nieuw lexusforum lid (advies gevraagd)

denijs

Nieuw hier
28 feb 2013
3
0
0
Beste Forumleden,

Al een tijdje ben ik het lexusforum aan het afstruinen opzoek naar informatie om een beslissing te kunnen maken tot het aanschaffen van een lexus IS.
Wat mij als eerste opviel is de fijne sfeer hier op het fourm. Zeker ten opzichte van andere fora.
Ik ben 20 jaar oud en woon in Hillegom. Kocht op mijn 18e een Camaro uit 1982 met een 5liter v8 en heb hiervan het blok laten reviseren. Dit is mijn "Hobby" auto en rijd eigenlijk alleen met mooi weer. De rest van de tijd staat hij lekker droog in m'n schuur.

Ik bezit nu ruim een jaar een golf 4 TDI ARL 4motion. (ik kan gerust zeggen dat dit de meest zeldzame versie is)
Dit is een wolf in schaapskleren. Het ARL blok heeft standaard 150 pk en deze is gechipt naar 180pk. Het golfje heeft met dit vermogen een koppel van 400nm beschikbaar vanaf 1900 toeren. Met de 4wiel aandrijving kan hij dit koppel makkelijk kwijt.
Ik ben van plan om deze golf te verkopen en er een lexus IS200 voor terug te kopen.
Mijn budget zal rond de ?6.000,- liggen.

Laatst heb ik in een IS200 sport gereden. Dit rijd werkelijk waar voortreffelijk! Met name het bochtenwerk. Daar kan de golf met geen enkele mogelijkheid aan tippen! Het enige dat ik in een IS200 mis is het vermogen. Dit zal met name komen door het koppel dat heel anders ligt. Als een IS200 rond de 200pk zou hebben zou dat ideaal zijn. (ik wil namelijk ook af en toe kunnen driften) Nou las ik dat een altezza rs200 215pk heeft. Dit lijkt mij ideaal alleen vind ik het een nadeel dat dit een 4cilinder is (geluid). Ook is het een behoorlijk minpunt dat ze rechts gestuurd zijn. Het is mij duidelijk dat de opvoermogelijkheden nihil zijn voor een IS200.

Mijn vraag is dus eigenlijk: "Wat zijn de mogelijkheden binnen mijn budget?"
Altezza RS; voordeel genoeg vermogen. Nadeel rechts gestuurd en 4cilinder.
IS200 met TTE compressor; Voordeel genoeg vermogen. Nadeel met compressor niet of nauwelijks te vinden. Compressorkit los ook niet of nauwelijks te vinden.
Motorswap; Wat raden jullie aan?

Ik hoor jullie al denken: "Waarom geen IS300?"
1 de automaatbak. (camaro heeft een automaat, vind ik toch niet zo leuk rijden) Als ik een IS neem wil ik voor de sport versie gaan vanwege de LSD. Dit icm een handbak. (omdat ik af en toe wil driften)
2 het gewicht.

Ik hoop dat jullie hiermee genoeg van mijn kant weten en als jullie meer willen weten, ben ik vanzelfsprekend bereid om de vragen te beantwoorden.
Ook hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met het maken van een beslissing

Alvast bedankt!

Mvg,

Denijs
 
Welkom hier Denijs, wat betreft je helpen met een keus wat het beste is gaat niet, rij zelf met een Is 220d, heb geen ervaring met de IS 200, maar er komen nog liefhebbers zat na mij, met goede tips, veel succes met het zoeken van een geschikte auto, weet zeker dat je veel plezier zult hebben met een Lexus, verder heb je wel een interessant wagenpark.
 
