Nieuw bij de club..

Martijn89

Nieuw hier
7 mei 2021
12
7
3
Hi forumleden,

Sinds een paar maanden ben ik de troste eigenaar van mijn eerste Lexus, een IS200 uit '99. Ik heb hem overgekocht van een echte liefhebber, die er zeventien jaar erg zuinig op is geweest. Mijn plotselinge interesse ontstond november vorig jaar, toen ik ben gaan onderzoeken wat de kenmerken/kwaliteiten van deze auto zijn. Na twee weken reviews lezen wist ik dat ik er een moest hebben.

Ik merk dat ik het leuk vind om kleine klusjes en aanpassingen te doen. Echt aan auto's klussen heb ik nooit echt gedaan, en is ook niet heel erg aan mij besteed, maar het is leuk om je eigen auto beter te leren kennen. Zaken die ik onlangs zelf heb gedaan zijn het polijsten van de koplampen en aftermarket 2-din radio erin gezet. Zaken die ik komende tijd wil doen zijn: subwoofer toevoegen, xenon toevoegen en velgen polijsten (of op andere wijze herstellen). Ik kwam al regelmatig op dit forum voor het opzoeken van tips & tricks, en wellicht stel ik jullie binnenkort wel wat specifieke vragen met betrekking tot de klusjes zojuist genoemd. :)

Groeten, Martijn
 

Bijlagen

  • IMG_7841.jpg
    IMG_7841.jpg
    778,1 KB · Weergaven: 36
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Gaaf, mooie IS200! Heel veel plezier er mee gewenst!
Als je kiest om je velgen op te (laten) knappen, dan net als op andere plaatsen op dit forum genoemd is:
Kies dan niet voor spuiten maar poedercoaten. Véél sterker dan spuiten.
 

Edward

Nieuw hier
7 mei 2021
7
3
3
Beste Martijn89,
voor mijn RX 300 kocht ik bij GTA Car Kits een bluetooth module. Wordt achter het dashboard ingewerkt, gekoppeld aan de radio/CD en maakt dat je een bluetooth verbinding kan opzetten. De CD heeft dan twee kanalen, een voor CD en de tweede is de bluetooth. Makkelijk voor je GSM en muziek. Misschien bestaat die module ook voor de IS200.
 

Martijn89

Nieuw hier
7 mei 2021
12
7
3
Bedankt heren, voor het welkom heten!

@BlackSwamp30 Ja, ik had gelezen over de snel verwerende lexusvelgen en de remstof die het aantast. Poedercoaten wordt het waarschijnlijk ;)

@Edward Bedankt voor de tip, echter heb ik nu een mooi schermpje met alles opties (bluetooth, DAB+ en apple carplay). Ik moest daarvoor aan het dashboard wel wat knutselen aan het plastic gedeelte eronder (waar de traction control knop zit) omdat het schermpje te hoog was, maar het zit er nu mooi uit. Alleen beetje bang voor inbraak nu haha.

Distributieriem is overigens ook net splinternieuw dus daar heb ik voorlopig geen omkijken meer naar. Uiteraard niet zelf gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: zjelko