Nieuw hier

Tjhoen

Nieuw hier
19 jun 2023
6
16
3
Hi, nieuw op het forum.
Reden om mij aan te melden is de overgang van Lexus-rijder naar Lexus-adept. Morgen lever ik mijn SC430 in bij Lexus Eindhoven in ruil voor een IS 300h. Totaal onvergelijkbaar maar wèl beiden kwaliteit. En in de top van hun automobile-league met een exclusiviteitsbonus. Zal het forum regelmatig bezoeken, groet Tjhoen

P.S. Mijn 99-SN-RP die bij Louwman komt is m.i. de beste SC van het land en komt op de markt; in het kort: origineel Ned auto, sinds 10j 2e eigenaar, alle onderhoud bij Lexus dealer, schadevrij en meest belangrijk: zorgvuldig bereden en altijd binnen gestaan bij 1e eig en mij. Als je in de markt bent voor goede SC430 is deze zeker het overwegen waard. Heb vanzelfsprekend geen banden met Louwman maar hoop op goede volgende eigenaar die deze wagen kan waarderen en onderhouden!

8F9119C9-36CD-474A-98C8-5AE51C662B88.jpeg
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
251
147
43
Mooie auto Tjhoen! En topkwaliteit dus dat komt helemaal goed.
De Is300h is idd een heel andere auto en je zult merken dat het kwaliteitsgevoel hoger ligt vanwege het nieuwere platform. Heb er 6 jaar in gereden vanaf nieuw en elke dag van genoten. Top auto.
Welkom hier en veel succes met de verkoop en met de IS300h gaat het zeker lukken! Welk type en kleur? Foto's delen zou leuk zijn.
 

Tjhoen

Nieuw hier
19 jun 2023
6
16
3
Ben héél benieuw, gekocht bij officiële dealer op specs, m.n. 1e eig, dealer-onderhouden, facelift, weinig km & garantie. Verder wilde ik leer & schuifdak (povere compensatie vertrek SC…). Deze specs toevallig in sonic white. Oude handelaars-adagium was/is: “met een witte blijf je zitte“, dus aanvankelijk wat sceptisch maar kleur “grows on me”!
 

Bijlagen

  • 83A8B481-8F62-4A91-939E-BD3DEFA0ABC4.jpeg
    83A8B481-8F62-4A91-939E-BD3DEFA0ABC4.jpeg
    166 KB · Weergaven: 102
  • Leuk
Waarderingen: AKA_Q

Bobusa

Actief
12 okt 2008
251
147
43
Onzin vwb de kleur wit. Is heel persoonlijk. Vindt de IS300h juist prachtig in sonic white! En dan met name de before facelift originele F-Sport. Geen F-Sport maar je hebt een mooi exemplaar zo te zien! Veel plezier ermee (y)
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Welkom Tjhoen, hele mooie witte IS300h hoor. Veel plezier ermee.
Zelf een 25th uit de periode 2014-2016 ,dus die van jou moet wel van een 2019/2021 zijn. Nieuw gewoon,
mooie daaraan is dat je nog lang van die 10 jaar garantie kan genieten.
Dat van die witte hoorde ik al in de jaren 80 toen m'n oom (vertegenwoordiger) een witte citroen BX op gas had. Wit is mooi nowadays.

Die SC430 mag er ook wezen. Je ziet ze van E9000 tot E30.000,- te koop staan.
Hoor van jou graag waar je op moet letten bij een goedkoper exemplaar. Roest, luchtvering of ??? Ik zoek er 1 voor erbij.

mvg,
willemSeles
 

Tjhoen

Nieuw hier
19 jun 2023
6
16
3
Dank Willem. Uit de research die ik destijds heb gedaan werd mij duidelijk dat de facelift versie een betere, meer op de Europese markt georiënteerde wegligging had en natuurlijk de 6-bak. Ik heb wel de distributie op advies van Lexus preventief, zonder motorwaarschuwingslampje, laten vervangen. Bij de research bleek de V8 bulletin-proof tot extreem hoge kilometrages. Dus motorisch geen grote malheur te verwachten zeker als er goed onderhoud is gepleegd. Er zijn wel 2 (front-) airbag recalls geweest waarbij de 2e bij mij meerdere jaren aan afspraak maken heeft geduurd voordat uiteindelijk dit voorjaar pas de 2e vervanging plaatsvond, dus ik zou er zeker op letten of dat heeft plaatsgevonden. Overigens is het een 2006 model en de vervanging van de airbag (enkele dgn werkplaats) was volledig voor rekening van Lexus: klasse.
ik heb in de 10 jaar geen problemen gehad; het dak-mechanisme heeft vlekkeloos gefunctioneerd evenals de rest van de auto. Hij stond in de garage met de min-pool van de accu ontkoppeld en startte altijd in 1x, indrukwekkend! Kortom mijn ervaringen met een facelift model zijn die van betrouwbaarheid en zeer goede/lange aftersale service, mijn enig advies is: probeer een goed onderhouden exemplaar te vinden.
Groet
 
  • Leuk
Waarderingen: Hendrik en Bobusa

AKA_Q

Hoort erbij
17 nov 2022
31
20
8
Ben héél benieuw, gekocht bij officiële dealer op specs, m.n. 1e eig, dealer-onderhouden, facelift, weinig km & garantie. Verder wilde ik leer & schuifdak (povere compensatie vertrek SC…). Deze specs toevallig in sonic white. Oude handelaars-adagium was/is: “met een witte blijf je zitte“, dus aanvankelijk wat sceptisch maar kleur “grows on me”!

Wow de SC430 ziet er nog steeds mooi uit.
wat betreft witte kleur (sonic white) vind ik stiekem toch wel mooier dan wat grijs wat ik nu heb :giggle:
 

Hendrik

Nieuw hier
15 dec 2023
2
0
1
Hoi
Dank Willem. Uit de research die ik destijds heb gedaan werd mij duidelijk dat de facelift versie een betere, meer op de Europese markt georiënteerde wegligging had en natuurlijk de 6-bak. Ik heb wel de distributie op advies van Lexus preventief, zonder motorwaarschuwingslampje, laten vervangen. Bij de research bleek de V8 bulletin-proof tot extreem hoge kilometrages. Dus motorisch geen grote malheur te verwachten zeker als er goed onderhoud is gepleegd. Er zijn wel 2 (front-) airbag recalls geweest waarbij de 2e bij mij meerdere jaren aan afspraak maken heeft geduurd voordat uiteindelijk dit voorjaar pas de 2e vervanging plaatsvond, dus ik zou er zeker op letten of dat heeft plaatsgevonden. Overigens is het een 2006 model en de vervanging van de airbag (enkele dgn werkplaats) was volledig voor rekening van Lexus: klasse.
ik heb in de 10 jaar geen problemen gehad; het dak-mechanisme heeft vlekkeloos gefunctioneerd evenals de rest van de auto. Hij stond in de garage met de min-pool van de accu ontkoppeld en startte altijd in 1x, indrukwekkend! Kortom mijn ervaringen met een facelift model zijn die van betrouwbaarheid en zeer goede/lange aftersale service, mijn enig advies is: probeer een goed onderhouden exemplaar te vinden.
Groet
Hoi Tjoen rijd z,n facelift fijner als een prefacelift? Grt.
mooie auto
 

Tjhoen

Nieuw hier
19 jun 2023
6
16
3
Hi Hendrik, kreeg alert van je vraag op dit forum.
Ik kan dat onderscheid niet beoordelen, ik heb geen ervaring met een pre-facelift.
Wel bleek bij mijn research ten tijde van mijn aanschaf van de SC dat het auto-journaille vond dat er veel aan de afstelling van dempers/onderstel was veranderd en dat het effect een meer met de Europese wensen overeenkomende afstelling was.
Ik ben geen “raser“ en de SC is een GT voor langere reizen in alle comfort & rust. Als je dwars de bochten door wil zal de SC je waarschijnlijk teleurstellen maar ook dat niet uit ervaring.
De 6-bak van de facelift zal uitmaken in benzineverbruik.
Groet
Tjhoen
 
  • Leuk
Waarderingen: Hendrik

Tjhoen

Nieuw hier
19 jun 2023
6
16
3
Hi Hendrik, deel van de conversatie loopt blijkbaar via mail, zie dit niet terug op forum.
In antwoord op je laatste vraag hierbij nog wat aanvullende info mbt onderstel wijzigingen SC
 

Bijlagen

  • F8597B52-E6B1-46C8-94DA-F0472EBBEB7B.png
    F8597B52-E6B1-46C8-94DA-F0472EBBEB7B.png
    1 MB · Weergaven: 41

Hendrik

Nieuw hier
15 dec 2023
2
0
1
Hee, wat goed.

Goede uitleg, het zijn dan toch weer de puntjes op de i die ze toepassen.
Je zou zoiets het liefste in praktijk uitproberen. De facelift is wel een stuk prijziger. Het zal voor mij waarschijnlijk (hopelijk)een goede prefacelift worden.
Ik ga nog is verder zoeken op internet naar de specifieke vering, of je eventueel in de toekomst qua onderstelafstelling een prefacelift kunt upgraden naar het niveau van een facelift.

Bedankt voor de informatie.

Grt.