Hoi Denijs, forumlid KWP heeft volgens mij een IS300 te koop staan. Iets boven het budget, maar wellicht kunnen jullie er over onderhandelen.

viewtopic.php?f=26&t=3662

De auto staat nu voor 7500 maar hij staat bieden toe.
 
welkom!

ook zijn de wagens met compressor niet voor het oprapen. er staat er nog wel een te koop op het forum met een 1jz erin maar die ligt ook buiten het budget.

die IS300 van kwp is ook zeker een mooie wagen en goed onderhouden. maarja het is een automaat.
 
duh, ik moet ook goed lezen :) Maar idd, ik zou de IS300 echter niet zomaar naast mij neer leggen. Er staat nog een heftige IS200 (koen) te koop, maar die is denk ik echt boven het budget. viewtopic.php?f=26&t=3881 Maar wel voldoende PK's ;)
 
Welkom op 't forum en succes met de uiteindelijke keus!

Mocht je al die PK's straks in bezit hebben, ik woon niet zover van je af om het te bewonderen ;)
 
Dank voor de snelle reacties!
Het zal helaas nog wel even duren voordat ik er een kan kopen. De golf staat momenteel met een kapotte koppelingcilinder.. Die zit in de bak :(
Daarna zet ik hem te koop en dan maar hopen of ik een redelijk bod krijg! Daarentegen heb ik wel
Lekker veel tijd om me in te lezen en te ori?nteren!
Ondertussen maar hard sparen! Ultime droom is natuurlijk een 1jz!
Neem aan dat zelf 'laten' swappen niet in mijn budget gaat passen helaas :(
 
Als je zelf een beetje kunt sleutelen kom je een heel eind. Tussen 2 en 3000 heb je al een IS 200 en een is 300 motor
kun je gebruikt rond de 1500 vinden of nieuw uit krat in USA 2800 dollar(aanbieding Ltune of speedfreaks).
Wil je best helpen met adviezen, want lijkt me best een leuk project en zou voor hier in Belgie ook niet slecht zijn om een 200 met 300 techniek en handgeschakelde bak te rijden.(stuk voordeliger in taks/verzekering etc).
 
het zal moeilijk worden om een tte compressor kit te vinden.. ik weet wel van 1 die te koop staat (of die al verkocht is weet ik niet, maar sinds eergister stond die te koop). Wel helemaal in de UK. Verder zoals je zegt, 1GFE kun je niet veel meer mee... Heb je een wel eens in een Altezza gezeten? Waarom is RHD voor je zo'n grote minpunt? Heb je dat wel eens gedaan? Verder jah.. 4 cylinder vs 6 cylinder.. dat is altijd moeilijk haha ik vind een 6 cylinder ook mooi klinken hoor, maar de 3SGE is addictive rond de 4000 toeren, ik krijg altijd een smile als ik de VVT zn werk hoor doen haha...

Een 1JZ is zeker vet! ik denk dat dat jouw beste keuze zal zijn want deze kun je tunen ver boven die 200 pk dat jij wil berijken. Ik zou een is200 zoeken voor een leuk prijsje en dan een 1JZ in laten bouwen (of zelf doen natuurlijk). Ad (Groundspeed hier op het forum) doet zulke swaps, wat zijn vraagprijs is, dat weet ik niet...

Succes met je zoektocht!
 
Ik wil die Camaro zien! Wat een monster!

Maar welkom, golfje is ook niet gek, heb er zelf ook een gehad h??l lang geleden, maar een IS is natuurlijk veel leuker. Stond er naast een bij het stoplicht van de week, toevallig, en ik moest planken om hem er uit te trekken. Natuurlijk lukte het me uiteindelijk wel! Hahaha
 
Ik kan zelf wel enigszins sleutelen, maar ik heb daar helaas totaal geen tijd voor. Ik werk fulltime en daarnaast volt ik een deeltijd HBO studie. En in het weekend werk bij Albert Heijn.
Daarbij wil ik het niet op m'n geweten hebben iets fout te doen en op nog meer onvoorziene kosten komen. (die komen altijd wel)
Denk dat dit een lange zoektocht gaat worden. Maar gelukkig heb ik genoeg tijd om te ori?nteren want de golf gaat niet voor een prikkie weg. Ben erg zuinig op m'n auto's dus op onderhoud wordt dan ook beslist niet bezuinigd. Hoop dat dit zich ook enigszins terug gaat betalen bij de verkoop.

Ik zal binnenkort wel even foto's plaatsen van m'n golf en m'n Camaro.