Nieuw lid - NeeditisPatrick - nieuwe wagen - IS200 Sportcross

NeeditisPatrick

Nieuw hier
26 mrt 2021
5
7
3
Hallo,

Mijn naam is Maarten (internetnaam NeeditisPatrick)
Sinds eind vorig jaar ben ik trotse eigenaar van een IS200 Sportcross Business uit 2005. Heb de wagen gekocht van de eerste eigenaar.
Ik was al voor langere tijd op zoek naar een fatsoenlijke stationwagen die het hart ook nog wat sneller kan laten kloppen. Bij deze zoektocht liep ik per toeval tegen deze IS200 aan. Ik ervaar het als een prettig rijdende, prettig klinkende en fijn sturende auto.

Wat heb ik er tot dusver aan (laten) doen?

Achterlichten laten wrappen.
Dit was het enige wat me stoorde aan de auto. Bij de sedan is het makkelijk op te lossen, maar voor de Sportcross bestond er geen 'off the shelf' oplossing die mij tevreden stelde. Een car wrapper uit Venlo ging de uitdaging met mij aan en het resultaat mag er mijns inziens zeker zijn.

Zelf heb ik op de plek waar eerst het (bij de importeur gemonteerde?) Pioneer navigatiescherm stond een Lenovo Tab M7 geplaatst. Deze heb ik via een Yatour YTM-06 + bluetooth module verbonden met het goed klinkende originele systeem verbonden. Voor de spanningsvoorziening heb ik in het handschoenenvak een extra 12V plug ingebouwd (samen met de Yatour).



Plannen voor de toekomst?
- Andere wielen. Zit te denken aan Sparco/OZ Pro Corsa 18''. Zit alleen te twijfelen over de kleur, aangezien het zilvergrijs van Sparco niet mooi staat met de lakkleur.
- Mijn vrouw heeft een hekel aan zilvergrijze auto's. Toch heeft het me er niet van weerhouden om toch weer een zilveren te kopen. Mijn vorige/andere auto's waren ook al zilvergrijs (BMW E36 Compact 316i en MKIV Golf). Na de goede ervaringen met de achterlicht wrap misschien de auto maar in zijn geheel laten doen. Maarja, welke kleur...
 
Laatst bewerkt:

NeeditisPatrick

Nieuw hier
26 mrt 2021
5
7
3
Nee dat was maar een kwestie van een paar tientjes. Ik heb zowel de achterlichten als de rondjes in de achterklep laten doen.
Volgens de beste man die de klus heeft voor me heeft geklaard was het 'een pittig achterlichtje' om te wrappen. Dit komt voornamelijk doordat er vrij veel bolling in zit op een klein oppervlak.
De foto's in het 'groen' zijn gemaakt in de buurt van de Nurburgring. Ze heeft al dienst gedaan als onderdelen- en gereedschapvervoer voor de kameraden. Ik heb nog nog ergens een foto van de veel te brede Enkei velgen met semislicks achterin. Toch fijn zo'n stationwagon.
 

zwartesportcross

Nieuw hier
28 nov 2020
19
9
3
Ben wat minder actief op het forum, maar blij nog een sportcross waar te nemen hier. Mooi gedaan die achterlichten, hoewel ik daar persoonlijk niet zo snel voor zou kiezen. Je navigatiescherm oplossing vind ik jaloersmakend mooi gedaan. Veel plezier met je sportcross!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno