bekijken.
Mvg, Ome Joop.
 
Welkom op het lexusforum Ome Joop (geef mij maar een neut) sorry maar die associatie komt direct naar boven bij mij 😀
Als het lukt ben ik ook wel benieuwd naar de foto's van de RX 450h president 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Ome Joop
Welkom Joop, hier een eigenaar van een RX-400h en ook Opa (van drie) ik heb vorig jaar wel mijn nav, laten updaten en ik heb er nog geen dag spijt van gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ome Joop
Welkom ome Joop ,

een logische keuze de RX een upgrade van je vorige RX en hoge instap
veel plezier met de nieuwe aanwinst en helaas kan ik niet helpen met de navigatie
 
  • Leuk
Waarderingen: Ome Joop
Dag Ome Joop,
IEDERE navigatie loopt altijd achter de feiten aan, ook een TomTom. Ik zou gewoon voor een update gaan. (huidige versie E1B 2015-2016 zover ik weet) Installeren is twee minuten, oude disk er uit, nieuwe er in. Jammer om zo'n auto te verpesten met een TomTom als er al een prima systeem in zit. Ik heb bovenstaande versie en de enige plek waar hij fout gaat is hier bij de Efteling waar ze aan de weg aan het werken zijn. Gelukkig ken ik die wegen uit m'n hoofd :blush:
 
Welkom Joop en proficiat met de RX :thumbsup:

Eigenlijk was ik op zoek naar een mooie CT maar ik kon daar slechts met heel veel moeite uit komen.
Er zijn ook mensen die daar met moeite instappen heb ik gelezen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80
"Er zijn ook mensen die daar met moeite instappen heb ik gelezen :p"

Super :thumbsup::)
 
Ik rij ook in een RX450h (2015) en ik neem aan dat ik een van de recentste versies van de software heb... Op zich werkt het systeem correct en vrij snel. Tot nog toe maar 1 weg 'gevonden' welke niet door het systeem gekend was, nl. Stuk snelweg tussen Belgische grens en Keulen welke net geopend is (maar moet erbij zeggen dat ik de wagen nog maar een paar maanden en dus nog 'maar' 20.000km heb op staan)

Gr. Piet
 
Gefeliciteerd Joop! Pracht van een auto. De keuze ivm de instap begrijp ik, de CT heeft inderdaad een lage instap. Overigens, in tegenstelling tot wat anderen beweren hier op het Forum; ik en vele anderen stappen dagelijks met veel plezier in -en uit de CT! 😎
 
Rob66, Wat een understatement, je hebt het over de meest verkochte Lexus ooit .... Maar om te zeggen "in tegenstelling tot wat anderen beweren hier op het Forum" gaat mij iets te ver en zou enige nuance en perspectie, op zijn plaats zijn.
 
No Title

Dank voor jullie leuke reakties allemaal. Ben blij te lezen dat de huidige navigatie beter blijkt te zijn dan die van mijn 1e RX. Ik ga morgen dan toch maar even naar de garage in Breda. Ze vertelden me dat er geen nieuwe echte versie bestond maar wel een kaart-update, maar het zou niet kunnen met een nieuwe DVD zoals ik eerder al eens had maar het moest met een ander systeem dat ze daar moesten doen en dat zou me dan 3 uur tijd kosten. Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.. Ik mis wel de handige boodschappentasbakken in de kofferruimte zoals de 400h die had. De grote TomTom en de Iphone6 houder zijn gisteren al wel ingebouwd met brodit beugels en matrialen, specifiek voor de 450h. De plaatsing is prima zo (zie foto's) ook al vind ik ze net als Higgie erg ontsierend. @Piet: Ik denk dat jouw hele software beter en nieuwer is dan de mijne Piet... maar die van jou is dan ook hagelnieuw. @Rob66: ja ik kreeg laatst bij van Dorst een splinternieuwe CT mee en ik vond het een geweldig mooi concept... schitterende auto maar ik kan me idd beter bij de RX houden. Ik denk niet dat ik ooit nog over stap op iets anders. Ik heb alle vergelijkbare auto's geprobeerd incl. de Range Rover HSE Sport maar ik wil de mijne er niet voor ruilen. Ik ben eigenlijk best een behoorlijke Lexus-freak geworden en voel me best goed hier onder gelijkgestemden :-)
 

Bijlagen

  • photo3871.jpg
    photo3871.jpg
    168,9 KB · Weergaven: 47
  • photo3872.jpg
    photo3872.jpg
    168,1 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Heel mooi Ome Joop , de interieur kleur combo is prachtig , een echte luxe RX

mooie kleur om te poetsen :rulez: