Beste Forumleden,
Al een tijdje ben ik het lexusforum aan het afstruinen opzoek naar informatie om een beslissing te kunnen maken tot het aanschaffen van een lexus IS.
Wat mij als eerste opviel is de fijne sfeer hier op het fourm. Zeker ten opzichte van andere fora.
Ik ben 20 jaar oud en woon in Hillegom. Kocht op mijn 18e een Camaro uit 1982 met een 5liter v8 en heb hiervan het blok laten reviseren. Dit is mijn "Hobby" auto en rijd eigenlijk alleen met mooi weer. De rest van de tijd staat hij lekker droog in m'n schuur.
Ik bezit nu ruim een jaar een golf 4 TDI ARL 4motion. (ik kan gerust zeggen dat dit de meest zeldzame versie is)
Dit is een wolf in schaapskleren. Het ARL blok heeft standaard 150 pk en deze is gechipt naar 180pk. Het golfje heeft met dit vermogen een koppel van 400nm beschikbaar vanaf 1900 toeren. Met de 4wiel aandrijving kan hij dit koppel makkelijk kwijt.
Ik ben van plan om deze golf te verkopen en er een lexus IS200 voor terug te kopen.
Mijn budget zal rond de ?6.000,- liggen.
Laatst heb ik in een IS200 sport gereden. Dit rijd werkelijk waar voortreffelijk! Met name het bochtenwerk. Daar kan de golf met geen enkele mogelijkheid aan tippen! Het enige dat ik in een IS200 mis is het vermogen. Dit zal met name komen door het koppel dat heel anders ligt. Als een IS200 rond de 200pk zou hebben zou dat ideaal zijn. (ik wil namelijk ook af en toe kunnen driften) Nou las ik dat een altezza rs200 215pk heeft. Dit lijkt mij ideaal alleen vind ik het een nadeel dat dit een 4cilinder is (geluid). Ook is het een behoorlijk minpunt dat ze rechts gestuurd zijn. Het is mij duidelijk dat de opvoermogelijkheden nihil zijn voor een IS200.
Mijn vraag is dus eigenlijk: "Wat zijn de mogelijkheden binnen mijn budget?"
Altezza RS; voordeel genoeg vermogen. Nadeel rechts gestuurd en 4cilinder.
IS200 met TTE compressor; Voordeel genoeg vermogen. Nadeel met compressor niet of nauwelijks te vinden. Compressorkit los ook niet of nauwelijks te vinden.
Motorswap; Wat raden jullie aan?
Ik hoor jullie al denken: "Waarom geen IS300?"
1 de automaatbak. (camaro heeft een automaat, vind ik toch niet zo leuk rijden) Als ik een IS neem wil ik voor de sport versie gaan vanwege de LSD. Dit icm een handbak. (omdat ik af en toe wil driften)
2 het gewicht.
Ik hoop dat jullie hiermee genoeg van mijn kant weten en als jullie meer willen weten, ben ik vanzelfsprekend bereid om de vragen te beantwoorden.
Ook hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met het maken van een beslissing
Alvast bedankt!
Mvg,
Denijs
Al een tijdje ben ik het lexusforum aan het afstruinen opzoek naar informatie om een beslissing te kunnen maken tot het aanschaffen van een lexus IS.
Wat mij als eerste opviel is de fijne sfeer hier op het fourm. Zeker ten opzichte van andere fora.
Ik ben 20 jaar oud en woon in Hillegom. Kocht op mijn 18e een Camaro uit 1982 met een 5liter v8 en heb hiervan het blok laten reviseren. Dit is mijn "Hobby" auto en rijd eigenlijk alleen met mooi weer. De rest van de tijd staat hij lekker droog in m'n schuur.
Ik bezit nu ruim een jaar een golf 4 TDI ARL 4motion. (ik kan gerust zeggen dat dit de meest zeldzame versie is)
Dit is een wolf in schaapskleren. Het ARL blok heeft standaard 150 pk en deze is gechipt naar 180pk. Het golfje heeft met dit vermogen een koppel van 400nm beschikbaar vanaf 1900 toeren. Met de 4wiel aandrijving kan hij dit koppel makkelijk kwijt.
Ik ben van plan om deze golf te verkopen en er een lexus IS200 voor terug te kopen.
Mijn budget zal rond de ?6.000,- liggen.
Laatst heb ik in een IS200 sport gereden. Dit rijd werkelijk waar voortreffelijk! Met name het bochtenwerk. Daar kan de golf met geen enkele mogelijkheid aan tippen! Het enige dat ik in een IS200 mis is het vermogen. Dit zal met name komen door het koppel dat heel anders ligt. Als een IS200 rond de 200pk zou hebben zou dat ideaal zijn. (ik wil namelijk ook af en toe kunnen driften) Nou las ik dat een altezza rs200 215pk heeft. Dit lijkt mij ideaal alleen vind ik het een nadeel dat dit een 4cilinder is (geluid). Ook is het een behoorlijk minpunt dat ze rechts gestuurd zijn. Het is mij duidelijk dat de opvoermogelijkheden nihil zijn voor een IS200.
Mijn vraag is dus eigenlijk: "Wat zijn de mogelijkheden binnen mijn budget?"
Altezza RS; voordeel genoeg vermogen. Nadeel rechts gestuurd en 4cilinder.
IS200 met TTE compressor; Voordeel genoeg vermogen. Nadeel met compressor niet of nauwelijks te vinden. Compressorkit los ook niet of nauwelijks te vinden.
Motorswap; Wat raden jullie aan?
Ik hoor jullie al denken: "Waarom geen IS300?"
1 de automaatbak. (camaro heeft een automaat, vind ik toch niet zo leuk rijden) Als ik een IS neem wil ik voor de sport versie gaan vanwege de LSD. Dit icm een handbak. (omdat ik af en toe wil driften)
2 het gewicht.
Ik hoop dat jullie hiermee genoeg van mijn kant weten en als jullie meer willen weten, ben ik vanzelfsprekend bereid om de vragen te beantwoorden.
Ook hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met het maken van een beslissing
Alvast bedankt!
Mvg,
Denijs